Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Spørs om det er flere hundre ulike deler det er snakk om her

Edit: men ikke hør på meg, er bare sur fordi jeg solgte for tidlig

Fulgte 3 dagers regelen her, funker vist bare i biotek :stuck_out_tongue:

Det beste med den er at det gir økt legitimitet for ‘drømmeriet’, at de skal klarer 150 mUSD revenue run rate i 26. Noe som vil ligge i bunn og pirre markedet non-stop i tiden fremover.

1 Like

Utdrag fra side 14 i capital markets presentasjonen:

Prime defense contractors are looking for alternatives to traditional supply
chains, as casting & forging lead-times have become unresponsive

1. Northrop Grumman: Specification established, flight-critical parts delivered
  2. General Atomics: Full-scale article testing ongoing; Part demonstration and part
    specific qualification
  3. Undisclosed space application development underway
  4. Bechtel nickel-based superalloy development underway
  • Casting & forging suppliers are also evaluating RPD® as a complement to their
    product lines

• Significant US-Norwegian reciprocal defense spending underway

7 Likes

Må jo være en oppkjøpskandidat uten sidestykke denne her

Slik jeg har forstått det så sitter de på bra med patenter

3 Likes

Det er nok flere kontrakter underveis om ikke lenge, amerikanerne liker made in the USA :smiley:

Hvor mange er det som driver med romfart? SpaceX og…

Kontrakter med BÅDE AirBus og Boeing er et seal of approval uten sidestykke. Skal ikke se bort ifra andre kontrakter etterhvert

1 Like

200 patenter.

1 Like

1 Like

Nei du sier noe.

Jeg regner med at det er flere 100 deler slik som de har gitt info tidligere. Altså forskjellige deler.

Fra en som var tilstede på Capital Markets Day (hentet fra Hegnar):

"Eg har tatt turen til Eggemoen.

Heilt suverent å få innføring her.

Ca 50 deltagarar frå ulike firma og privat, eg reknar med det kjem guiding etterkvart.

Dei kan ikkje gje meir informasjon enn det som er publisert, MEN det blir jo snakka litt ekstra på eit sånt møte :slight_smile:

God stemning!

Alt vil ta tid, men altså steike meg så imponerende!"

"Eg fekk ikkje med meg alt sidan vi var i ulike grupper, men her er eit par punkt som eg fant interessant

• 7år framfor neste konkurrent
  • strukturdelar wave 1 og 2, Airbus og Boeing årleg 2,5milliardar USD som er eit marked dei kan ta… dei har maskiner som kan ta unna 300mill USD no.
  • motordelar til for eksempel turbinar jobbar dei med no
  • dei jobbar med andre typer legeringar og materiell ikkje berre titan
  • ei maskin er tilbakebetalt ila 8mnd
  • grunnen til at det har tatt tid for å komme i markedet er pga kvalifiseringsprosessar hjå kundane.
  • det blei ikkje sagt noko om den finansielle posisjonen, men som det sto i FA for nokre dagar sidan så kan det vere emisjon i 2025, men då ved ein vesentleg høgre premie enn den vi såg i fjor. Bakgrunnen for dette er meldingane som har komt den siste tida.

Ja det er eit par punkt. Masse inntrykk!"

" > Viggen skrev Veit du om Pareto eller liknande selskap var til stades?

Det var ihvertfall 15 stk i dress og finstas.

Datum og artic såg eg på ein del namnlappar. Men eg reknar med dei fleste store var der.

Spesielt ein på første rad som hadde maaange spørsmål til Carl og CEO.

Eg har ikkje vore med på ei sånn tilstelling før, men no skal eg berre prøve å lukke auga for volatilitet og heller kjøpe meir når eg kan.

Veldig imponert.

I tillegg kan det nemnast at dei har heile verdikjeden internt, så alt av forbruksdelsr og delsal går via dei. Og der er det mykje peng å hente over tid."

10 Likes

Selve definisjonen av no-brainer

6 Likes

For en som ikke er kjent i fly deler gamet, hva er forskjellen på leveranse til 3rd party og direkte til kjøper? Åpenbart er det prismessig gunstig men er det noe mer? Eventuelt hva kan margin forskjellene være mellom overnevnte 3rd party/ direkte?

Om du selger mat til Rema og så selger de ditt produkt. Fremfor å ha ha eget gårdsutsalg.

Det gjør noe med profitten.

https://tv.finansavisen.no/m/rjSvkx7e/norsk-titanium-med-gjennombrudd-hos-airbus-og-boeing?r=m185A91j

2 Likes

Helt ekstremt dette, glad jeg lærte med TR inn og ut. 130k på en dag i positiv retning har jeg ikke opplevd før :sweat_smile:

7 Likes

Noen kjente romfart selskaper de leverer til?
Ser de har hatt samarbeid med ESA allerede. (Siden 2014)

Veien til NASA og spacex må da være kortet ned betydelig med siste tids meldinger/kvalitetsstempel.

2 Likes

Fantastisk uke. Solgte du tegningsrettene?

Regnet du hva du ville tjent om du holdt de og innløste ift til å selge nå?

Jeg sitter på 50k tegningsretter og 10 k aksjer.

Men lurer virkelig på hva jeg skal gjøre.

4 Likes