Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Unmanned - Småprat

https://www.crunchbase.com/hub/european-union-drones-companies

411 registrerte UAV selskaper innen EU.
Flere med verdsettelse i underkant av NUM (200-500m), så her er det viktig å vokse basert på ordrevolum for å overleve.

Skal bli spennende å se utfallet, satser på oppkjøp av selskaper som styrker ordrereserve :+1:
Uansett så er det lurt av ledelsen i selskapet å hente penger når verdsettelsen er høy som nå, rutinert.

Enig! Men, synes ikke den er høyt priset sett til guiding.

Sparebank 1: på kurs 65 så er den priset til ev/ebitda 15 på 2022 tall. De skriver riktignok at kursmålet vurderes høynet.

Blir uansett spennende å se både hvilke kontrakter kommer inn og hvilke oppkjøp de gjør.:+1:t4:

Ja jeg har flyttet litt i portofølgen og fikk med meg 6%økning til 40kr skall jo kjøpe 4% til men har jo og tegningsrettigheter. Men jeg hadde 16k aksjer som var 0.08% og det kommer 317k nye aksjer jeg får da muligheten til 1% er 3179 aksjer 0.1% er 317 aksjer så under 300 aksjer… da må jeg handle litt mer ja.:joy: eller overtegne og håpe på litt ekstra. Men går kursen opp får man ingen ting…

Tror prisen er kan ta av hvis de får 1 kontrakt. Oppkjøp kommer jo an på pris men så tidlig i dette markedet kan det være perfekt.

Successful private placement directed towards employees and board members of Nordic Unmanned

Mandatory notification of trade

Hele topp ledelsen går inn og kjøper aksjer i selskapet av egne penger. Dette kaller jeg comitment…
De får 30% rabatt men må da låse pengene opp i 3 år… Meget posetvt spør du meg.

4 Likes

Cancellation of subsequent offering

1 Like

Hmm… da ble det ikke noe av de nei. Syntes det var litt svakt at den brøt ned under 39.5kr, men kan jo ha med at Ledelsen fikk emisjon til 27.65kr. Litt usikker på teknisk på denne om den har brutt ned… ser ikke så bra ut spør du meg…
Ser jo ut som ett platou den er i nå og kan gå sidelengs intil ny informasjon kommer. (Kontrakt etc…)

Bra de hjelper til :slight_smile:

Også en del nye stillinger:

Nordic Unmanned AS: New share capital registered

Nordic Unmanned commences a new deployment with CAMCOPTER S-100

First system integrator sale in Eastern Europe for Nordic Unmanned (NUMND)

1 Like

Er det noen som har sett kursmål på Noric unnmaned ?
Jeg tok som sagt en stop loss på 39.5kr og er ute av akksjen.
Jeg er litt usikker på inntejeningen.

Slik jeg ser så skal de omsette for ca 100 mill i 2021 og de snakker om ebit på 20% det utgjør ca EPS på 1588k i Q4. hvis man x det med 4 får man 6 mill i earnings og det er vel ca 22 mill aksjer det utgjør 0.25kr per aksje. Hvis de skal dobble dette (Og ta bort corona effekt så er det vel realistisk med 1kr i 2022. Men skal de ha mer vekst vil det og kreve mer folk mer utstyr og mer emisjoner.
Får håpe jeg har glemt noe for jeg liker selskapet veldig godt og tror droner er fremtiden, men for meg ser det ut som det er ganske langt frem for og tjene mer en 1kr per aksje. (Trenger gode innspill)

Kun Sp b 1 Markets som følger aksjen. De tok også selskapet på børs så de er vel programforpliktet til å være positive. Target på kr 65.

Ja jeg har sett og forholdt meg til den, men får ikke tallene til og gå opp.
De snakker ebitda 2024 på 442mill revende og 24% ebitda (men hvorfor bruker de ikke EPS som er det dom virkelig teller) men det blir 106 mill ebitda eller 4kr per aksje men så omgjort til eps så er det vel under 1kr så PE på 36kr for 3 år frem… hmmm

Fra analysen (Ingen oppkjøp med i den):
P/E 2021 41.7x 2022: 17.0x 2023: 16.3x 2024: 13.0x

Nordic Unmanned (NUMND) teams up with Textron Systems to enter the European fixed wing drone market

4 Likes

Nordic Unmanned (NUMND) receives uplift on existing EMSA contract

2 Likes

Noen som kjøper seg opp her nå? Kraftig opp siste 2dager…

Den begynte å gå når denne artikkelen kom ut :

Arbeidsliv, Teknologi | Selskapet til Knut Roar (41) på europeisk prestisjeliste: – Overrasket (nettavisen.no)