Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Hva ble sluttkursen?

62,25

1 Like

Meeget Sterkt at sperren 44K ble kjøpt bort.

1 Like

Ikke helt usannsynlig dette.
Target 54,5

Veldig svak i dag, hovedindeksen opp +.93 og Nano ned -1.85, fremdeles på høyt volum.

4 Likes

Når jeg satt og så på charts i går kveld var jeg helt sikker på at neste stopp var 55, så ble jeg litt mer usikker pga volumet på 60+ i dag tidlig.

Så ble det litt kjipt utover ettermiddagen. Den som lever får se.

1 Like

Bra volum på oppgang i dag, begynner å lukte potensielt skifte i momentum, skader ikke at US gikk i pluss i dag heller.

@theroger: se orange utrbruddskanal.

https://imgur.com/a/mdRyZ

1 Like

@vegar_beider: Hvilken aksje er det du snakker om?:wink: Det er jo denne vi snakker om:):

1 Like

The Big Picture:

ed2: https://invst.ly/6u1d0

• blå linjepil for de som husker noteringene før børsnotering på hovedlisten
  • grønn støttelinje fra etter børsnotering på hovedlisten
  • RSI er 25dagers RSI siden chartet er langsiktig

Slående å se hvordan accumulation/distribution viser indikerer hvor piffen gikk ut av optimisen som var etter CMD:

Akkurat nå er jeg 80% sikker på at vi kommer til å se close ned i nærheten av 53, og fort undershoot derfra og. Ting bare går sin gang.

image

3 Likes

Hvis du bommer på denne @Savepig, kan du gå med på å la være poste negative TA analyser til minimum sommeren? :smile:

Du og @Hugoil er rake motsetninger. Han er nesten alltid positiv, du nesten alltid negativ :wink:

Håper du har rett i anslaga dine. Har lyst til å auke beholdninga:-)

Haha, egentlig burde du jo be om det motsatte, for hver eneste gang jeg har postet det siste året at DENNE GANGEN HOLDER STØTTEN OG TRENDKANALEN har det jo gått til helvete. :smiley: D-:

2 Likes
1 Like

Det var ment som en spøk, godt du tok den. Jeg har ikke kikket på chartet men erfaringsmessig pleier det ofte å gå motsatt av hva “alle” tror. Hvis f.eks alle skal kjøpe på 55-ish, så kommer kursen aldri ned dit for folk som skal selge gidder ikke å selge på det som er antatt bunn, og når kjøperne ser dette, så vil de hive seg over hverandre for å komme inn. VI får se.

Er dette som også er min teori, tror bunnen er nær. A/D divergens langsiktig og RSI divergens kortsiktig. Momentum sier noe annet enn pris.

2 Likes

Litt gøy å tenke på Hakon ble skutt på med pil og bue når han snakket om 55 kr for ei stund siden, og folk bare “nei, det blir for drastisk” og “kaller du der der TA, høhø, kaffegruten” når Babyrage la frem sin chart. Nå ser “alle” 55 kr.

4 Likes

@Spot-On TA er jo bare markedspsykologi. Og hva er ikke markedet om ikke okser og bjørner? Nå har bjørnene fått såpass mye honning at de bør si seg fornøyde. Tror nok oksene snart kommer på banen og jager bjørnene vekk. Hvis man ikke ser på price action, ordrebok, volum osv. i TILLEGG til rene tekniske indikatorer får man bare med seg halve bildet. Den tredje komponenten (og kanskje den viktigste) er jo erfaring. Mange her på forumet som er flinke på å treffe bunn og topp uten å kunne en døyt om TA. Har sagt det mange ganger men kan aldri gjentas ofte nok, TA er ingen fasit.

@Calusari - sannsynligheten for 55 var jo veldig liten når aksjen stod i 80-90 og var i en stigende trend (før Q4) og vi hadde også trippel bunn (på rundt 65-66). Når det gjelder Hakon så ble ikke det tatt seriøst for han backet det ikke opp med noe – ville vært det samme som jeg skulle sagt Funcom skal til 10 kr uten å si noe om hvorfor, verken teknisk eller fundamentalt. Selvfølgelig vil ikke det falle i god jord. @babyrage hadde i det minste en teori om hvorfor (teknisk), men også han sa det kunne være brudd opp, eller brudd ned. Fasiten vet vi nå.

1 Like

Hva antyder du … att de 24 miljonerna i omsetning siste uken kommer fra Tekinvestor? Det er psykologi, har ingenting med teknisk analys å gjøre.

1 Like