Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Var det 20M eller 7M? Flere som har solgt retter da?

Kjøper med begge henda. Har satt av et betydelig beløp av porteføljen som jeg kommer til å øke med de neste månedene. Sitter dernest stille i båten de neste 3-5 årene.

1 Like

Carnegie ut med ny rapport Fair value range:
NOK3.50–5.40

norsktitanium240607.pdf (2,9 MB)

8 Likes

Fra XI:

"Jeg deltok på presentasjonen av CEO, CFO og styreleder hos Arctic i går. Caset virker relativt enkelt for en enkel sjel: 3D-printerne må «bare» fôres med salgsordre (i tillegg til litt titan-wire og argon) og vipps så kommer det penger inn på konto. Nice!

Vi vet at kvalifiseringsprosessene med kunder kan være langvarige, men ved å først oppnå godkjenning i aerospace- og halvledersektoren, som de åpenbart har lyktes med, blir kvalifiseringskravene for andre segmenter (sannsynligvis) både enklere og kortere.

Forutsatt god tilgang på innsatsfaktorer som titan-wire, argon, og et par andre forbruksartikler til printerne (for ordens skyld ikke noe ledelsen selv trakk fram som en utfordring i skrivende stund) – de har en liten portefølje av leverandører av wire og jobber for å kvalifisere flere – gjenstår det bare å håpe at NTI har et effektivt salgsteam som kan promotere teknologien/produksjonskapasiteten slik at hele samlingen av 3D-printere kan få gjøre det de liker aller best. Styreleder virker i hvert fall å være en stor kommersiell drivkraft, bra!"

4 Likes

Skikkelig Cash-cow ser det ut til at NTI blir - en får ikke glemme at det ligger mange års arbeid med teknologien, patenter, oppbygging og etablering av kostbare produksjons fasiliteter, markedsarbeid og langvarige og grundige kvalitetsprosesser hos svært krevende kunder bak dagens posisjon.
Så en skal være forsiktig med å forenkle hva NTI står for.

1 Like

Norsk Titanium AS: Exercise price in the first exercise period for the Warrants issued in connection with the Right Issue

Norsk Titanium AS: Commencement of the first exercise period for the Warrants

Her er siste bedriftspresentasjon og grundig analyse av Norsk Titanium:
Les presentasjonen her: NewsWeb
Analysen her: https://www.carnegie.se/en/pdf/commissioned_research/Y3JpZF84MjQzNF8xMjgyXzA=/

Her er forventet cash flow og cash i følge analysen:

Carnegies anslys stæmmer dåligt jfr min egen.
Att NTI skulle ha en EBITDA 2030 på 124 er helt urimleig.
Jeg vibber videre at NTI kommer at ha mye raskere vekst av inntekter, som siden raskt planer ut. Det blir ikke noen linjær oppskalning som Carnegie synes å tro.

3 Likes

God driv nå, flott å se teorien utspille seg i praksis. Tror dette bare er starten. Caset nå er egentlig bare at markedet har forventet en stor utvanning, men den kommer ikke før november. Det forstår markedet sakte, men sikkert nå før TR låses i 4 dager. I de 4 dagene tror jeg kursen vil gå bananas, og så roe seg i etterkant. Vi får se, men ser i hvert fall ordre etter ordre bli spist oppover nå.

1 Like

Tidslinjen for innløsningen:

Details and dates Rights Issue:

• First day of the first exercise period: 10 June 2024 09:00 CEST
  • Suspension of trading in warrants: 17 June 2024 16:30 CEST
  • Last day of the first exercise period: 21 June 2024 16:30 CEST
  • Publication of preliminary results: 24 June 2024
  • Allocation of new shares and publication of final results: On or about 25 June 2024
  • Resumption of trading in warrants: On or about 25 June 2024
  • Payment date: 28 June 2024
  • Registration of the share capital increase with the Norwegian Register of Business Enterprises: On or about 2 July 2024
  • Delivery of the new shares: On or about 3 July 2024
  • Listing and commencement of trading in new shares: On or about 4 July 2024
3 Likes
  • At warrants som ikke innløses kan innløses igjen i en liknende form i november 2024, og at det da vil regnes ut ny tegningskurs, som ikke kan være høyere enn den nåværende. Så for langsiktige er det ingen nedside ved å vente, kun potensiell oppside. Men om realisering er et ønske i perioden fram til november 2024, så er TR mindre likvide enn hovedaksjen.

Her er mine forventninger visualisert:

Start 2,7 ish.

Edit: etter 2 timer opp til 2,78 hittil HOD, Bid/Ask spread rundt 2,71-2,77

2 Likes

https://www.additivemanufacturing.media/articles/3d-printed-titanium-replaces-aluminum-for-unmanned-aircraft-wing-splice-the-cool-parts-show-72

https://qcast.page.link/gBcyRfNCA4WBqoei7

14 Likes

God illustrasjon på hva NTI driver med dette.

Det kan komme meldinger om nye ordrer når som helst og flere ordrer. Det er trøkk nå i Norsk Titanium. Fremtidsrettet industri som allerede har ferdig produksjonsutstyr og med produksjon i gang.

1 Like

I videoen sier de at de at 3 flere 3d printere kommer online nå snart. Vil det si at de allerede produserer for full maskin?

Jeg har vel forstått guidingen tidligere slik at de forventer gradvis økning i produksjonen frem mot 2026, men det potensialt som de nye avtalene har så kan jo dette endres raskt.

Jeg vil tro at dette selskapet vil bli en het oppkjøpskandidat fremover. Konkurrenter med gammel og dyr produksjonsprosess kan ikke sitte å se på at de taper markedsandeler og inntekter.

1 Like

De som varit med fra tidlig av har trykkt inn ca 4 mdr i dette selskapet, så et oppkjøp blir ikke billig. De vill sikkert ha tilbake det de satset + rente.
GE kjøpte ju svenske Arcam før at ha til sine turbinmotorer (fly og annet).

Veit ikke hvem som skulle kunne kjøpe NTI. NTI vill sikkert fortsatt kunne selge til Boeing, Airbus, Northrop etc så de må jo bli noen stor verktøykonsern da. Eller noen stor som vil ekspandere inne i et nytt område. Kanskje noen som er stor innen titan idag?

Burde bli synlig på Q2 og q3 dette.

4 Likes