Jeg er fundamentalist.
På sikt seirer alltid det fundamentale.
Men jeg ser jo at på kortsiktig nivå så følger saueflokken strekene og skaper en selvoppfyllende profeti.
Men flere enn saueflokken skuler til strekene.
Jeg undres om teknisk teori er endret etter oppveksten av algoritmebasert robothandel?
Eller følger strekene et urgammelt mønster ?
Det er ikke mer enn det du med et utrent øye kan se, men det er litt, men med den rette melding/info så blåser den lett gjennom det og videre til neste. Motstanden nå er kun lokal og ikke fra fjoråret, slik det var med støtte nedover.
Ellers er jeg litt forbauset over at NANO produserer så fint chart linjer på ikke-log. skala.
Astrup: urgammelt er stikkordet:)
Kommer litt an på hva du mener, teller århundrer som urgammelt?
Kanskje det er blitt flere urutinerte tradere som ikke forholder seg til log skala? =) Jeg er blandt de, men ikke tatt meg tid til så mye trading på lenge nå.
Greia med NANO er at om en har brukt log skala der det siste drøyet året fra ATH så har bildet “sett kunstig positivt ut” pga en mye slakkere vinkel.
Det gjør jo i og for seg liten forskjell, for en ender jo opp med samme fasit:
Lineær:
Logaritmisk:
Fotnote:
Jeg synes NANO virkelig har pisset på de som ikke sier at TA ikke har noe for seg. Fallet gjennom trendkanalen i januar var jo et betydelig salgssignal, og fallet gjennom trippelbunnen på 68 var et enormt salgssignal som en egentlig måtte være forelsket i aksjen for å ikke agere på.
Frustrerende å se:
Fallet gjennom 68 skjedde ved Q4-presentasjonen. Perfekt storm av fundamentalt og teknisk sammenfall. Jaja, det er nå bare knappe 40% opp igjen til det nivået, 4 dager med 10% stigning etter at Breaktrough Drug Designation blir annonsert.
Litt avventende på morgenkvisten for NANO men det begynner å ta seg opp.
Faktisk veldig interessant akkurat nå, mulig OHS (hvis man er litt snill, evt dobbeltbunn) som kan ta oss over tidagerssnittet på 54.
Registrerer NANO sluttet med 1,5% gap mellom bid/offer.
Sjeldent stort for NANO så vidt jeg husker.
Noe teknisk en leser i slike detaljer? Svakt moment? Farging av kurs i slutthandel?
There is something more in the market… Hørt den før?
Helt på det jevne dag, uten at hverken 48 eller 53 var i spill på noen måte. Greit med noen dagers pause nå.
Ikke hørt det uttrykket nei
Det er massevis av motstand på vei oppover, noe av det er enkel motstand, andre vanskeligere. Enkel tommelfingerregel er at jo flere kontaktpunkter du har på 1 bestemt nivå, jo sterkere støtte / motstand vil du finne på det nivået. Som f.eks 65 som var veldig sterk støtte tror jeg vil være veldig sterk motstand nå ved neste tur oppover. I tillegg har du motstand i både 50, 100 og 200 dagers snitt over 65 kr. Her er noen andre motstandsnivåer.
Accumulation/distribution index indikerer et negativt sentimentskifte de siste dagene ift midten av forrige måned, er det nå washout og endelig kapitulasjon skjer så vi kan se en bunn?
Vanskelig å si. Øver meg på vimpler. Og de ser ut til å være i motvind fremdeles. Men krakket postet jo en bra melding om Archer på den andre tråden. Bør jo snu snart, er jo snart AACR.
Moderat volum (tross alt) og rikelig med bunngarn lagt ut i ordreboka i dag. Får se om det overlever åpning i statene:
Meeeen så stupte den igjen.
Deterministisk at den skal tegne ferdig trendkanal fra ATH?
Jeg hadde tre targets i tankene, den første er oppnådd. Tror du kan være inne på noe @Savepig. Hvordan ser volum ut i dag ifht. andre røde dager?
️:chart_with_upwards_trend:
Ble relativt høyt, men ikke crazy, klokket inn på drøye 470k.