Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Når det er sagt er det en riktig reprising i min verden. Den bare skjedde litt mer brutalt enn jeg forutså.

At de guider på 50 mUSD revenue run rate allerede i slutten av 24 er fint for markedet å se. Det gir uten tvil en større tro på at de skal klare 150 i 26.

Ellers enig i at det ikke er veldig mye nytt annet enn at avtalen faktisk er signert, men det er noe man burde antatt skulle skje raskt slik forrige melding var formulert. Samtidig så har vi hørt at den avtalen har vært “imminent” i over ett år nå. I mellomtiden har det vært to stygge emisjoner. Hvis de virkelig er over kneika slik det virker som med denne avtalen så blir dette veldig interressant.

2 Likes

Det var vel ganske mye konkret nytt ift guidingen.

De har vel aldri hatt denne visibiliteten ift masse produserte deler?

De vet at de skal produsere 60 deler i slutten av året og de vet prisen. Så der er ikke bare ett håp men konkrete utregninger. Det gjør at det blir lettere å forholde seg til.

De mange dobler produksjonen.

Gjelder dette kun for Airbus a350 eller er det andre modeller også?

Er vel en del oppside hos Airbus i såfall.

2 Likes

Tenker veien er kort for å få andre kunder på bok nå også. Har ikke analysert tallene noe særlig på NTI, men tenker bare hypotetisk ut i fra nyhetene.

Boeing er på tynn is, og tipper nye innkjøp vil helle mer mot Airbus i tiden fremover. Airbus har desidert et solid rykte på sikkerhet samt effektive fly. Da drysser det fort over på NTI.

Også har man forsvarsindustrien i EU som også må moderniseres. Finnes det innpass her også i årene fremover, når man først har bevist seg som en solid og pålitelig leverandør til Airbus? Tror F35-programmet har seilt, men det er masse annet som skal kjøpes inn, f.eks. nye spionfly, neste generasjons droner, osv.

I bunn og grunn er jo Airbus-avtalen i seg selv en solid gladnyhet, men tenker at sjappa kan nå mye lenger de neste få årene allerede.

1 Like

Avtalen med Airbus bør vel også forventes å bare øke i omfang etter som tiden går iom at de, sånn jeg har forstått, starter i det veldig små (størrelse på flydelene) for å oppnå conviction og utvider underveis. Som vil smitte over på tilsvarende oppdrag/kontrakter etter hvert som tiltroen til teknologien, og dermed også mulighetsvinduet, øker ytterligere i styrke/omfang.

Norsk Titanium releases Annual Report 2023

3 Likes

Norsk Titanium Signs Agreement with Boeing for Serial Production

2 Likes

Åh får en himmelsk melding i dag. Folkens… 5 kr idag eller? Jeg solgte aksjen og kjøpte ekstra warrants i går pga rabatten😅 kanskje den kan dekke ulti tapet alikevel

2 Likes

Å fy f***… Har kostet meg dyrt å utsette inngang her :wink:

Gratulerer til dere som er inne!

Prøver å bære edruelig. Men 10 kr er ikke utenkelig innen kort tid.

De ahr jo virkelig fått ett mega gjennombrudd.

De guidet 60 deler med airbus innen årsslutt.

Her guider de flere 100. :grinning::grinning::grinning:

2 Likes

Men hva med omsetningen da? De har jo nettopp guidet 50musd i år, og 150 i 2026. Vil tro det innbefatter denne avtalen også mtp at den kom rett etter.

100 fra boing og 50 fra Airbus… det er sikkert innenfor det. Men da er vel 2026 og egentlig 2025 spikret. De må vel oppjustere for 2025 siden de da leverer til begge gigantene. Denne kontrakten er jo mye mer omfattende enn Airbus.

Det var ingen børs pause i ntis på morran så lasta opp der det jeg klarte. Når nti er pauset er ikke ntis det. Her er det muligheter.

Kom inn igjen på 2.85 :muscle:

1 Like

“Let your profits run”

Her blir det å sitte bom stille og la caset utspille seg. En sjelden mulighet som det ville vært utilgivelig å skusle bort.

2 Likes

Norsk Titanium hosts visit at Eggemoen

Noen som kan “live-streame” opplegget på Eggemoen i dag?

Hadde vært utrolig gøy å vært med på den turen. Må være rimelig god stemning å servere denne nyheten før bussturen​:joy::joy:

2 Likes

Smak på den :drooling_face:

5 Likes

Airbus: innen slutten av året 60 deler.

Boing. Flere hundre deler i 2025…

Dagens melding virker mye større. Dette må da være verdt mer enn dagens oppgang?

1 Like