Ingen som kan tilby
Eller som er i nærheten av å kunne vise til lignende fordeler i nær fremtid. Også basert på at nåløyet for å få innpass hos slike aktører (Boeing/Airbus/forsvarsindustrien) er ekstremt smalt. En årelang prosess.
Ingen som kan tilby
Guidingen er vel omstning på 15 mill US i 2024.
En annen ting som er svært viktig for verdsettelsen er fremtidige gjentakende inntekter. Recurring Revenues. Som oftes sett i IT selskaper. Sikre fremtidige inntekter gjør selskapene mindre sårbare for omsetningssvingninger. Derfor høyere verdsettelse på slike.
Slik vil det være for NTI også. Når en del er i produksjon vil den bli reprodusert gang etter gang så lenge kunden produserer sitt produkt - og videre som reservedeler.
Guidingen er at slik RR vil ligge på ca 50 mill US ved utgangen av 2024.
Det vil øke verdien og gi bust start på omsetningen for 25 og 26.
Guidingen må sees på denne bakgrunn.
Guiding opprettholdt i investorpresentasjon så sent som 6 juni. Etter den tid børsmeldt ny PRODUKSJONSORDRE fra US defense. Ordre ikke godkjenningskontrakt.
Er en god del omsetningsvekst som skal til for å forsvare en market cap som vil dra bra avgårde fra dagens 2,1 milliard i takt med stadige høyere kurs.
Når man hører summer som 15 mill USD i år/50 neste år så høres det litt rart ut, men hvis det skal eksplodere i årene som kommer så kanskje er det hold i det
Svaret ligger her. Mener på at det var 14 deler som var i produksjon på vårparten for Boeing. Dette tallet vil øke betydelig fremover. Især fra og med 2025 og utover. Må nok også kombineres med nye kunder om guidingen til 2026 skal forsvares.
Ok for lite inne i det til å vite hva det vil bety i kroner og øre, men høres durabelig spennende ut dette. Vurderer å øke posisjonen
Dette er din neste største @Aaleby
Kan jeg spørre hva den største er ?
Den største er Capsol. Forsåvidt kunstig stor. Sitter for tiden med kun tegningsretter i NTI. Summen som må til for å omgjøre tegningsrettene til aksjer er investert i Capsol med en tidsbegrenset horisont.
Ser på hjemmesiden for NTI at de kun ser ut for å ha helårsrapport og halvårsrapport.
Dersom dette stemmer så er jo guidingen den 28 august enda viktigere for kursen dersom man må vente et stykke ut i 2025 for å få se året under ett og ikke noe Q3 resultat i mellomtiden.
Kontrakter kan jo selvfølgelig komme i mellomtiden men allikevel.
Forsvarsindustrien er i gang nå i 2 halvår som ny kunde og den kommer nok til å gå varm de neste årene. Der bør det ligge et voldsomt potensiale.
15 mill US i 2024 er jo ikke mer enn ca 160 mill NOK i årsomsetning. Det er ikke noe betydelig beløp. Så det må være realistisk.
Ligger første halvår på oppmot 5-6 mill US så vil nok årsresultatet for 2024 gi en omsetning på over 15 mill. Jeg regner med at de kontraktene som er børsmeldt i 1 halvår vil generere langt høyere omsetning i 2 halvår. 15 mill vil ikke være likt fordelt med 1/2 part i hvert halvår. Er den på 7,5 mill i første halvår vil omsetningen i 2024 bli vesentlig over guidet 15 mill.
Ikke like strenge regler for rapportering på Euronext. Denne skal nok snart rykke opp til Eliteserien
Hvem står egentlig bak kontoen GOLDMAN SACHS & CO. LLC?
Tredje største eier og stod oppført med salg av 2 mill aksjer på gårsdagens liste og 1 mill på dagens.
Edit:
Antar at det er følgende aktør som casher inn noen kronasjer
Yepp ser slik ut.
Frykter litt for kursen sin del dersom de ikke er ganske klare på at de klarer guidingen.
Da har man opp mot 6mndr med usikkerhet i tillegg til siste NTIS batch hvor endel nok er mer betroende til å ta gevinst potensielt både p.g.a usikkerhet dersom guidingen er uklar eller ikke nås i tillegg til potensielt nedsalg mot slutten av året, men jeg håper de står med det de har sagt for ikke så altfor lenge siden.
I tillegg er det godt med kontraktene og anerkjennelsen de har fått hos store aktører.
Brant meg endel på Softox og selv om Softox og NTI ikke kan sammenliknes utenom at de er på Euronext Growth så har jeg blitt mer skeptisk til store ord, men man kan vel kanskje sammenlikne avtalene for NTI med gode resultater i 3.-fase for biotek muligens
Krysser fingrene for 28 august.
Jinxa meg selv godt her. Fikk nada. Vi får håpe på litt positivitet i markedet nå frem rapport.
Kanskje det er noe «vi» kan stå til tjeneste med
Blir spennende halvårsrapporten om noen dager. Burde personlig egentlig ha solgt alt, sett på bakgrunn av at Rose Park Advisors har kvittet seg med 5 mill aksjer på en uke (og helt sikkert ytterligere i dag). Tredje største eier og hadde styreplass inntil i fjor (om jeg husker rett). Samtidig; investeringen for egen del er langsiktig. Og da er det rimelig underordnet dersom det skulle vise seg at Boeings utfordringer også påvirker NTI mer enn forventet på kortere sikt.
Eller skal du holde deg til guiding å drite i park? Hva vet vel du og park som oss andre ikke … ? Har du sett noe i lys? Eller var det hel gardering’s post
Edit: blekket spruter ser jeg. Hva har du av rasjonelt?
Landet vel ned på at jeg har deg og dine påståtte agendaer langt oppi halsen
That’s The spirit 🫶
Har RP solgt? Er det bekreftet eller spekulerer du i amerikanske nominee kontoer?
RP er en del av den kontoen, men spekulerer vel strengt tatt. Så skal ta selvkritikk for manglende forbehold. Slo meg i går som åpenbart. Litt mindre i dag når helgemodusen har slått inn.