Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Med potensiale omtrent likt med øverste røde strek her eller?

image

1 Like

Ja, noe i den dur. Ser for meg ca slik

edit: ikke Hugoils OHS potensiale altså, min retest teori :slight_smile:

Det går sin gang.

1 Like

HAr en ferdig formert bull haRAMI I TIMES OG EN INTRA OHS nesten ferdig nå.
Det var jo en viss wash-out dette, igangsatt av en liten oljeprisnedgang og indeks begynte å falle. Men olja holder på og tygger seg opp gjennom lengre og lengre fallende topplinjer nå…

1 Like
  • her syner de oss virkelig korta - og det i dag som Legemiddelverket begynner å virke.

Kan du forklare hva du mener her @Hugoil ??

Kjøpersiden er den feteste og tettest oppunder best på veldig lenge, mens ditto motsatt for selgersiden.

3 Likes

Du tenker dette er en god inngang, sett i lys av at det virker som hjulene ruller i nano?

Rent teknisk er det vist anbefalt å avvente mot etablert brudd på den negative trenden.
Således er det vel kanskje ikke anbefalt enda per denne tråden.
Fundamentalt med hjul som ser ut som de ikke bare ruller, men har rullet brukbart jevnt og trutt bransjen tatt i betraktning, tror jeg de færreste hadde trodd du kunne fått den til nåværende kurs i år overhodet.

1 Like

Tre desimaler på screenshot’n. Utendørs?

Vet @babyrage kaller den for en skrotindikator, men jeg må si jeg setter min lit til RSI. Tror den må enda et godt dykk lavere før dette flater ut.

Skrot indikator er det ikke, men man vill ju heller ha den over 70 enn under 30. Den viser momentum. Lav RSI betyr bara att det savnes momentum, eller har ett negativt momentum.

1 Like

Momentum har jo en brukbart sterk korellering med sentiment rundt aksjen, og det er overraskende ofte RSI 21 på 25 og lavere har vært beslektet med totalt krisestemning og solid bunntreff for NANO. :slight_smile:

Har ikke følgt med så nøye men den ser ut å holde seg rundt dette området.

Les og lær folkens. Damn.

Posten under er fra oktober 2017.

9 Likes

Imponerende.

@Savepig: Du er ikke helt i synch med de matematiske realiteter for TA indikatorene, selv om vi skrev litt om dette for ca 1mnd siden. Som sagt da, så er grunnen til stigende lange RSIer nå at nedgangsperioden har vart lenger. De tidligere bunnene du nevner (bortsett fra denne gangens bunn på 22 - som du altså utelater fra “denne gangen”) må du tilbake til Lugano-fallet og krakk-dagen i oktober2015 for å finne. Grunnen til at RSI 21 ble såpass lav da var at fallet skjedde mye raskere. Så at vi nå ser stigende bunner også for såpass lang RSI som 21dager, betyr at det er vanskeligere og vanskelgiere å sette en ny kursbunn. Så din formulering blir feilaktig og kanskje søkt - om du forstod denne forklaringen sist. Så er det også et poeng om du skal huke av for Unsmoothed eller ikke. Tipper du har lurt litt på det, men tror jeg lar være å forklare det. Som et tips og også som forøvrig i tillegg; så har vi aldri hatt en så lang periode med så lav stoch.osc.

Jepp, er klar over at det er en del variabler jeg ikke regner helt godt på enda, slik at en del betraktninger blir “hvordan den ser ut”.

Fremdeles er den overraskende treffende.

Nei, det du ser på og kaller overraskende treffende er ikke det. Les forklaringen min en gang til, som altså hensyntar mer enn ditt og ikke utelater noe slik din beskrivelse gjør. Når man ser på RSI må man huske på hva det er - momentum over tidsperiode.

I følge den påstanden så skal @babyrage kjøpe om vi kommer ned på disse nivåene. Hvis Bjellesauen samtidig tweeter, face’r og shareville’r dette så kan vi få et byks opp. Du er herved utmanade :wink: