Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

“Forsvarsindustrien” ??

Boeing er en del av det ja

Sky is the limit :rocket:

Heftig rall ja!

Sikret gevinst, drøye 80%. Venter på en eventuell gap close. Får dra seg litt i håret om den fortsetter :sweat_smile:

2 Likes

Aldri feil å ta gevinst :white_check_mark: Vurder godt ny inngang frem mot rapporten 28/8. for den kan fort blåse folk av banen i positiv retning for videre oppgang. Må være større aktører inne nå som plukker heftig for det volumet vi ser nå om dagen kan det umulig være småsparere som står bak.

2 Likes

Skal garantert inn igjen :+1:

Kan vel også være noen andre enn Boeing. En leverandør til forsvarsdepartementet som ofte får kontrakter kan jo være hvem som helst. Raytheon, Lockheed etc

1 Like

Ja, kan være hvem som helst av de som produserer militærfly.

Å finne titankontraktører for den amerikanske forsvarsindustrien innebærer å identifisere selskaper som spesialiserer seg på å produsere og levere titan- og titanbaserte produkter til forsvarsdepartementet (DoD).

Blir bare ville spekulasjoner fra Timet, RTI, ATI, PCC, VSMPO-AVISMA, Metalwerks PDM, Howmet Aerospace, Northrop Grumman Corporation m.flere.

NTI virker midt i blinken for investeringsfilosofien til Rose Park:

"Rose Park Advisors is an investment firm founded by Clayton M. Christensen and Matthew Christensen. The firm is named after the Rose Park neighborhood in Salt Lake City, Utah, where Clayton Christensen grew up. It focuses on investing in disruptive innovation, a concept popularized by Clayton Christensen in his book “The Innovator’s Dilemma.” The firm seeks to identify and invest in companies that have the potential to create new markets or disrupt existing ones through innovative technologies or business models

Christensen’s theory explains how smaller companies with fewer resources can successfully challenge established businesses by targeting overlooked segments and gradually moving upmarket. This concept has become a cornerstone in understanding technological and market shifts across various industries."

3 Likes

Dette selskapet kommer til å bli kjøpt opp

Sterkt at den står såpass imot det brede børsfallet

Er det noen som har noen spreke streker å tegne? @Nocturne @Savepig

8 Likes

Til info fra Store norske leksikon oppdatert i 2024:

“Råstoffer for fremstilling av titan er først og fremst ilmenitt og rutil.”

“Den langt største produsenten av rutilkonsentrat er Australia, som står for om lag 90 prosent av verdensproduksjonen. Verdensproduksjonen av ilmenittkonsentrat er nesten ti ganger større enn for rutil, og de største produsentlandene er Australia, Norge, Canada, USA og Russland.”

Høsten 2024 starter produksjon av rutil på Engebøfjellet ved Førde. Norges største forekomst.

Dette til info om noen her har lest FA forum og Riskokeren.

3 Likes

Dette har jeg hatt en runde med deg om tidligere. Bra du har tatt til vettet, men du svarte aldri på spørsmålet mitt den gang :thinking:

Mener du Norsk Titan fremstiller metallet Titan av råstoff ?

Les hva jeg skrev å prøv igjen. Jeg heier på deg!!

1 Like

Har prøvd