Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Hmm? Den eneste blandingen som foregår på netfonds sitt chart i Line Format er at den plotter opp 15 minutters forsinket kurs for inneværende dag på samme chart som den plotter close kurser.

http://www.netfonds.no/quotes/analysis.php?paper=NANO.OSE

Jeg opprettholder altså (med all mulig sorg og tristhet) at om ikke noe endrer seg i sentimentet rundt aksjen så kommer vi minst til å falle nye 5-7 kr ved close fra kursen vi ser for øyeblikket.

1 Like

Hvordan var volumet i dag? Ser i allefall stygt ut i chartet. Mulig capitulation?
Risk Reward må da være særdles hyggelig her nå.

RSI har bare vært så lav en gang tidligere såvidt jeg kan se.

Volum 470 394 ifg Nordnet.

image

image

Jag synes allt du nettop nevnte er negativa indikasjoner, men det kanskje bare er meg.

Selv vill jag se kurser runt weekly demand på 38 kr.

#baisse

6 Likes

Er jo finfine indikasjoner hvis man skal fiske etter sånne. Et eller annet sted er det en bunn.

Tror majoriteten av tradere som prøver å treffe bunn ender opp med å tape penger. Bedre å kjøpe når momentum har snudd, større sjanse for å tjene monitas da.

Si du kjøpte en del på 65, for der må den snu siden den har snudd flere ganger. Men så fortsetter kursen ned. Så kjøper du litt på 55, for det må jo ihvertfall være bunn, der har du jo den sterke fib.støtten. Kursen fortsetter ned, du kjøper litt på 50, det er sikkert en psykologisk sperre. I mellomtiden har du en som venter på positive signaler og kanskje ser at demand øker veldig ved 35-40kr. Ser at det er en change of character med volum/kursendring og så kjøper. Sjansen er veldig stor, ihvertfall større, for at den personen sitter med et mye bedre snitt, og også går i pluss med en gang.

Dette er kun med hensyn til TA.

3 Likes

Helt ærlig, så har jeg i løpet av det siste året innsett at det er nok den beste veien å gå ja.

Jeg skal begynne å agere sånn i morgen, trur eg.

Skjønte ikke den helt. Om man venter på bunn et sted og aksjen snur før det så har man vel ikke tapt noe? Worst case må man kjøpe seg inn litt dyrere enn bunnen men mest sannsynlig unngår man samtidig å være med lenger ned enn man må?

Denne strategien har jeg brukt i krypto og det har fungert utmerket. Prøver ikke time noen bunn men kjøper på små støtte-bunner og selger på motstandsnivåer… :slight_smile:

Er med på det andre du sa om at det er bedre å kjøpe når man ser momentum/sentiment/ trend snu, men igjen da så går man glipp av noen %-er mot at man slipper risikoen med å være med lenger ned enn nødvendig.

For oss som sitter igjen med regningen og har tro på caset er det hipp som happ på disse nivåene når man kjøper, men for noen som ikke er inne i aksjen ville jeg avventet litt.

Positiv USA børs idag. Bør gi en liten bounce for børsen generelt og Nano spesielt :wink:

2 Likes

Poenget var vel det at man trenger ikke gå i lange perioder med røde tall på konto. Er litt kjipt å ha GAV på 80kr+ som jeg tror veldig mange har i Nano, når kursen er under 50kr. Ha en alarm på aksjen og følg med, i mellomtiden lar du pengene jobbe et annet sted. Om man går glipp av noen % gjør ikke noe så lenge man tjener penger :slight_smile:

Jeg man kan sikkert få en stuss og annen i Nano også, men da er det inn og ut ila noen dager kanskje bare ila én dag, ihvertfall slik det ligger an der nå.

Ok, da er jeg med og ser vi mener det samme. Tolket det bare feil. Enig i at med mindre man skal ta en langsiktig posisjon her så avventer nok de som ser etter en quick flip. Men skal man bygge en langsiktig posisjon i Nano ville jeg begynt å snitte inn på disse nivåene.

5 Likes

Akkurat nå er jeg interessert i en analyse av @babyrage og @Savepig - de to med best track record til nå. :smiley: Hva tenker dere fremover, hvis momentum-forandrende meldinger uteblir frem til juni? Nå ser jeg bort i fra AACR.

Da må du ikke glemme @holmes og @Christian

1 Like

3 uten aksjer og 1 med? Det blir for drøyt :smiley:

Haha, hvis jeg kunne gjette sånt hadde jeg vært rik. :stuck_out_tongue:

Foreløpig er jeg interessert i å se et etablert brudd over 10 dagers snitt. Alt før det har skyhøy risiko for å bare være bulltraps for å riste løs enda flere utslitte hender. Rimelig forutsigbart at 50 ikke skulle taes ut på første forsøk i dag ihvertfall.

Men jeg og @Nocturne har jo etterlyst en skikkelig washout for å skape en bunn, kanskje er det det vi har sett nå under 50, who knows.

image

2 Likes

NANO banket seg pent gjennom 50 på andre forsøk!

image

5 Likes

Håper den knakk noen algoer, også!

@Hugoil jeg tror at noe av grunnen til at du får så sykt tyn på HO, (og forhåpentligvis noe mer produktiv pushback fra meg her inne) er at du aldri oppgir potensiale i bullsignalene du påpeker.

Hvis man skal sitte å agere ved å gjøre kjøp på intradag bullsignaler, så må man vel også gjøre exit intradag for at det skal være god butikk. Hvor ofte trader du i aksjen egentlig, daglig eller ukentlig?

Situasjonen akkurat nå er vel først og fremst uavklart? Flott med en kraftfull bounce på 48 i dag, men det har jo skjedd flere ganger på vei nedover.

Jeg for min del trenger et kraftfullt brudd gjennom 55 (10 dagers SMA) på vei opp før jeg er i nærheten av å bli overbevist…

2 Likes

Bryr meg ikke så mye om daglig støy. I weekly ser jag mot 38 kr, og daily viser meg detsamma. Frem till aksjen viser no tegn på liv med kraftig volum, positive nyheter, eller noe som helst som klarer sette igang litt positivt momentum så er min tekniska riktkurs 38 kr.

3 Likes

Så dere RSI grafen jeg postet i går? Historien gjentar seg kanskje?

Volumet er på topp, da er ikke oppgangen en flopp.

3 Likes