Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Indias største flyselskap kjøper 30 nye passasjerfly fra Airbus
Indias største flyselskap IndiGo har inngått en milliardavtale med flyprodusenten Airbus om kjøp av 30 nye A350-langdistansefly.

Avtalen, som skal signeres de kommende dagene, er verdt 9,5 milliarder dollar, tilsvarende over 104 milliarder norske kroner.

Den innebærer også at IndiGo får muligheten til å kjøpe ytterligere 70 slike passasjerfly fra Airbus i framtiden. De 30 nye flyene som allerede er bestilt, skal leveres fra 2027, ifølge Airbus.

Hot :muscle:

2 Likes

Jeg solgte TR ja, betyr ikke at jeg er ute for alltid. Ville bare sikre gryna :slight_smile:

https://tv.finansavisen.no/m/1lkS2dV8/store-gjennombrudd-for-norsk-titanium-ser-ut-som-et-jagerfly-som-tar-av?r=TPqO7NJI&play=1&zephr_sso_ott=OTfYDr

Legger denne ut igjen… John Andersen jr fremstår som en fantastisk god styreleder.

For en sending

1 Like

Mine tanker eksakt! Ganske utrolig at man kunne kjøpe på 0,85 en stund etter blant annet denne https://tv.finansavisen.no/m/pRVMiBmq/har-airbus-og-boeing-som-kunder-n-er-det-kronerulling-i-norsk-titanium?r=Oyrg9Vcu som var like overbevisende. På mange måter er vi der en del av oss håpet at Ulti skulle komme; man har fått den endelige bekreftelsen på at dette er the real deal (Airbus/Boeing-avtalene), hvor det mest bare handler om å ignorere den løpende kursen og la caset få utspille seg.

4 Likes

Each Warrant will give the holder a right to subscribe for one new share in the Company at an exercise price per share equal to the volume-weighted average price (VWAP) of the Company’s shares on Euronext Growth Oslo in the three last trading days prior to the first date on which the holder can exercise the Warrant in each exercise period less 30%, but in any event (i) not lower than the nominal value (NOK 0.08) and (ii) not exceeding the subscription price in the Rights Issue plus 30% (i.e. NOK 1.068925).

Kan noen gi ett klokkeklart regnestykke på hvordan jeg kan finne total prisen pr aksje ved innløsning?

Er det ikke så enkelt som 1,068925 + prisen for en TR?

Så har man prisen pr aksje om man skal løse inn?

Jo, så lenge aksjen trader mer enn 30% over 1,06.

Sitatramme

Jeg har tatt meg friheten til å lage en liten excel-oversikt inkludert resultatene av en regresjonsanalyse på kurs i forventet -kolonnen, som stemmer godt overens med algo-mønsteret på faktisk prising av TR ved forskjellige kurser. I midten står den faktiske kostnaden av å kjøpe en aksje på gitt TR kurs + TR kursen, så for å finne differansen kan man jo alltids trekke fra faktisk TR kurs på den i midten.:

image

Brukte forøvrig et kvarter på å legge inn perfekte mellomrom mellom tallene i Nordnet-chatten, så ble alle fjernet når det ble publisert. Så legger det her sånn det egentlig skulle se ut :stuck_out_tongue:

5 Likes

Gap ned til 2.5 lukket. Bør vel stige igjen herfra😎

Gapet er vel ned til 2,26? Gikk bare til 2,35.

Om du er opptatt av gap sa har du et ned til 1,23

Er dessverre sånn at Nordnet mobben elsker gaps, så da blir det førende når markedet er et usikkert sted, men at det gapet skal dekkes må de nok faile for at skal skje. Får se hvordan videre finansiering løses. De hadde andre planer enn mer utvanning i årsrapporten, heller lån, til tegningsrettene betaler seg, så skal ikke være den største risikoen der. Kan ikke tro at 1,23 dekkes, men 2,26 er nok bra for psyken å få tettet.

48 % av alle gaps blir fylt samme dag. 76 % innen tre dager. Med andre ord, ikke alle gaps skal «tettes».

2 Likes

Lek med tall, fra shareville:

(Oppdatert)
"Prøver på nytt da den gjorde EBITDA samme som EBIT. Denne gangen har jeg også en høy, men gradvis synkende P/E etter noe som kanskje er sannsynlig da dette er et selskap i ekstrem vekst. Hvis jeg forstår presentasjonen dems riktig så er det gross profit på 50% når det nærmer seg 2026.

Year 2024 (P/E ratio: 200):
Guided revenue: $15 million
Gross profit: $15 million * 50% = $7.5 million
Estimated EBIT: Assuming EBIT is 10% of revenue, $15 million * 10% = $1.5 million
Estimated earnings (assuming no interest or taxes): $1.5 million
Market capitalization: $1.5 million * 200 (P/E ratio) = $300 million
Potential share price: $300 million / 680,000,000 shares ≈ $0.4412 per share

Year 2025 (P/E ratio: 100):
Guided revenue: $50 million
Gross profit: $50 million * 50% = $25 million
Estimated EBIT: Assuming EBIT is 10% of revenue, $50 million * 10% = $5 million
Estimated earnings: $5 million
Market capitalization: $5 million * 100 (P/E ratio) = $500 million
Potential share price: $500 million / 680,000,000 shares ≈ $0.7353 per share

Year 2026 (P/E ratio: 50):
Guided ARR revenue: $150 million
Gross profit: $150 million * 50% = $75 million
Estimated EBIT: Assuming EBIT is 10% of revenue, $150 million * 10% = $15 million
Estimated earnings: $15 million
Market capitalization: $15 million * 50 (P/E ratio) = $750 million
Potential share price: $750 million / 680,000,000 shares ≈ $1.1029 per share

Tanker?"

2 Likes

En “gross profit” på 50% er selvfølgelig helt uaktuelt. Men hvis vi er heldige kanskje 25% er mulig. Selv regner jeg med 20% og P/E på 12. Det er betydlig mer realistskt og typisk før hva du kan vente av en industrialsje. Det er ikke legemiddel eller software dette.
Jeg synes 4:80 i kurs vid utgangen av 2026 er rimelig og en god utvikling.

1 Like

Tjaa, 37 er gjennomsnittlig P/E for Aerospace & Defense industry per dags dato.
https://pages.stern.nyu.edu/~adamodar/New_Home_Page/datafile/pedata.html

Men, har ingen sterke meninger i så henseende. Viktigste er at selskapet leverer varene. Gull blir det uansett.

2 Likes

Inne igjen nå, tenker 2,5kr er for lavt. Forventer en runde til i hvert fall mot 3kr.

Støtte rundt 2,45kr og 2,5kr, og motstander rundt 2,7 og 2,85kr i det helt korte bildet.

Forventer en oppgang utover dagen/i morgen, med fare for potensielt en kortvarig nedtur først. Tror det er større sjanse for videre opptur da, siden den negative trenden er brutt og den nå har blitt testet en del, med dobbel bunn rundt 2,35-2,4.

Brukte så lang tid på å skrive kommentaren at det meste utspilte seg allerede :stuck_out_tongue: Menmen får se om opptur prediksjonen etter en liten nedtur blir riktig da :slight_smile:

Edit: Ble med en trade for min del, dette utspilte seg akkurat som forventet, og da tok jeg gevinst på 1,35 i TR. Kjøpet var egentlig litt høyt på 1,25 (Realverdi+rabatt skulle egentlig tilsi daværende verdi rundt 1,18.), så måtte ganske mye til for å få omsatt på 1,35. Men endte bra. :slight_smile:

Hvis den snur ved 2,85 motstanden og går ned mot tidligere støtter blir jeg interessert igjen, hvis ikke lar jeg den gå opp og avventer utenfor. :slight_smile:

4 Likes

Norsk Titanium AS: Contemplated private placement

2 Likes

Smart å utnytte momentumet og fjerne all usikkerhet rundt finansiering frem til overskudd! Vil antagelig også bidra til at alle warrantene med høyere sannsynlighet vil bli brukt til høyeste kurs i tegningsperiodene. Nydelig trekk hvis de får fulltegnet i løpet av kvelden.

4 Likes

Glad jeg ikke kjøpte meg inn :smiley:

Fra XI

3 Likes