Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Teknisk analyse (NANO) (TA)

Mens jeg i skrivende stund har midler til overføring… Det er en rar følelse å slites mellom glede og irritasjon :smiley:

2 Likes

Det kommer flere muligheter :wink: - og uansett, alle kjøp under 100 kr er penger i banken.

3 Likes

Så på den med lupe i går, Noc. Handlet deretter. Så takk skal du ha.:slight_smile:

Mindre hender enn Spot, dog. Han gjorde jo et solid bunnfiske.

2 Likes

Støvet begynner å klarne litt før ferien slik jeg ser det:

Fryktelig viktig støttenivå på 48.

Viktige motstander på 53 og 55ish:

image

1 Like

Det finnes mange ulike tilfeller, det vi har sett siste tiden med NANO er ett.
Det finnes mange ulike investorer, de du skisserer er to - som kanskje kan være representativt for flere.
Hver og en investor må kjenne seg selv og sine egenskaper, og både bruke de og etterhvert stole på de.
Deretter er det ikke så veldig mye vits i å si at du må bli som meg, men det er ofte det man vibber på mange områder av livet.

1 Like

I serien skamløst bunnfiske ser vi i dag Nordic Nanovector:

Hvis man skulle være paranoid, så er det lett å tenke seg at det kommer et spektakulært stoplossreaid incoming.

image

Hvor fruktbart er dette, enten for den ene eller den andre?

Forsvant plutselig igjen.

En god grunn til å følge med på ordreboken er det som skjedde 1. november etter at abstractet ble lagt ut. Ordreboken ble rævkjørt slik at kursen raste fra 94 til 68 i løpet av minutter.

image

Tull og tøys, det tok 50 minutter fra 95 til 82, ned til 84 ganske naturlig. Det var ingen som skilte seg ut i den delen av nedsalget. Deretter gikk det fort og unaturlig og det var Nordea som framprovoserte restart med auksjon og det var PAS som plukekt opp aksjene NRD solgte der. Ska ldu ikke gi deg litt med disse feilaktige, tynt funderte skremselsskota dine?

Kommer nok til å fortsette å skrive det jeg tenker på i øyeblikket uansett om det er bullish eller bearish.

2 Likes

@Hugoil oppviser nå to sentrale KILER, den brune tynne og den orange, begge varianter av den samme ukeslange BEAR HARAMI , se hvit 2dagers utbruddskanal. Se også dagchartet med brudd AV GUL kilE I STIGENDE TRENDKANAL.

Ser vi på temperament-indikatorn så krysser MACD i en BEARISH formasjon!

VARNING! Se opp, ellers får vi se en BEARISH STAR formasjon i tålmodighet-indikatorn.

3 Likes

Nå er den store bunnfiskeposten tilbake igjen på lista.

Lite imponerende sluttauksjon, men vi klokker likevel inn 717 137 som omsetning for dagen.

Ke du trur @Nocturne, washout ferdig? Eller bulltrap?

Vet ikke hva greia er, er det for å trikse med ratioen bid:ask for å lure algoritmer over i bullmodus?

Så du bannet meg da jeg startet samme type korreks av deg lenger opp i tråden ifm. et annet innlegg da jeg startet setningen med tulling. Det vil være mer riktig om jeg banner deg neste gang for slike lempfeldige, søkte chart omtaler ispedd uriktigheter.

Lå en sperre på 51,65 på noe over 12 000 aksjer

Apropos ukeschart, så langt i denne uken viser det:

• ligger inne med BULL DOJI STAR
  • RSI skrotlav, og det til og med i ukeschartet
  • ukesMACD never ever vært så lav (NB! strekene i RSI er basert på dagchartet og ikke dette ukeschartet)
  • når det gjelder den lange trendkanalen, så er Investtechs trenkanal maskinoptimert basert på en metode som generelt sett over selskapene viser seg best. Jeg har optimert trendkanal basert på to metoder manuelt. Det er den hvite som best parallelliserer trenden. I tillegg er den hensyntatt candlestick-skyggene, hvilket gjør den mer robust.
    https://imgur.com/a/zYXv2

We love BULL DOJI STAR

1 Like

Mye rot her nå, la oss holde oss on-topic eller hva folkens? :slight_smile:

@Savepig det KAN være det er godkjent ifht. det vi har etterlyst. Relativt stort fall i går som førte til bunnlav RSI og oppgang på OK volum i dag. MEN; hvor mange har nå kommet inn som er ute etter en kjapp profitt og hvor mange er langsiktige? Ikke minst, hvor mange sitter fremdeles på gjerdet?

Det er ekstremt mange usikkerhetsmomenter og faktorer her man ikke har kontroll på til å være skråsikker på om man har sett bunn / capitulation eller ikke, men jeg påpekte RSI’en i går, og du ser på det bildet hva som skjedde sist RSI var så lav. Mye mulig historien kan gjenta seg. Synes likevel det var litt dumt vi ikke kom oss over 53, men så er det jo påske og laber stemning.

La oss se på hvordan det ser ut som noen dager / en ukes tid :wink:

Følger deg på den sånn på øyemål i det bildet, men ville sagt ca 66,7 - 68,5 basert på tidligere bunner Er jo mulig å finne svakere motstander lenger nede, men den du peker på ser sterkest ut.