Ikke alle som har tilgang på real time kurser Jeg er her som flere andre og støtter meg på flinke teknikere i håp om å tjene mest mulig penger. Har nå 7k nano aksjer og om den detter ned på 30 tallet så tar jeg 10k til
Et eneste ekte lyspunkt mener jeg man kan se den siste tiden, og det er volumet i handel. Det har vært jevnt ganske høyt, men overhodet ikke panikkpreget, slik den var den dagen abstractet ble sluppet i fjor høst.
Nedgang på højt volume, er det bra?
En absurd dag. Handlet i rangen 75-95 den dagen, med et småfrekt candle.
Det bliver sgu spændende om der er lidt støtte på 50,- eller om den ryger lige igennem og ned på 45,- som flere har påpeget gennem længere tid…
Da fant jeg en lomme @Fornybar
Grunnen til min skepsis om at vi ikke hadde sett bunnen enda var basert på en antakelse om at vi før eller senere ville se en capitulation bottom. Dette kom først opp i forbindelse med at jeg satt og tradet crypto og chattet med noen proffe tradere, men fenomenet forekommer i alle assets, og kan man spotte dem, så kan man gjøre noen monitas.
Hva er en capitulation bottom? Enkelt forklart så er det en bunn som dannes når bunnen i en asset «faller ut». Man har vedvarende salgspress og dette presset øker i et forykende tempo til panikken tar alle og enhver. Kombinert med økt shortslag og økt mengde stop losser trigges får man en kapitulasjon; kursen STUPER. Det var mange som tradet en slik bunn i BTC for ikke lenge siden, og det var ekstremt imponerende å se hvor godt disse traderne traff. Jeg trodde de var galne som kjøpte noe som var i fritt fall men de klarte å fange kniven som illustrert under.
Jeg har sett etter en slik bunn i Nano men volumet har ikke vært tilstede for å kvalifisere. Salgspresset har vært rolig og metodisk, nesten skummelt. Men etter å sett nærmere på chartet kan man begynne å ane konturene av en slags bunn:
• Vi er helt i bunn av trendkanalen (eller har vi brutt ut?)
• Vi har begynt å få volume spikes på salg.
Det er vanskelig å si om dette kvalifiserer til det jeg er på jakt etter siden trading volumet i BTC ikke kan sammenlignes med en aksje som Nano, men ut fra volume spikene kan man si at salgspresset er større nå enn før. Hva betyr det i praksis?
Over ser du en forenklet oversikt over bunnene i Nano sett i lys av volume-spikes på salg. Du ser det korrelerer ganske greit med at volumtopper på salg fører til bunnformasjoner i kursen og påfølgende rolig bevegelse oppover.
Nå er desverre ikke volumtoppene vi ser nå like store som de var post-Lugano i fjor, og personlig ville jeg gjerne sett en skikkelig wash-out (som jeg også har etterlyst før) hvor kursen faller ekstremt mye, ekstremt fort. For alt jeg vet har vi fått det allerede?
Er vel metodisk seigpining vi har sett mest av til nå…
Jepp, det er det som er så dumt. Du trenger en skikkelig wash-out, kapitulasjon.
Deler betraktningen din 100%, den manglende kapitulasjonen på høyt volum er hovedgrunnen til at jeg har vært og egentlig er skikkelig bearish på kort sikt. Til og med ikke etter i dag er jeg særlig overbevist.
Kan det kalles støtte det mine ikke- TA øyner ser på 48? Så 35 og 25? Hvor langt ned skal den gå før jeg tørr fylle på
På et eller annet tidspunkt må man bare tenke nå er det billig nok til at man kjøper uavhengig av TA eller annet. Når nok folk tenker slik så vil fallet stoppe. Problemet her er vel at de fleste tenker det ikke er noen triggere i nær fremtid som vil løfte kursen. I tillegg har meldingene vi har ventet på siden desember eh, latt vent på seg så spekulasjonsmølla har druknet i store vannmengder.
Jeg hadde ikke planer om å handle mer Nano da jeg alt er veldig tungt lastet men det nærmer seg et kjøp her nå for min del
Likte ikke dagen i dag. Stort fall på stort volum.Jeg såfor meg at vi hadde noe støtte i 53-54-draget, men den ble pløyd gjennom som en kniv i varmt smør. Neste støtte jeg ser ligger på rundt 46. Hva tenker du om det? Noen lyspunkter?
Med Captain Hindsights truser på så burde man foretatt seg noe idet 66-68 røyk med god margin, derifra var det vel nesten gitt at, barring news, vi skulle videre nedover. 53-54 røk i dag på likt vist.
Som du sier så kommer man på et tidspunkt til en kurs hvor aksjen fremstår som underpriset. Priset til 2,55 mrd i dag, rundt 1,8 mrd om man hensyntar egenkapitalen.
Jeg er allerede så tungt vektet i NANO at jeg ikke kjøper annet enn småposter på tur nedover, men må innrømme at jeg blir våryr når 40-tallet melder sin ankomst. Så får vi se hva det fundamentale gir oss i tida som kommer.
Teknisk ser det begredelig ut som @Savepig ville sagt. Hadde jeg ikke hatt så stor tro på selskapet og det fundamentale ville jeg ikke kjøpt noe mer, faktisk tatt tapet slik jeg gjorde med APCL. Men jeg er long John silver når det kommer til Nano. Den er (bokstavelig talt) my poison. Kjøper og legger i skuffen. Så lenge ingenting er endret ifht. selve medisinen (data er fremdeles gode) så er jeg bull.
Jeg skal være med skipet til bunns:
Eller flagget til topps:
Og ja, det er hold i at det kan finnes noen støttepunkter i både 49 og 45
Haha, takk.
Liker at du ga valget på bølgelengdene. Alternativ 1 så skremmende realistisk ut…
#potcommited
Nesten uansett hvordan man tegner så nærmer vi oss bunnen av en trendkanal og vi siger tilbake i oversolgt territorie. Så det er ikke sånn at ingenting taler for en utflating.
Men skummelt børsklima nå.
Men hvis børsen vi
Og jeg vil være med til (2) på din første graf
Har vurdert og handle mer men har ventet.
Kommer til og handle mer.
Livet er for kort til å leve kjedelig.
Når Nocturne skriver at han skal være med skipet til bunns så er jeg enig.
Jeg går ned med mann og mus.
Det eneste jeg mangler er mus.
Kjøpte forøvrig Sedix tror jeg det het på apoteket.
Naturlegemiddel av hylleblomst mot mild uro.
Jada…
Beklager avsporing.
og P.S.
Flaggformasjoner som strekker seg lengre enn noen måneder vil normalt ansees som trendkanaler og trades deretter.
NTakk for kart, Noc.
Gikk mye i utendørshandelen i dag, HO -rapport fra
Hugoil.
48 k kurs 53, 9
Det store spørsmålet er, skal vi ned 10 eller 20% idag? Kjør debatt… (ref Trump påske “egg”)