Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Hvordan ligger selskapet ann med kontanter og videre drift?

Mener de har penger til slutten av 2026, begynnelsen av 2027.

Nå har CEO Ponte lovet groundbreaking news tidlig i 2026 så vi venter i spenning, skuffende kursutvikling de siste dagene men volumet er lite.

1 Like

De nyhetene kom i januari. Det som alle venter på er Wave 3 fra Airbus og det drøjer nok.

Sant det, men mener Ponte uttrykte seg som i flertall, mer enn en nyhet.

Vi kan uansett ikke gjøre noe annet enn å vente, men jeg hadde håpet at en offisiell melding skulle komme tett på Linkedin innleggene fra Airbus og de tilhørende kommentarene under innleggene.

Skal helst snu oppover omtrent herfra, ellers trader den veldig innenfor etablert nedtrend.

Well… Med tanke hvor amerikansk industri har sjanserat da det kommer till utvikling så er je en smule skeptisk. Det positive er at man faktiskt gjør noe, alls.
Amerikansk industriutvikling toppade i slutet på 60-talet. Etter det har det gått allt langsammare o blitt allt dyrere, med mer forsinkelser. Lager på lagar på lager av mellomsjefer og folk på golvet har ikke noen befogeneter.
Unnantag finns selvføgelig. Tesla er ett, da man startet med ett gaske nytt selskap og en toppsjef som er litt galen og gjører som han vill.
Men, bedre å ta noe tag, noen gang, enn å fortsette med å gjøre ingenting. Siden kanskje tiltaken ikke er så effektive. Noen sier kanskje att dette er en metode at divergera resurser fra krigsdepartmentet till priavata lommer. I så fall er det ikke noen førendring, sånn har det varit siden 1950-talet, og kanskje føre det og (som jeg ikker kjenner til).

Edit: NTI har ju allerede varit i kontakt med amerikanske marinen angående printing av Inconel-deler. Det som vi fått høre, jeg regner ikke med at de forteller alt som skjer innen den typen av virksamhet.

1 Like

Det har foreløpig ikke vært rare bølgen dessverre, det er godt at jeg er en tålmodig mann, men nå må Ponte dra en kanin opp av hatten snart.

Kommer det ikke noe positivt i forhold til guiding 4.mars ved Q4 eller en melding i løpet av april blir jeg seriøst forbannet, men som jeg har sagt tidligere jeg kommer ikke til å selge meg helt ut av NTI uansett. Selskapet og teknologien er såpass spennende at skulle alt gå helt til skogen så blir noe med ned for min del.

Artikkel om NCAM2026 i Stavanger fra AM Magazine. Norsk Titaniums Jack Adams, VP Engineering, presenterer 17.mars.

1 Like

Norsk Titanium Operational update - Fourth Quarter and Full Year 2025

Slutter aldri å skuffe, konsistent i det minste.

2 Likes

Bare å legge i skuffen og sjekke igjen om et års tid?

Har bare en mikroskopisk post, men blir å gjør det samme som med ørkensanden; selge og kjøpe igjen når inntektene begynner å falle på plass. Tro og håp strikken er forbi slitepunktet.

4 Likes

Kjenner vel lukta av en kommende emisjon?

Evaluering av en ytterligere kapitalinnhenting i løpet av 2026 for å støtte. utvidet kundeengasjement og viktige utviklingsaktiviteter, med fortsatt sterk støtte fra de to største aksjonærene

Strategisk gjennomgang

Kommersiell fremgang har falt bak selskapets opprinnelige plan. Selskapet er ikke fornøyd med fremgangen og tar grep for å fremskynde kommersialiseringen av sin markedsledende RPD®-teknologi.

1 Like

Står vel mer eller mindre svart på hvitt ja. Kjedelig, men blir forhåpentligvis bra på sikt!

2 Likes

For meg ser det ut som de sier det så klar man kan si det uten å bekrefte det direkte.

Det er ganske så trist, nå kan det selvfølgelig komme noe som Ponte hinter om tidlig i 2026, denne rapporten omhandler tross alt Q4, men de gjør det så vanskelig for seg selv mtp hvordan de ordlegger seg.

Blir det tredje j**la kvartalet jeg skulle ha solgt meg ut før Q-tall. Trodde det skulle bli litt annerledes denne gangen. Snittet er om ikke annet lavere.

Mycket snakk og lite verkstad. Airbus-affæren som skulle varit klar i høstas, bara formaliteter kvar, er fortsatt under forhandling. Blir ikke noe av det på et bra tag. Ikke i år.

Blir nok salg av disse og tilbakekjøp etter emisjon da man muligens kan gjøre en kalkyl av verdien.

Positivt at de ikke brenner penger i samme omfattning.

Positivt at de har inngått samarbeid om motor deler men et mer aksjonær fiendtlig selskap skal man lete lenge etter. Linkedin er selskapets nyhetsrør og IR eksisterer ikke.

Makan til linkedin haus fra ny CEO med exciting news i 2026. Ponte stryker på alle punkter.

6 Likes

Silver lining:

As part of a strategic pivot, the company is also implementing its RPD®
Ecosystem strategy, a new customer integration model to accelerate the adoption
of RPD® technology within major OEM manufacturing platforms that includes
equipment deployment and licensing agreements. Several leading OEMs have
expressed interest in acquiring RPD® machines and licensing the technology
within their internal production ecosystems.

… Og:

As a result, the company has launched new initiatives to strengthen, accelerate
and expand the core business in Aerostructures and Defense, commencing
development of an engine parts program in collaboration with a globally leading
engine manufacturer, and deploying a dedicated team to build and execute on a
structured pipeline of shorter-cycle opportunities across multiple industries.

Jeg er enig i alt du sier, men Ponte kan fremdeles ha sine ord i behold da Q-rapporten tross alt er for Q4 i fjor, så det kan komme noe, halmstrå…ja, men teoretisk sett mulig…ja, enn så lenge.

Leste kjapt over meldingen ikveld, selv om vi vet at ting går sent så ser det ut som om Ponte er i ferd med å rigge opp NTI til å spille på flere hester, en plan B om du vil. Med andre ord han starter det som tidligere CEO kanskje skulle ha gjort for et år siden +.

Ellers som sagt helt enig med posten, de har tidligere sagt at de har penger til starten av 2027, slik sett dersom man venter positive nyheter av noe slag de neste 6mnd så er det logisk å utsette kapitalinnhenting til høyere kurs skulle man tro, ikke sette den hurtig i nær fremtid da kursen nok hamres godt ned med mindre Ponte faktisk kommer med noe meget meget snart.

1 Like