Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Her kan du leke med algeta alt du vil:
https://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=ALGETA.OSE

Husk å utvide periode til All for å komme i gang.

Nå skal en alltid huske at Algeta og NANO hadde rimelig forskjellige historiske løp, fordi Algeta slet mye mer med finansiering underveis.

1 Like

Takk for kart, Savepig. Selv om det viser et markant bjørneflagg.

Vet du hvilket verktøy dette er? Kult med volumet på den måten.

Oppdatering på dagens tekniske kuriositet

https://www.marketwatch.com/story/dow-theory-sell-signal-is-one-step-closer-to-being-triggered-2018-03-23

Så det var årsaken til at du solgte deg ut av Nano i dag?

Vel, vanskelig å sette ord på den magefølelsen man får av å se på ulike markeder, overblikk på charts og tanker omkring selskapet man vurderer utgang fra :slight_smile:

Men, i morges hadde USA og Asia hatt store reaksjoner på mulig handelskrig, og selvfølgelig skulle Europa og Norge ned i dag. Forventninger allerede i morges om en videre rød dag i USA i kveld og mangel på forventninger om noe positivt i Nano gjorde sitt til at det kan være vel verd å sitte i cash og vente litt. Nedsiden i Nano er formidabel - teknisk og i %er fra dagens nivå. Det dype dykket den tok ned forbi 50 nivået ved start var ett dårlig signal. Da var det bare å vente til den tok seg litt opp igjen og finne balansepunktet. 51,5 var en ok exit i dag.
Jeg tok tapet (15%ish) med stor ro siden jeg allerede hadde innfunnet meg med at denne potten kunne gå tapt.

1 Like

Takk for utdypende svar.
Blir spennende å se hva dagene fremover bringer.
God helg!

1 Like

Hmm, stiger på marginalt volum…

2 Likes

image

Er det Challenger?

:sunglasses:

For et chart:

@Savepig Kan du ikke skrive noen ord om hva du leser i chartet. Jeg har dessverre ikke peilig på TA

TA 101 øvelse 1: Sjekk om strekene er høyere oppe på høyresiden enn venstresiden. Hvis de ikke er det så er det bad.

2 Likes

I dag kan det faktisk hende ordreboken tømmes.

image

2 Likes

Steike ta bekmørkt. Få på en skikkelig tarmskyll her nå.

1 Like

på bunn i månedslang trendkanal.

Akkurat nå ser jeg egentlig ikke en eneste indikasjon hverken i TA eller i sentiment på at vi ikke skal ned i bunnen av trendkanal tilbake til ATH, altså close på 43 eller noe i den duren.

image

Edit:

Akkurat i det jeg postet kom det omsider noen aktivitet i ordreboken:

image

Du sammenligner intradag med sluttkurser. epler og pærer

Nei, jeg mener close.

Intradag ser jeg ikke bort i fra at vi kommer til å se kurser nærmere 40 blank om ikke noe endrer seg.

Skal sies at det har kommet noe mer etterspørsel i boka i løpet av siste timen:

image