Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norske Skog (NSG)

Interessant utvikling. Flere av de usikrede stemmer imot restruktureringsforslaget.
Blir spennende å se om Sveaas bøyer av og tilbyr en større aksjeandel i bytte mot kapitalen til de usikrede lånehaverne.

1 Like

Tar helt av nå. Snart opp 50%

Kan noen forklare meg tankegangen bak å kjøpe NSG nå? Jeg skjønner jo at det er positivt for kursen at selskapet ikke går konkurs, men såvidt jeg forstår, så blir du som privat aksjeholder sittende igjen med 2.7 av verdien når rekapitaliseringen er gjennomført, Eller misforstår jeg totalt?

Kun “the even bigger fool” som gjør seg gjeldende her nå - tror jeg

Vil det si at ved et tenkt utfall:

  • aksjen avslutter på 1,00 kr dagen for rekapitaliseringen. Blir da aksjen satt til verdi 0,027 kr.
    => dårlig investering å kjøpe på dagens kurs. (?)

  • Derimot om aksjekursen avslutter på 50 kr, som sikkert er urealistisk, settes verdien til 1,35 kr pr. aksje. => kan da være en grei avkastning med kjøp i dag.

1 Like

For å sitere E24:

"Norske Skog-aksjen fyker i været etter at selskapet melder om enighet med en stor andel av kreditorene om et redningsforslag for det gjeldstyngede selskapet.
Klokken 11.40 er aksjen opp 54,72 prosent til 82 øre.

Forslaget til finansiell redningsplan som styret i Norske Skogindustrier har lagt frem gir føringer for den fremtidige aksjekursen.

Ifølge presentasjonsmaterialet er planen basert på en verdi av konsernet på gjeldfri basis på 450 millioner euro.

Det gir en verdi per aksje i selskapet på 16 øre før gjennomføringen av den første aksjekapitalutvidelsen, ifølge materialet.

Aksjekapitalutvidelsen skal gjennomføres basert på samme verdi."

Jeg er for fersk i dette til å si at alle andre dummer seg ut :wink: Så jeg tenker at her må det være noe JEG misforstår^^

1 Like

Ja tipper det er noe i det. Jeg tenker det samme som deg. Høres ut som et dårlig kjøp, så da er det vel en eller annen tolkning vi ikke har fått med oss.

For ei suppe

Denne aksjen styrer jeg unna :smile:

1 Like

Forstår ikke hvorfor ikke handelen i Nsg er pauset i påvente av endelig avklarering, her det jo bare å slenge noen rykter ut i finanspressen alt etter posisjon,
Skandale

3 Likes

helt enig, ganske mye rart som skjer på Oslo Børs…

2 Likes

Liker du gambling er det her det skjer nå! Muligheter for de hardkokte traderne? Jeg har ikke nerver selv.

Akkuratt nå er det ultragambling.

Eneste grunn til at NSG ASA ikke er konka er at 7,5mrd i fremførbart underskudd da går i dass.

2 Likes

ja, gambling å gå inn her nå. Er vel så godt som konkurs. Tør ikke dette øre-spillet som foregår nå

1 Like

Slaget nå står om det fremførbareunderskuddet i ASA. Det er kun derfor de ikke er konk enda.

4 Likes

MSI og VFG kjører sitt eget løp her nå ser jeg, skal kursen kjøres opp en siste gang før handel blir stoppet og melding kommer? At de tør!

1 Like

Et lite lodd får de med is i magen.

2 Likes

Satser vi på dead cat bounce her? Prøvde meg på et lite lodd på 80k. :stuck_out_tongue:

2 Likes