Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Handler ikke det bare om at tiden til å få inn pengene de hadde guidet er kortere? Dvs en bagatell i den store sammenhengen?

Det blir vel inngangen til 2025. I rekker de ikke den produksjonen.

Det er nok veldig optimistisk. Jeg regner med, i beste fall, 300MNOK i EBITDA før 2026. Helt OK med dagens kurs og jeg regner med en aksjekurs på 4:50 i slutten av 2026.
Bunkret opp mer idag… Burde kjøpt tidligere, men ville se litt mer klare beskjed før å minske risikoen.

En EV/EBITDA på 10 er generelt ikke urimelig og kanskje bør den være mer i et vekstselskap som NTI.

dæven

1 Like

Tegningsrett ene.

Kan noen gi en forklaring ift dagens kurs hvordan rettene vil slå ut?

1 tegningsrett gir muligheten til å kjøpe 1 aksje til hvilken pris?

Står høyere opp i tråden

200% opp på NTIS fra inngang, bare synd at man kun gikk inn med en ukeslønn;p

Så pr idag blir prisen pr aksje om man velger innløsning.

1,069 + verdien av ntis pp ethvert tidspunkt?

Da handles vel denne til stor rabatt idag?

Jeg kjøpte på den opprinnelige Airbus meldingen. Da gikk den opp 2-3 % :joy::sweat_smile:

1 Like

Kjøpte noen få warrents på kr 0,22 med minimal innsikt. Sjelden vært nærmere å gjøre et giga-kupp. Men skal ikke klage; NTI har i dag utliknet Ulti-tapet :ok_hand:

3 Likes

Men hva med dette? Gratulerer forresten. Fremdeles lenge.igjrn før.jeg får dekket det tapet.

Ja. Hvis man vil eie aksjen langsiktig er det mye billigere å kjøpe tegningsretter. Du kan kjøpe aksjer for 1,07 + 1 tegningsrett. Eller 1,73 kr i skrivende stund.

Hvis du eier aksjer kan du selge disse og kjøpe retter, og beholde mellomlegget.

1 Like

NB! Ikke alle kontoer man kan kjøpe og selge tegningsretter med. Blant annet ASK tror jeg.

Problemet med tegningsrettene er jo en viss risiko for at det går i dass. Og da taper man alt…sånn er det ikke med aksjene.

Blir det ikke riktig eller er det stein galt?

1,09 +0,69

??? Det blir prisen for en aksje med rettigheten.

Da er det en ganske kraftig rabatt pr idag???

Det er nesten 16 % rabatt nå.

Om TR blir verdiløse er det nok gode grunner for det og vil bety kroken på døra uansett.

1 Like

Norsk Titanium: Notice of Annual General Meeting

Bare å gratulere alle som var inne… skjeldent man treffer så klokkerent som dette.

Er det noen som har noen gode kommentarer på dagens melding så er det hyggelig å høre hva folk mener.

3 Likes

Overrasket over den sinnsyke effekten. Ikke noe nytt? Bare en bekreftelse på noe de sa i februar. Og attpåtil med en nedgang i årets guiding fra 15- 20 mill USD til 15 mill USD.

Men markedet trodde vel ikke på det. Også interessant med den store rabatten på tegningsrettene?