Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Punktet nå ligger på tilsvarende to-linjerskrysss som kursen bunnet ut på i november:

Merkelig hvordan man ser det man fokuserer på i TA. I det siste har jeg sett veldig mye på flagg-formasjoner (ifht. BTC, hvor disse har vært veldig pålitelige) og i ditt chart ser jeg mange bjørneflagg :smile:

Jag får hodepine :joy:

21 Likes

Veldig bullish chart. Kjøp alt.

2 Likes

Jeg snuser på Nano på disse nivåene. @Nocturne, var dagens melding positiv objektivt sett? Ser kursen har reagert ned, men det skjer jo ofte på “litt” gode nyheter i selskaper i nedtrend.

EDIT: Ser vi er i teknisk tråd, svar meg gjerne i den andre, er ute etter fundamental info.

Det eneste hengende snøret jeg ser for håp om å unngå 48-55 i chartet er den grønne streken, (sammen med det fundamentale håpet om at investorkonferanser og paradigme godkjennelse kan brukes til noe konstruktivt av ir)

Omsetningen tørker ut. Kun 2K aksjer omsatt siste halvtime.

@Savpig: Kjør log skala og parallelle linjer i det som tenkes som trendkanal!

Vurderer å printe ut kartene til babyrage og hugoil som kunst. Om det skal betraktes som abstrakt eller konkret kunst, avhenger av dagsformen. Om jeg skulle være i det minimalistiske hjørnet, må jeg også ta med Savepig sitt kart.

1 Like

Dette er interesant, vil du tegne og forklare litt?

Jo, altså bear-flag har jo motsatt fortegn - er bare flagg-formasjon som er snudd opp ned.

Noe slik kan man tolke det: langt og bratt ned (danner pole eller stangen) og så konsolidering (danner flagget) og så break-down. Vi fikk en repitisjon av dette nå etter brudd ned under 70, og konsoliderte litt før vi fikk nytt brudd ned.

Vet ikke om den mellomste der er “godkjent” ifht. hvordan flagg skal tegnes, konsolideringen var litt vel lang og det er nok flere andre formasjoner der om man zoomer litt inn, men dette var bare for å forklare teorien. Den siste der (det lille flagget) er klassisk eksempel på bear-flag og det har jeg som sagt sett veldig mye av i Bitcoin de siste ukene.

Så spørs det om det blir ett flagg til i Nano, eller noe annet nå :slight_smile:

Eksempler:

image

@F-Tosca - om man klarer å spotte disse flaggene så virker de å være gode indikatorer for videre retning, i allefall der flaggene er symmetriske… :slight_smile: (ref. BTC chart)

5 Likes

Er det noe som heter sørgevimpel?
Edit; ser vel egentlig bare sjørøverflagg for tiden.

Snart ferdig med et bull-flagg i kvarter nå. Elelrs interessant den artikkelen du postet Noc for noen uker siden om når et bear-flag reverseres.

3 Likes

Jeg sitter og forventer akkurat en slik formasjon for å reversere denne elendigheten, jeg visste bare ikke helt hva det het. :stuck_out_tongue:

Den kom ikke på det lange fallet ned til 61, derfor mistenker jeg at det fort kan bli noe slikt ned til 55.

1 Like

Denne er enkel, kjøp på bunn av trendkanal eller ved brudd opp fra 66.

4 Likes

backtrading

Forklar

Edit: Ikke begrepet, men på hvilken måte dette er back trading. Vedlagte formasjon har jeg brukt siden min første analyse av nano og er den jeg har forholdt meg til siden.

Noc, takk for flaggtips. Har lasta ned noen flaggbibler. Opplæring pågår.

Edit. Tror det er fint å ta et skritt tilbake og zoome litt ut.

Spesielt når de store robotinnslagene kommer.

Bare hyggelig. Man lærer noe nytt hver dag, det finnes så sykt mange indikatorer man kan bruke i TA at man kan bli litt tullete i hodet av og til. Folk operer også med ulike perspektiv og TA får derfor pes når spådommer ikke slår til. Det er viktig da å vite at TA ikke er en fasit men en sannsynlighet. Jeg liker selv å tenke minste motstands vei. En aksje i en fallende trend f.eks, vil forts. nedover til du får en reversal. Å kjøpe og håpe på en reversal uten belegg i fundamentale nyheter eller tekniske indikatorer er jo i beste fall gambling.

Det fine med flagg-formasjonene er at de er relativt enkle å få øye på, og overraskende treffsikre. Fikk f.eks tjent noen slanter på bull-flag reversal i BTC som beskrevet i BTC tråden tidligere i dag (røk ut på SL i kveld men gevinst er gevinst :slight_smile: )

God helg!

3 Likes

Grattis med gevinst!
God helg selv:slight_smile:

P.s

At den ene, synlige shorterroboten slutta i dag,
kan jo åpne for nye muligheter. Men det kan jo komme nye.