Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Unmanned - Småprat

Mye skal avgjøres de neste månedene, ref. disse innkjøpene til Ukraina via UK-fondet. Får de napp der, så tror jeg kursen skal opp et stykke. Jeg sier tror, fordi man vet aldri med NUMND :slight_smile:

1 Like

Har vært innom AI siden. OpenAI API
Stilte et spørsmål på bakgrunn av det nye samarbeidet mellom NATO/EU.
Spørsmål:
Nato og EU etablerer en felles arbeidsgruppe som skal identifisere trusler mot kritisk infrastruktur. Kan dette gi oppdrag til firma Nordic Unmanned?
Svar:
Som et ledd i arbeidet for å identifisere trusler mot kritisk infrastruktur, vil det kunne oppstå behov for konsulenthjelp, og dermed potensial for at Nordic Unmanned kan få oppdrag. Etter hvert som arbeidsgruppen identifiserer trusler, vil det også være behov for å etablere overvåkningssystemer og andre tekniske løsninger som Nordic Unmanned kan tilby.

Kva syns du dette tilfører diskusjonen? Ein AI er ikkje ei spåkule.

2 Likes

Anbefaler heller å sende spørsmål til ir@nordicunmanned.com. De er veldig flinke til å svare.

2 Likes
1 Like

Gjorde som du sa og her er svaret:
Heisann Jens,

Ja.

Dette er et segment Nordic Unmanned allerede opererer i, og i så måte vil funnene fra denne arbeidsgruppen være ytterst relevant.

Vi leverer den dag i dag til både EU og til forsvar av medlemsland i NATO, og er i så måte godt posisjonert ovenfor begge sider i arbeidsgruppen.

Kind Regards,
Jon Christian Harestad

2 Likes

Det må jo begynne å bli en del verdi med denne LUC-lisensen deres også. Det er ikke gjort over en helg å skaffe seg så mange godkjenninger. Det har gått med mye penger på kursing, sertifiseringer og byråkrati for å komme dit de har gjort nå med lisensen sin.

2 Likes

Reduction of size of repair issue to be carried out by Nordic Unmanned ASA

Updated key information relating to the repair issue to be carried out by Nordic Unmanned ASA

Ny kontrakt!

1 Like

Samferdselsminister Jon-Ivar Nygård (Ap) fredag frem en ny nasjonal strategi for norsk luftfart. Strategien er presentert på et møte med flyselskapene.

Nå kommer dronene

Dronevirksomhet, den nye luftfarten, har også en naturlig plass i den nye luftfartsstrategien til regjeringen.

– Droner kan utføre stadig nye og mer komplekse oppgaver som gir flysikkerhetsgevinster, lavere kostnader, reduserte klimautslipp og mindre støy enn tradisjonell luftfart.

– Vi ønsker å sikre en fortsatt bærekraftig vekst av dronevirksomheten i Norge, og vil legge til rette for en forutsigbar tilgang til luftrom. Vår posisjon som foregangsland innen dronevirksomhet skal opprettholdes, sier Nygård i pressemeldingen.

Ministeren mener derfor at vi står overfor et paradigmeskifte i luftfarten.

Ja vi får se om det bare er prat, eller om det faktisk blir handling etterhvert. Kikkert er fint det, men man trenger noe mer om man skal passe på grensen mot Russland, og ikke minst hele kysten vår som er veeeeeeeeeldig lang.

1 Like

Nordic Unmanned - Submission of prospectus and subsequent offering

“Subscription without subscription rights will not be permitted”

Tolker dette som et tegn på at de ikke har lyst å trykke fler aksjer.

Er ikke det ganske standard? Det var det samme i juni i fjor.

1 Like

Jeg så det i sammenheng med at de har redusert antallet aksjer som kan trykkes i rep emi.
Om de har gjort det slik i forrige runde, så er det nok en nothing burger.

Mm, blir uansett spennende å se om den blir fulltegnet. Jeg har plukket litt rundt 6kr allerede, så jeg sitter stille i båten nå. Klarer de å snu skipet, så er jeg mer komfortabel med å kjøpe litt dyrere aksjer etterhvert.

Noen som har gjort seg opp noen tanker om Q4?

Q4 resultatet kommer 16 februar, noen dager etter at tegningsperioden for reparasjonsemisjonen er ferdig. Tilfeldig at den ble fremskyndet, eller ønsker de å få inn så mye penger som mulig før tidenes dårligste kvartalsresultat fremlegges?

Eller blir det sånn midt på treet, godt hjulpet av aktivitet i Dronematrix, og milepælsutbetalinger fra Bundeswehr? Og har de kanskje klart å selge ut noen varer fra lageret (ref. 1.7mEUR i varelager verdi) Det er jaggu ikke godt å si, men jeg merker at jeg ikke GLEDER meg til 16 feb akkurat.

Og så har vi den store jokeren. Det er ventet svar på den store avtalen fra UK fondet i februar, om den da ikke har blitt ytterligere forsinket. Vil det komme et positivt svar før 16 feb? Det tror jeg også er helt avgjørende for om reparasjonsemisjonen blir fulltegnet eller “nulltegnet”.

På ingen måte ment som aksjeråd dette, kun min private spekulasjoner og tanker.

Hei tilbake…
Jeg er ganske fersk i denne aksjen, men tror at det ligger et stort potensiale i ubemannet overvåking. Har lest meg bakover på denne og på FA sin tråd. Ikke akkurat glad lektyre for aksjonærer. Men, også sett litt på konkurrentene og på potensialet, som helt klart er stort og i tiden. Når denne emisjonen er ferdig, så er det jo å håpe at det værste er over. Så har jeg tatt et lodd på denne. Og, ja. Dette er lotteri,

1 Like

Ja helt klart et enormt potensiale. Håper på flere kontrakter for Dronematrix fremover. Bra konkurransefortrinn at de kan styre dronene fra kontrollsenteret i Sandnes. Kjenner du til noen konkurrenter som har tilsvarende LUC?

1 Like