Emisjon vil ligge som en klam hånd over selskapet de neste månedene!
Ikke nødvendigvis, men da må det komme en melding av typen turnaround. Holder ikke pusten.
Skal det settes en ny emisjon i løpet av året så vil nok denne pares med en eller flere gode nyheter av noe slag tenker jeg.
Ja, det er selvsagt håpet når man sitter med aksjer. Personlig tror jeg aksjen vil få seg en knekk med en slik melding!
Spørs om det holder med en emisjon?
Hva med 2027? 2028 o.s.v.?
Edit: NTI sa ju tidligere også at det skulle komme nyheter Q1 2026. Jeg antar att disse nyheterne kommer nå på morgenmøtet.
Dårlig at ikke ha avklart med emisjonskurs før gårdagens melding. Men før de som skall gå inn med penger spiller det vel ikke noen rolle. Men det hadde ju sett mer elegant ut.
Emisjon vil komme i løpet av 2026 etter å ha hørt på presentasjonen i Teams i morges.
Først når det blir aktuelt senere i år får vi vite emisjonskurs. Er langt fra slik at selskapet har umiddelbare likviditetsbehov. Kassen er ganske fylt og cash burn er redusert på månedsbasis.
Tror også det vil komme mer positive meldinger om kontrakter utover våren, slik at kurs her kan være betydelig over dagens kurs.
Nei.
Dagens “Dritpakke” fra NTI som for øvrig var helt unødvendig i og med at de hadde varslet den offisielle presentasjonen i neste uke (4 mars). Så hva var agenda ? Annet enn at den uvarslede seansen i morges bare bidro til å torpedere kursen. Noe NTI naturligvis skjønte at ville skje.
Ellers hadde de naturligvis allerede satt emisjonen når kursen nylig var over 1,40 kr. Emisjonsbehovet var jo ikke noe de bare kom på i morges, de har vist dette en stund og meningen med å varsle en slik seanse kvelden før for så å demre på med masse negative nyheter under denne må jo være en eller annen form for agenda når de ikke ventet til neste onsdag ?
Er det de store eierne som i så fall ikke ville være med på en emisjon til 1,40 kr, men ville være med på dette kun ved lavere kurs slik at kursen måtte ned først ?
Og hvorfor (stort sett) bare negativt i seansen ? De startet jo serie produksjon av største deler hittil for Airbus nå 26.1. CEO nevnte ikke dette annet enn å bekrefte at det var NTI denne artikkelen refererte til og da kun på et direkte spørsmål fra salen.
Serieproduksjon av nye og større deler starter ingen industrielle aktører uten en kontrakt på dette så vidt meg bekjent.
Er ikke dette et fremskritt som kunne nevnes ? Annet en den korte bekreftelsen til en fra salen som nevnt over. Er ikke dette en milepæl også ?
Så hva var hensikten med denne korte presentasjonen bare en uke før den offisielt varslede ?
Emisjon kunne de/kan de kjøre når som helst.
De må jo ha vist at kursen ville stupe ?
Og hva i all verden mente CEO nylig med “Several groundbraking announcements early 2026” ?
Kan vel neppe være dagens “oppdatering” ?
Ga selskapet en siste sjanse, et longshot-håp om at det lå noe mer i LinkedIn-haussingen. Kursen skal kollapse bra mye for at det blir en siste siste. Mcap er fortsatt rimelig saftig. NTI har over tid konkurrert side om side med Lifecare i kampen om å fremstå mest mulig jalla og det er sannelig litt av en prestasjon.
Så “fin” kursutvikling idag, for etpar år tilbake tapte jeg en god del penger på Softox, der var det fra CEO Almås kontinuerlig snakk om kontakt med store selskap og partnerskap som aldri materialiserte seg i noe annet enn fadese når man kikker på kursen. Jeg har heldigvis noen andre investeringer ved siden av NTI, men jeg har håpet at jeg skulle unngå å havne i samme situasjon i dette selskapet som med Softox.
Nå er jeg ikke så sikker på om det blir tilfellet. Fordelen med NTI er at alt ser ut til å være på plass i forhold til teknologien men at man rett og slett ikke klarer eller er altfor trege til å skaffe kontrakter som gir penger i kassen.
At det tar sin tid er på sett og vis helt ok, men det er ikke ok at ledelsen i det uendelige gir luftige guidinger og snakker som om alt skal løsne “innen neste Q” fpr deretter å trekke/justering guiding inn i evigheten, jeg opplever det som dypt uærlig ovenfor aksjonærene og jeg er forundret over at ledelsen har vært så dårlig til å lese markedet som de vil inn i.
Pr dags dato for min del har jeg større tap på beholdningen min i NTI enn jeg er villig til å ta, det er tross alt ikke umulig at kursen ender over 0.8 på lengre sikt så for meg er det irrasjonelt å selge, hadde jeg hatt et mye mindre beløp inne så hadde jeg bare gått videre.
Nå må Ponte levere noe de neste månedene, en CEO kan ikke komme med uttalelser som han gjorde på Linkedin uten at han vet veldig veldig godt at alt han kommuniserer på nett via selskapet sine sider blir fulgt med argusøyne.
Nå blir det bare å vente på eventuelle nye skuffelser eller kanskje en “unik” opptur.
Jo, det var nok akkurat det. + de store delene til Airbus. Hadde det varit noe annet hadde de jo sagt det.
Han kan si hva som helst. Men som jeg førstått så har han en solid optionspakke og med dagens kurs er den omtrent like mye vert som (brukt) dopappir. Så det ligger i hans private intresse at få opp kursen.
Men krumbukten med at flytte Q4an till idag hadde kun et syfte; at få ned kursen, mye og raskt. Man kan spørre sig hvorfor.
Som det er nå er akjsen steindød, finns ikke noen som kjøper dette papiret hvis ikke kursen fortsetter ned radikalt.
Edit. Seinste emisjonen blev overtegnet. Det kommer ikke at skje en gang til.
Tror nok også det er “fare” for at rep-emi ryker da kurs faller under emi-kurs dersom man ikke hoster opp nyheter innen den tid, men man får vente å se 
Ny børsmelding fra NTI på LinkedIn.
Norsk Titanium Advances Structural Production with General Atomics-ASI, Strengthening Defense Market Position
Hah, der kom den jo på Newsweb også, gitt.
Ingen tall, men at de introduserer produksjonsformen over hele fjøla der må jo være noe.
Spennende dette da. Ingen volum eller tall, men et bevis på at defense er reelt og kan bli stort.
Ingen liten aktør dette. Dette er predator/reaper familien.
De opererer med utrykket “High Value” defence/aerospace som også kan være en indikasjon om marginer. Marginer når en leverer til defence pleier jo normalt sett være bra i mange bransjer og teknologier.
Så vet vi jo også at de nå serieproduserer langt større deler til Airbus enn tidligere, men her går de mer stille i dørene. Sannsynligvis etter ønske fra Airbus selv.