Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Fra 6 juni 2024 investor presentasjonen til selskapet:

2024 revenue target of USD 15 million
ARR forming revenue baseline for the following year
ARR development towards USD 50 million in 2024 represents a stepping stone towards the 2026 revenue target of USD 150 million –of which USD 120 million from parts in serial production
$

2024 vekst i omsetningen til ca 150 mill NOK og kontrakter med årlig recurring revenues på ca 500 mil NOK ved årets slutt.

ca 5 milliarder investert i teknologi, software, maksinteknologi, 190 patent mv.

28 august halvårsrapport.

Her ble det stille. Er momentum ute av aksjen? Ligger an til videre nedgang ?

Momentumet fremover vil avhenge av om selskapet står fast ved guidingen til halvårsrapporten. Burde vel forlengst ha sendt ut en børsmelding om den ryker, men vi får se. Med solid oppsidepotensial om de leverer varene.

2 Likes

:+1:Ser det er en kobling med Scatec Innovation
Og de er nest største aksjonær.

Guiding opprettholdt i investorpresentasjonen så sent som 06 juni og etter den tid mottatt produksjonsordre fra forsvaret i Us, jfr. melding 25 juli.

Så guidingen bør holde når det ikke er kommet annen melding nå.

1 Like

Grunnleggeren til Scatec, Alf Bjørseth, grunnla også Norsk Titanium. Så det kan man trygt si. I tillegg til at CEO i Scatec er styreleder i NTI.

1 Like

Lagt meg på kjøp under 3 i dag. Andre som har noen synspunkter?

Bra idé. Men jeg tror den skall ned under emisionskurs. Aksjer som har emisjon går nesten alltid ned under emisjonskurs etter en tid.

Duppen ned til kr 2,1 kvalifiserer ikke som under emi-kurs i din bok?

Jo, men det var jo så kort tid. Jeg er forvånad over att den har gått opp så mye, så raskt. Men det er jo kul at se at aksjene har gått opp i verdi.

Tok 8 børsdager før den på nytt beveget seg over emi-kurs. Etterhvert hjulpet av en bull børsmelding. Reisen til over kr 4 var eufori på steroider. Men ikke verre enn at man helt sikkert ser nivået på nytt om halvårsrapporten blir av det positive slaget.

Er det guidingen du tenker på da @Aaleby ?

Guidingen aka troverdigheten til selskapet. Om man er på sporet til noe virkelig stort eller om reisen vil bli vesentlig mer brokete enn bildet som har blitt malt det siste halve året.

1 Like

At det vil svinge i begge retninger frem mot rapport etter en voldsom oppgang på gode nyheter er nok alle investerte fullstendig klar over, men litt usikker på agendaen din her når du i dag poster om troverdigheten til selskapet jmfr guiding :face_with_monocle:

Seriøst? Den der “usikker på agendaen” er til å spy av. Tar på generelt grunnlag ingenting for gitt og skulle tallene skuffe i en slik grad at guidingen ikke fremstår som realistisk vil troverdigheten til selskapet få seg en knekk. Sånn er det bare.
Samtidig

PS; NTI er min nest største posisjon.

1 Like

@Aaleby Det som kommer i tallene er vel børsmeldt ? Hva har det med guiding å gjøre ? Guidingen er vel hva de tror kommer til å skje fremover

Må betydelig inntektsøkning til på kort tid for at det fremstår realistisk at de skal øke omsetningen fra $5 mill i fjor til 15 i år, 50 i 2025 og 150 i 2026. Om jeg husker tallene rett. Opprettholdes guidingen, hvor man samtidig ser klare tegn til at inntektene er på full fart i riktig retning, og himmelen vil sette begrensningene. Mer eller mindre.

Vil neppe påvirke egen investeringsbeslutning om bremsen har vært på grunnet interne forhold hos Boeing/Airbus (tenkt eksempel), men kursen ville fått smake pisken.

@Aaleby De melder alle kontrakter så man vet ca hva Q2 omsetningen blir ?
Det er kontrakter i Q3 og Q4 du er spent på og videre? Ikke akkurat store sifre vi snakker om
Markedsverdi 2,1 milliarder ? Hvordan kan det forsvares ?

NTI er 1-tier leverandør hos Boeing/Airbus, som betyr at man ikke må vinne nye kontrakter for at inntektene skal øke betydelig. Det er tilstrekkelig at nye flydeler godkjennes til produksjon ved hjelp av 3D-printingen til NTI. En prosess som går fortløpende.

Fremtidige inntektsmuligheter sett i lys av teknologiens besparende potensial. Hverken mer eller mindre.

Ok så dette ligger fremtiden til forstår jeg. Bare småsifre nå, men reisen har bare såvidt startet. Har de flere de kjøper dette fra eller bare NTI? Og er det er alternativ å ikke bestille ? Eller er det bankers at de skal ha det