Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Fordi faren for emisjon står tydelig i overnevnte analyse og forrige update fra selskapet.

Men hvis de går ut med kjøpsanbefaling rett før de er tilrettelegger

Nå burde du være tørr nok bak øra til at dette ikke er første gangen du ser det skje Bingo…

Jo men er det lov ?

Har aldri hørt noe om at Finanstilsynet skulle ha noe å si mot not slikt. De inrikter seg fremst mot privat/hobby-investorer. Har vanskelig å tenke meg at de skulle komme med noe mot pirato eller noe annet meglerhus/bank. Hva som er lov og ikke pleier ikke å vare så nøye før disse.

Norsk Titanium Wins Safran 2026 Supplier Innovation Award

1 Like

Morsomt hvordan de børsmelder så sent. Dette leste jeg på lørdag i påsken.

(Her: #supplierday #partnership #procurement #innovation #aerospace #sustainability | Marjolaine GRANGE )

Selskapet kunne like gjerne vært tatt av børs og fundet av et knippe sterke eiere. Virker som de tar veldig 🤷🏼 på å holde markedet løpende oppdatert. At det mest er pes og gjøres på slump.

2 Likes

Igjen en hyggelig nyhet fra NTI, men som gir null utslag på kursen, kontrakter og penger neste nå Ponte, kom igjen.

Når de kommer med et slags ullent forhåndsvarsel om at det blir kanskje emisjon, altså, folkens, så legger jo det en ganske demper på kursen.

Virker som en dum ting å gjøre.

De har ikke sagt “kanskje emisjon”. De har sagt at de skall hente inn kapitaln under året. Ikke kanskje.
Det i sig er ikke noe problem om man samtidlig gjører klart hvor mye og til hvilken kurs.
Så lenge man ikke har den informasjonen så er aksjen i praksis umulig som investeringsobjekt. En krona invester nå kan vare 50 øre om et halvår grunnet utvaning av aksjen.
Null info = null interesse => kurs rett i dass.

Oppenbart gir ledelsen blaffen i dette og jobber i princip kun før de 2 største aksjonærerne. Jeg er tveksam til at NTI skulle vare på børsen alls.

1 Like

Ja unnskyld, upresist av meg.

Norsk Titanium releases Annual Report 2025

Norsk Titanium: Notice of Annual General Meeting

Norsk Titanium Operational Update – First Quarter 2026

Norsk Titanium Expands Partnership with Hittech to Support AI-Driven Semiconductor Growth Through 2027

Nu blev det fart. Hva skjer? Har jeg missat noe? Jeg har ikke fått noe i LinkedIn-feeden, det NTI-nyheter pleier å dyke opp.

Skjønner personlig lite av optimismen. NTI er fortsatt seg selv lik. I alt for stor grad. Lite som tyder på at de store inntektene befinner seg rundt neste hjørne.

2 Likes

Kanskje den handles opp på det enorme potensialet som gradvis materialiseres. . Bortsett fra varselet om ett behov for ekstra kapital, så ser vi vel alle omrisset av noe som kan bli riktig så stort fremover.

Det omrisset har eksistert i mange år. Med stadige skuffelser. Og fortsatt er det slik at selskapet er avhengig av å få full innpass hos Airbus for at det virkelig skal monne. Og her er det umulig å tidfeste noe som helst. Selv om det selvsagt er positivt at samarbeidet formaliseres i enda større grad ved at en produksjonsenhet installeres hos Airbus.