Hvordan ligger selskapet ann med kontanter og videre drift?
Mener de har penger til slutten av 2026, begynnelsen av 2027.
Nå har CEO Ponte lovet groundbreaking news tidlig i 2026 så vi venter i spenning, skuffende kursutvikling de siste dagene men volumet er lite.
De nyhetene kom i januari. Det som alle venter på er Wave 3 fra Airbus og det drøjer nok.
Sant det, men mener Ponte uttrykte seg som i flertall, mer enn en nyhet.
Vi kan uansett ikke gjøre noe annet enn å vente, men jeg hadde håpet at en offisiell melding skulle komme tett på Linkedin innleggene fra Airbus og de tilhørende kommentarene under innleggene.
Well… Med tanke hvor amerikansk industri har sjanserat da det kommer till utvikling så er je en smule skeptisk. Det positive er at man faktiskt gjør noe, alls.
Amerikansk industriutvikling toppade i slutet på 60-talet. Etter det har det gått allt langsammare o blitt allt dyrere, med mer forsinkelser. Lager på lagar på lager av mellomsjefer og folk på golvet har ikke noen befogeneter.
Unnantag finns selvføgelig. Tesla er ett, da man startet med ett gaske nytt selskap og en toppsjef som er litt galen og gjører som han vill.
Men, bedre å ta noe tag, noen gang, enn å fortsette med å gjøre ingenting. Siden kanskje tiltaken ikke er så effektive. Noen sier kanskje att dette er en metode at divergera resurser fra krigsdepartmentet till priavata lommer. I så fall er det ikke noen førendring, sånn har det varit siden 1950-talet, og kanskje føre det og (som jeg ikker kjenner til).
Edit: NTI har ju allerede varit i kontakt med amerikanske marinen angående printing av Inconel-deler. Det som vi fått høre, jeg regner ikke med at de forteller alt som skjer innen den typen av virksamhet.
Det har foreløpig ikke vært rare bølgen dessverre, det er godt at jeg er en tålmodig mann, men nå må Ponte dra en kanin opp av hatten snart.
Kommer det ikke noe positivt i forhold til guiding 4.mars ved Q4 eller en melding i løpet av april blir jeg seriøst forbannet, men som jeg har sagt tidligere jeg kommer ikke til å selge meg helt ut av NTI uansett. Selskapet og teknologien er såpass spennende at skulle alt gå helt til skogen så blir noe med ned for min del.
Artikkel om NCAM2026 i Stavanger fra AM Magazine. Norsk Titaniums Jack Adams, VP Engineering, presenterer 17.mars.