Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Unmanned - Småprat

Der kom emisjonen ja. Er spent på kursen… sluttkurs på 11.40 i dag. Vi skal vel kanskje under 10, men hvor langt ned? 7-8, lavere?

Vet at tapet vil bli stort for hver krone vi går ned, så får vi krysse fingre at de har lært fra forrige gang og ikke selger seg alt for billig…:blush::blush::blush:
Vi håper på større amerikanske investorer…

Pareto skriver i prospektet at ledelsen har mottatt indikasjon på et prisspenn på 6-8 kroner.

Herregud, dette blir dyrt…:astonished::astonished::astonished:

Vi får se…det trenger jo ikke å bli fasiten, men det ser ut til at den blir satt til stor rabatt.

Litt fordel er det jo i en evt rep.emi, men slik det ser ut om dagen er jeg redd at kursen blir akkurat lik eller under…
Men resultatet ser vi imorgen…

Snakkes om 6 kr, 47% rabatt ish…snakk om wipe out.

Dette er jo å lure alle, blir bare verre og verre…
:disappointed_relieved::disappointed_relieved::disappointed_relieved::disappointed_relieved:

CEO blir hvis tvangsolgt også.

Skaulen AS (100% owned by the Company’s CEO, Knut Roar Wiig) will in connection with the Private Placement (and contingent upon successfully completing the Private Placement) sell existing shares worth approx. NOK 4.7 million to companies controlled by certain primary insiders (including Jelsa Investering AS, Helgø Investering AS, EAAH Invest AS, Ålgård Holding AS and Wallcross AS) at a price equal to the final Offer Price in the Private Placement. The reason for the sale is to fully settle a share financing agreement with a financial institution. 100% of the proceeds from the sale will be used towards this purpose.

Jepp, tenkte det samme selv. Dette er ikke en frivillig emisjon i mine øyne…

Hvorfor går tilrettelegger ut med et prisspenn? Er ikke hele greia med en bokbyggingsprosess å holde kursen hemmelig for å få budene høyest mulig??

sier litt om tilgangen til kapital i disse dager og spes for smb, 6 kr er meget stygt men dit måtte de for å få inn penga

Da ser det ut til at morgendagens pris blir 6,8, så da vet vi hva vi får…
Kjipt, men kunne vært verre…
Blir jo forferdelig å se det falle imorgen…:disappointed_relieved:

Nordic Unmanned - Private placement successfully placed

Key information relating to the potential repair issue to be carried out by Nordic Unmanned ASA

Nordic Unmanned ASA: Notification of transactions by primary insiders and their close associates

1 Like

Nok en bombe fra selskapet, og vipps blir kursen halvvert. Det er sørgelige greier må jeg si. Om målet er å opptre som et flyselskap, så er de i hvertfall på rett spor.

CEO har gått på en skikkelig smell her. Kjøpte 240k aksjer til nesten 25kr stk. 25 november, og må nå selge 783k til 6kr stk! Hva ligger bak dette? Er det en kontrakt CEO var sikker på de skulle vinne som gikk tapt, eller bare har blitt forsinket? Det kan jo fremstå som ren gambling, men han sitter jo på topp og vet hva som foregår.

CFO kjøper knappe 16k aksjer. Stusselige greier, men jeg kjenner ikke hans økonomiske situasjon.

Jeg var ikke helt uforberedt på en emisjon, men trodde den ville komme i forbindelse med nye kontrakter, eller ved overgang til hovedlisten. At den skulle komme så kjapt, og til så lav kurs derimot, gjorde at nattesøvnen satt langt inne i natt. Jeg er i tvil om jeg skal kjøpe flere aksjer nå, eller bli med på reparasjonsemisjonen. Erfaringsmessig kan man handle til lavere kurser via normal handel uansett. Dog kan jo det forandre seg om de skulle vinne kontrakter i nær fremtid. (som tidligere nevnt er det 120mEUR i spill, og det er vel en OK sannsynlighet for at de skal vinne noe av dette). Mulig avklaring før jul for noe av dette ble også nevnt av CEO.

Jeg leser også fra børsmeldingen at de i tillegg til investeringer osv osv, må ha penger til driften (det er vel her mesteparten av pengene vil gå tror jeg) frem til midten av 2023. Det betyr vel enkelt og greit at de ikke regner med å gå break even før da, og at de neste tre kvartalsrapportene blir triste greier. Og om de ikke klarer å gå break even, så vil det komme en ny emisjon. Hva blir kursen da? 2kr, 1kr?

Her er det mye å tenke på…

1 Like

Nordic Unmanned - Ex subsequent offering today

Correction: Nordic Unmanned - Private placement successfully placed

Har jo snakket om dette. De tjener ikke penger og jo mer de vokser jo mer har de tapt. Dette er som forventet. (Og noen lurte på hvorfor de plutselig falt 10-15% :slight_smile: