Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Allikevel må de hente inn penger!

Vær så snill, la oss holde denne tråden uten copy/paste fra AI. Alle som vil kan selv diskutere børsmeldingen med AI, men rene copy/paste her i forumet forsøpler.

4 Likes

Den er grei : )

3 Likes

Virker ikke som at AI programmet her skjønner at NTI allerede har levert i flere år til Airbus og at de ikke har funnet feil på en eneste del enda etter eget utsagn.

Det markedet ikke skjønner er at Airbus implementerer del for del fremover med NTI. “En stille wave3” implementasjon med disse større delene inn i serieproduksjon en etter en etter hvert som eksisterende “forging” kontrakter utgår. Dette utalte også Airbus i april i fjor, gradvis implementering av 3D printet Titanium etter hvert som eksisterende kontrakter utgikk

Ikke en massiv kontrakt som kommer på “massevis” av deler samtidig og en ditto hurtig oppskalering av produksjonen, men i sum over tid hele wave3 med alle de deler og marginer dette gir NTI.

Siste tids utvikling kan tyde på dette. Den “stille” starten på den første wave3 delen nå 26.1. etc.

Dette gjør at NTI (nå) skjønner at det vil ta lengre tid å oppnå hele potensialet wave3 sannsynligvis gir og at de derfor også måtte planlegge mer rundt finansieringen.

Mulig, men ikke gitt at det kommer en emisjon allerede nå, de har fortsatt penger, men at den kan komme utover i 2026. Det var jo det CEO sa under presentasjonen forleden, ikke at de fortsatt hadde en god del cash, men at de ville emittere når behovet oppstod.

De har jo tidligere nevnt “strong traction” i defence, og det er vel et resultat av det det vi ser nå, men det finnes jo mange andre spennende aktører de allerede er i dialog med og for enkelte allerede har levert til. Boeing skalerer som Airbus også opp produksjonen om dagen, og her har jo NTI levert lenge. Kan skje mer der også med tiden.

Og så har vi det betalte forsvarsprogrammet NTI nevner og hvor det snart kan komme mer info.

Er mye som kan skje innen året her. Tror heller ikke en senere emisjon blir “massiv” og utvannende.

4 Likes

Norsk Titanium and Airbus have signed a collaboration agreement to jointly develop and document the DED Process for Norsk Titanium’s RPD® (Rapid Plasma Deposition®) technology

7 Likes

Jeg jeg tillater meg en liten :rocket: jeg.

1 Like

Første steget mot et oppkjøp? :thinking:

Dette er prosessintegrasjon. Ikke volumordre. Ikke cash flow. Ikke guiding.
Det er et viktig steg, men raketten står fortsatt på rullebanen og fylles med drivstoff. Først når Airbus begynner å konvertere flere deler systematisk så da kan vi snakke om avgang.

2 Likes

Det forstår vi begge to. Men aksjen er opp 24 % i skrivende stund her. Så helt feil er det ikke.

Fremdeles innenfor en veldig etablert nedtrend skal sies:

Første å se etter er om den kan etablere seg over ca 1,2

1 Like

Norsk Titanium Invitation to Company Presentation 4 March - Reminder

Emi 5.Mars? :see_no_evil:

Skulle tro det kommer noe i kveld ja, og mer info i morgen på presentasjon. Sånn det ser ut nå vil jo en emi være greit og bidra til fremtidig inntjening.

Norsk Titanium 4 March Company Presentation

Uhm, er det noen som mangler verdien på aksjene i NTI i årsoppgaven fra VPS i forhold til skattemeldingen?

Jeg vet naturlig nok antallet aksjer jeg hadde ved slutten av året og ser at kursen den 30.des var 1,2kr, men er verdien man fører inn såpass enkelt som antall aksjer x 1,2?

Solgte rubbel og bit i starten av fjoråret for å flytte aksjene over på IKZ. Kurs rundt kr 2,5. Hos meg stod salgene som 100% gevinst. Uten inngangsverdi. Så forventer å måtte kjøre en del sluttsedler gjennom Mr AI for å hindre en finfin baksmell.

NTI er «unotert», så du skal bruke verdi som rapporteres inn av selskapet. Ca. bokført verdi som regel.

Takker for svar, så en post på shareville som omhandlet det samme.

En post som viser til NTI sine sider hvor det står :

The taxable value per share (ligningsverdi pr aksje) per 31 December 2025 has been calculated from the Norsk Titanium AS tax return 2025 to 2.53 NOK per share.

Det høres jo absurd ut med tanke på at sluttkursen den 30.des var 1,2 kr?

Ser noen andre spekulerer i at det mest logiske skulle være 0,253 men her må jeg skrive en liten mail i helgen dersom det ikke kommer en korreksjon fra selskapet, er jo ingen grunn til at verdien skal være over dobbel så høy som kursen ved årets slutt?

https://www.norsktitanium.com/investors#share-information

Dumpet alt i dag, lukter emi rett rundt svingen.

1 Like

Må jo være ekstremt forbudt hvis de er tilretteleggere av emi rett rundt hjørnet. Hva er begrunnelsen til Finanstilsynet for å ikke etterforske i så fall?