Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Unmanned - Småprat

Er nok en del pga denne artikkelen

Litt sen der :stuck_out_tongue:

Kun Sp.b. 1 Markets som følger selskapet. De tok det på børs. Det forventes topplinjevekst på 300% i 2021! Med hyggelige EBITDA marginer. Det blir spennende å se Q1 tallene.

Fortsatt god inngang her?

Håper det på litt sikt selv, i hvertfall :wink:

Nordic Unmanned receives Light UAS Operator Certificate (LUC) under new EASA regulation

1 Like

Nordic Unmanned (NUMND) publishes Annual Report

2 Likes

Nordic Unmanned AS: New share capital registered

Nordic Unmanned and Aeromon enter joint venture for the maritime emission monitoring market

5 Likes

Det blir nok en rekke slike meldinger fremover. Liker at NUMND tar på seg konsolideringsrollen i Europa. Tror markedet også vil vise seg å verdsette det enda mer fremover. Men viktig at avtalene materialiserer seg på topplinjen. Det må leveres og jeg er veldig spent på Q1.

De prøver nok på det samme :slight_smile:

5 Likes

Nordic Unmanned AS: Notice of Annual General Meeting 2021

Invitation to Nordic Unmanned (NUMND) Q1 2021 presentation

Nordic Unmanned (NUMND) reports growth and strong outlook

1 Like

Litt forsinket men opprettholder 2021 target. Bra!

Nytt hårete topplinjemål for 2025 på 4 mrd!

Synes dette ser ut som starten på et vekstmonster!!!

3 Likes

Hmmm… Jeg har jo fulgt disse og hatt de før (Har solgt nå pgr ledelsen fikk kjøpe aksjer 30% under markedspris jeg liker ikke slik).
Etter og ha lest raporten måtte jeg faktisk finne Q4 presentasjoene for og se hva som ikke stemte. Q1-2021 og de blander ekstremt mye. her er det noe muffens: Se på Q4 Flight hours vs Q1 slide.
I Q4 i fjord hadde de jo 325 flight hours mens nå har de 119?
Og revenue pr fligt hour var jo veldig bra i Q1 men da samenligner de heller med Q4.
Hmmmm …
Og Backlog er jo faktisk ned i fra forrige kvartal. Det var og noe av grunnen til jeg solgte, de kan jo få flere kontrater men de har ikke fått noe i år (annet en en utvidelse)
Revenue er jo markant ned i forhold til q4, og kostnaddene har jo gått rett opp. Lurer på hvordan de skal gå fra -4 mill i q1 til +4 mill

Q1-2021
image
Q4-2020
image

image

4 Likes

Kan ikke ta deg på noe av det du skriver. Men hele 11 mill i omsetning som var ventet inn i Q1 er forsinket til Q2. Og de opprettholder guiding for 2021. Det er viktig. Sp.b. 1 Markets ligger vel inne med omsetning på kr 200 mill. for året. Så det ligger an til en reell hockey stick her.

2025 target på 4 mrd. er voldsomt! Jeg tror markedet liker slike signaler.

Ja ser den. Håper de får flere kontrater slik at Backlog øker. Men denne Q1 var i hvertfall ikke så mye og skryte av.

Det er jo interessant, at de endrer presentasjonen slik… liten ripe i lakken der. Sier meg at selskapets meldinger og rapportere må leses med lupe.

1 Like

Nordic Unmanned starts operations with its second CAMCOPTER S-100 system in France

4 Likes