Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norsk Titanium AS - Småprat

Norsk Titanium AS: Notice of Extraordinary General Meeting

:heart: :clown_face: :heart:

Norsk Titanium AS: Registration of share capital increase and mandatory notification of trade

Notification of Major Holdings

Norsk Titanium AS: Grant of RSUs and Performance shares under LTIP

Mer mumbo-jumbo fra NTI. Ser ikke bra ut dette.

"Vesting of the Performance Shares is based on the achievement of financial or other performance goals. "

Hvilke mål da? Uspesifisert så man kan anpasse målen till den aktuelle situasjonen?

Det betyr at de ikke får disse gratis .

Styret skal først etter 2028 avgjøre hvor mange som faktisk opptjenes.

Dette er jo godkjent av generalforsamlingen, altså aksjonærene, så da er det vel ikke noe rart?
Lar man styrer og ledelse berike seg selv, så gjør de gjerne det. Får håpe det har en kobling til resultater og innsats, men jeg tviler. De hadde nok gjort så godt de kunne uavhengig av dette, men kanskje man beholder noen som ellers ville byttet jobb.

1 Like

Norsk Titanium AS: Extraordinary General Meeting held and resolution to issue Tranche 2 shares

1,289,470,872 aksjer til sammen ja…

Så selskapet trenger tydeligvis mer penger ,siden de utvider emisjon mot tidligere eksisterende aksjonærer, tross at kursen er nær emikurs!!

1 Like

Var vel vedtatt i fjor eller året før der igjen. Standard ytelseskompensasjon for slike scale-ups

1 Like

Volumet i aksjen har vært altfor lavt rundt emisjonskurs til å dra den konklusjonen. Styret kan ikke avlyse en rep. emi. basert på handelsvolumet etter emisjonen. Hvorvidt selskapet trenger pengene, er en annen sak.

Ser brukeren “Upsidedown” på finansavisen sitt forum på “NOM” tråden kl 16:16 idag har postet:

“Norsk Titanium med drøyt 50 ansatte på Hønefoss går trolig med i dragsuget. Alle ordrene de har fått fra blant annet Airbus er basert på rutil fra Engebø.”

Nå mener vel vedkommende dette dersom NOM skulle gå nedenom og hjem, men allikevel så spurte jeg vedkommende om kilden til påstanden i posten. Jeg har ikke lest noe som skulle tilsi påstanden som vedkommende kommer med i posten.

NTI kjøper dersom jeg ikke husker feil b.l.a titan fra Japan, og NOM største kunde til rutilen er vel fra Japan. Er bare litt nysgjerrig om det faktisk kan være en link mellom NOM-Japan-NTI.

Link? Dette hørtes merkelig ut. Høres ut som litt mental akrobatikk…

1 Like

Norsk Titanium AS: Registration of national prospectus and launch of Subsequent Offering

Norsk Titanium AS: Commencement of the subscription period for the subsequent offering

Reparasjonsemisjonen har kurs høyere enn kursen i markedet for øyeblikket. Skal NTI hente inn penger på dette, må de få opp kursen med noen nyheter, gitt. Ellers blir den vel avblåst?

Blir nok vanskelig å få opp kursen da det kommer en emi på 1NOK. Uansett nyheter.

Eh. Om NTI på magisk vis hadde tryllet frem Airbus Wave 3 her nå, så hadde kursen løpt uavhengig av at noen fikk kjøpe billigere enn resten, men I get your point, skal litt til for at den lirker seg opp akkurat nå.