Begynner så smått å se oversolgt ut nå. Men 55 virker nesten derterministisk.
Tror du den stopper ved 55?
Synes en rekyl der virker ganske mulig. Men at det blir bunnen? Meh.
Tror det fint kan bli bunnen hvis det faller sammen med de milepælene vi venter på. Ellers tror jeg ikke det blir bunnen. Står forøvrig klar med noen 100K hvis vi kommer dit. Hvis ikke lar jeg være.
Hvordan går det med ditt kjøp @Spot-On?
Stochastic Oscillator er på vei til å få flatline!
Stokastisk har sjelden vært så stygg som nå!
Attraktivt er ikke detsamme som kjøp. Fordi nabo jenta er attraktiv prøver jag ikke få kjøpt henne for en hyggelig fredag kveld. Må ju vise noen tendenser til ett lykkelig kjøp først
Trygve Hegnar mener noe annet, ref Helt Perfekt, for de som ser det.
@Hugoil, ser at du kaller aksjen ekstremt oversolgt på HO, men er den virkelig det? Til og med om man bruker logaritmisk er den jo midt inne i trendkanalen tilbake til ATH…?
Skal heller være med på at det nærmer seg noe som ligner oversolgt, og at som sagt ser 55 lovende ut.
@Savepig: I dette innlegget ditt har du laget en begrunnelse som baserer seg på en årslang trend. Se på det forrige innlegget ditt, som i langt større grad er i stand til å beskrive situasjonen nå.
…
I tillegg er det verdt å nevne stikkordet vedvarenhet når oversolgt/-kjøpt skal vurderes - både mtp. fortegn i kursendring og tidsperiode.
Vi snakket også om for noen uker siden om at jo lengre periode du så på, dess lenger RSI må du bruke for å få en passende beskrivelse over perioden.
…
Jeg mener “se på det”, så ser du forskjellene i dine to innlegg.
Vet ikke helt om jeg forsto deg, vil du utdype?
Edit:
Er det en kortere trendbunn omtrent som den røde streken her du zoomer inn på?
Jeg har sett på den faktisk, og ser ikke bort i fra at den er relevant. Men jeg må innrømme at i kveld ser jeg på den årelange trenden som mer bastant.
Kan det være at det kan komme noe positivt snart ? magefølelsen sier at det kan være nå man skal kjøpe.
Bare for å følge opp grafen som jeg klarte å legge ut, uten tall på nivåene.
Vi er ved 0.618. Legger ved et sitat:
“Den viktigste Fibonacci retracement nivå å se etter er 0.618. Dette er omvendt av det gyldne forholdet, 1.618 eller phi. 0.618 retracement nivået pleier å være den maksimale pullback sone hvor frykt climaxes som de endelige selgerne kaster i håndkleet og bargain jegere rush inn i aksjen for å gjenoppta uptrend. På downtrends, bør prisnivået 0,618 være der de endelige kjøpere er oppbrukt da selgerne benytter anledningen til å avlaste posisjonene sine og short-sellers hopper av gjerdet for å presse ned prisen og fortsette nedtrenden. Noen handelsmenn foretrekker å vente på to til tre lysestaker stenger over eller under et Fibonacci retracement nivå for å bekrefte støtte eller motstand før de handler.”
Mao, vente ut dagen, imorgen eller ut uka? Men ser man bort fra øretrilling, så tror jeg dette er bunnen.
Er flere indikatorer som peker på det nivået vi er på nå som lovende, så ingen skal skyte på deg for å understreke dette.
Hm, jeg har hodet fullt av flaggstenger i begge retninger, så jeg vet ikke. Skiftende vind på morgenkvisten i alle fall.
Nå har jeg ikke kikket på chartet, men kommer vi veldig mye lavere enn dette så blir det nok autokjøp fra min side. Må bare selge noe annet først…
Her er det jeg ser på
Hvis noen kjører den under 54.66 for å utløse stop loss ras så vil jeg sitte i ro til den retester fra undersiden.
Vi får håpe den spretter fint her nede hvor vi er nå og tar oss opp til 67-68 igjen.
De som sitter utenfor nå med lånte penger, vent til trendskifte blir bekreftet. Til gamblere er dette en grei plass å sette noen kroner
Husk: Godt fundament + teknisk brekreftelse er gull.