Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Raser det først, så ser jeg egentlig ikke noen særlig bunn i hvor dypt det kan gå før 45. Begynner å bli ganske få kroner hver prosent utgjør. :stuck_out_tongue:

image

2 Likes

@F-Tosca

Det er mye enklere å trade Bitcoin enn aksjer pga. volumet og volatiliteten. Derfor sitter jeg i ro med Nano. Det blir for pesete for meg å prøve trade denne, og jeg sitter med en langsiktig posisjon som skal stå urørt til det åpner seg opp en skikkelig god og enkel set up. Det er det jeg har truffet på i BTC og jeg ser ingen slike set ups i Nano. Trenden er entydig ned men oversolgt som @Savepig sier (har vi hatt så lav RSI noen gang?).

Jeg tenkte på en ting i går: de som var smarte nok å kjøpe Nano på 12 kr i 2016 etter dippen fra IPO pris fordi kursen var lavere enn kontantbeholdningen gjorde jo en kule da (10x). Muligens vil en i slutten av mars 2019 tenke det samme om de som kjøper i disse tider? :slight_smile:

Forøvrig var chartene over med Elliot-waves bare for å indikere hvordan det kan gå begge veier. Jeg er ikke ekspert på denne indikatoren, den er noe jeg forsker på for tiden, så ta det med en klype salt :wink:

Nå som børsene er på vei ned tror jeg også aksjen vil ta minste motstands vei - ned. Det eneste som taler i mot er at folk ikke har mer å selge (om man ikke tar short posisjoner i betraktning, har ikke sett på om disse har økt eller minket).

1 Like

Hehe, nå griper du etter halmstrå her. :stuck_out_tongue:

Tviler på at det er mange som har aksjer de ØNSKER å selge.

Joda, ser den. La meg presisere: psykologisk kommer man til et utmattelsespunkt hvor de som ikke orker mer er ute. De som er long er long og vil tenke «nå har jeg vært med så langt så kan være med litt til». Når du i tillegg da får inn folk som aldri har sett på Nano før men ser etter en flip eller en long posisjon så vil kursen sakte begynne å snu. Men kan være enig i at vi ikke er «there yet», og spesielt vil jeg gjerne se en capitulation bottom som beskrevet lenger over… :slight_smile:

1 Like

Gikk ut på 51,50 nå med hele beholdningen.
Umulig å forutse hva som skjer nå.
Avventer og kan gå raskt inn igjen.

Sikkert noe man burde gjort på 68, 62, 55 osv, men vet ikke om dette er dagen for å håpe på billig inngang. Synes det ser ut som flere kjøpere begynner å vise seg.

Jefferies hadde 50 kr som bear case hvis alt gikk rett vest, der er vi allerede.

2 Likes

Dette blir helt sikkert famous last words:

Men en sånn kalddusjdipp under 50 var noe av det jeg og @Nocturne etterspurte i går.

Hadde ønsket med ENDA mer volum slik at man fikk en del flere reaksjon som @vegar_beider beskriver over. (Samtidig som vi ser på HO forumet at en del ringrever som Snøffelen og andre nå begynner å kjøpe.)

Hvis vi nå får en skikkelig dipp til 45 og, så kanskje?

2 Likes

Flushe ut pakket med 2-300K i omsetning? Det er greit for meg, men kan vi ta det på tirsdag til uken?

Jo lavere man går, jo flere kortsiktige kjøper.
Jo fler kortsiktige som kjøper en svak underkommunisert aksje, jo større er sjansen for videre fall, pga de kortsiktige vil selge tvert den ikke går rett opp…

1 Like

Les denne. Gjør dagen i dag ekstra spennende for oss i denne tråden :face_with_monocle:
Ikke direkte Nano relatert selvfølgelig, men uten nyheter og om markedet reagerer som fryktet i artikkelen, hva skjer da i Europa, og lille Nano?

Godt det er 2år + til salg da.

Hvis, om, kanskje

"The third and final step requires the Dow Industrials to close below 23,860.46 "

Futures er nå på 23.815…

1 Like

Riktig @Savepig - vi har ikke kapitulasjon enda… tror jeg. Noen støttenivåer:

image

Tror de har rett dem som mener at vi enda venter på en skikkelig wash out. I dag er det fredag, Asia var kraftig ned, trolig fortsetter nedturen i USA i ettermiddag og da tror jeg nok det er en del investorer som trekker ut kapitalen før de går på påskeferie. Og dersom uroen i de internasjonale kapitalmarkedene fortsetter inn i påskeuken som tviler jeg det blir noe grunnlag for ny generell opptur før tidligst etter Påske. Det vil også påvirke biotec-aksjer på OSE, inkludert NANO.
Så jeg vil ikke utelukke at vi i dagens marked kan få kjøpe NANO aksjer på 40 tallet de nærmetse dagene.

Er det noen som har sammenlignet hvordan denne utviklingen stemmer med Algeta kurven?

Det største fallet jeg har registrert i Algeta kurven er fra rundt 210 til rundt 110 - altså rundt 100 kr. Er ikke helt nøyaktig fordi det er lenge siden jeg så på den grafen og fordi det er vanskelig å finne et chart av Algeta man kan zoome inn på / tegne på. De grafene jeg har funnet er historiske og viser bare hele turen fra notering til salg.

Takk, Noc. De var heldige, de som fylte opp på 12… kjøpte mine få og første aksjer på 20- tallet. For få, dessverre. Har fylt på underveis. I både med - og motvind.
Øver meg på flagg foreløbig. Fibronacci, også.
Har ikke tegna, ennå.
Bommet på morgendippen i dag med tyve øre.
Følger med på Bitcoin-analysene for å lære mer.

1 Like

Antydning til grønn flaggstang!
Bulltrap?

Husker påsken i fjor. I år kom biotekpåsken tidlig.
Alle faller.

CompoundInterest la ut dette på shareville:

2 Likes