Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

De ble tvunget til en bridge på lav kurs. Med alt de har lagt frem de siste månedene er det merkelig at de ikke utnyttet seg av de høye kursene som har vært. De må ha hatt forhåpninger om å presentere mer før emisjonen ble helt nødvendig. Om man har satt seg inn i caset og mener teknologien er legit så får man kjøpt billige aksjer i dag.

De er vel preget av at største aksjonær ikke kan/ vil tegne aksjer. Selskapet trenger noen som er villig til å bidra med penger i en stor emisjon, slike aktører bruker å kjenne sin verdi og vil ha stor rabatt.

I slike småemisjoner forsvinner gjerne 10 - 20 % av beløpet i transaksjonskostnader så det er dyrt å være fattig.

Men ja på sikt er selskapet interesant

2 Likes

Skuffende at Ferd for eksempel ikke følger opp litt bedre, ja. Scatec tar jo en god chunk.

Liker ikke å spekulere for mye på forum, men tar gjerne en konstruktiv diskusjon. Selskapet har mye på gang med tung industri i USA og EU. Airbus og US Defense prime kommer skal man tro selskapet. Airbus stoppet forsøk med konkurrerende tek for å satse på NTI. I lys av dette, de siste mnd børsmeldinger fra ASML og Kongsberg + tilliten New York State har vist ved å sponse fabrikken gir dette i min mening legitimitet for tekken.
Min tese er at det ligger meget gode nyheter i nær fremtid. I dag er selskapet verdt USD 70m og har ingen gjeld. Jeg vil nødig fremstå som en hype man, men jeg mener mye skal ha gått galt om de kjører emisjon i nærheten av disse kursene om 4mnd.

2 Likes

Norsk Titanium: Notice of Extraordinary General Meeting

Norsk Titanium AS: Primary insider trading

Norsk Titanium AS: Share capital increase registered

Norsk Titanium: Minutes from Extraordinary General Meeting

2 Likes

Norsk Titanium AS: Hired Seaport Global Securities to raise additional capital

Norsk Titanium Approved as Additive Manufacturing Special Processor for Northrop Grumman

1 Like

Kanskje Norsk Titanium kunne gjort en bedre jobb for Boeing.

Etter at børsen stengte torsdag meldte Boeing at selskapet sannsynligvis vil redusere leveransen av sine Boeing 737 Max-fly på grunn av et problem med en komponent produsert av leverandøren Spirit Aerosystems.

1 Like

Haha, enig! Helt utrolig mye surr med Boeing… Blir en gledens dag når den brede godkjennelsen fra europeiske luftfartsmyndigheter kommer. Syntes vi har ventet lenge på denne nå. Potensielt over $1mrd i årlige revenues fra Airbus alene.

Forøvrig veldig spennende med Northrop. Kvalitetsstempel å samarbeide med disse. Gigantisk prime leverandør for US Defens med $70mrd market cap. Bygger droner og stealth-fly for amerikanske forsvaret så dette er seriøse folk.

3 Likes

Norsk Titanium releases Annual Report 2022

3 Likes

Norsk Titanium: Notice of Annual General Meeting

Norsk Titanium AS: Update on Contemplated Private Placement

Norsk Titanium AS: Change of board composition

Rykk tilbake til start :see_no_evil: