Ned til 414 eller enda litt lavere?
Kan godt hende, vanskelig å time bunn. Jeg handlet tilbake igjen på 435 og i dag på 416, har mer krutt skulle den ta en tur under 400.
Johnson & Johnson steg 6 % på sine tall, Novo har blitt kjørt ned hardt siste ukene så beroligende tall fra selskapet tidlig i august kan sette fyr på kursen mot 550 igjen.
Vi så 462 på toppen i dag, det er gode 12 % opp fra intra low på mandag.
Selskapet fikk god hjelp med snart kommende tommel opp for salg i EU i dag.
Sitter her og hausser for at kursen skal stige et par kroner 
Tror den milliardomsetningen der lever sitt eget liv gitt 
Men med det sagt mener jeg dette er en aksje flere her hjemme burde følge med på.
Det er et solid selskap med store svingninger, uten fare for at et knippe norske «spesialister» kan kjøre kursen dit de ønsker fra en dag til annen og skylde på a, b eller c
Her kommer ingen fortrinnsrettsemisjon over natta og man slipper å argumentere for at «dette var ventet og bra for selskapet long term» 
20 - 25 % vol fra måned til måned, store nok volumer og en trendbasert aksje som er notert både på Køben og NYSE.
Da er det bare til å laste opp igjen på 380! 
https://www.dn.no/marked/bratt-og-kraftig-kursfall-for-novo-nordisk-etter-nedjustering/2-1-1846036
Den danske legemiddelgiganten Novo Nordisk falt brått og kraftig på København-børsen tirsdag ettermiddag, etter at det sendte ut et resultatvarsel like etter klokken 13.00.
Aksjen omsettes for rundt 375 danske kroner, mot en kurs på cirka 445 kroner før pressemeldingen ble offentliggjort. På det meste var aksjen ned over 15 prosent mot mandagens sluttkurs.
Selskapet venter nå en inntektsvekst på 8-14 prosent for hele 2025, mot et tidligere intervall på 13-21 prosent. Veksten for driftsresultatet ventes nå å lande på mellom 10-16 prosent, mot et tidligere intervall på 16-24 prosent.
Bakgrunnen for nedjusteringen kommer som følge av lavere vekstutsikter for Wegovy og Ozempic i USA, heter det.
Novo opplyser samtidig at topplinjeveksten i første halvår av 2025 endte på 18 prosent.
Refyll på 361, ikke verst 
Dæven. Ned 20% er ikke dagligdags for et slikt selskap.
Håber du havde is i maven og ventede lidt
Ut mellom 460 - 520 og inn igjen over 100 kroner ned er is nok for meg 
Tror denne skal mer ned. Heftig reduksjon i viktig guiding
Imponerende å være så konstant positiv til en aksje over tid for så å selge seg ut før dagens krakk.
Veldig heldig med den ja
Stemmer 

For egen del tror jeg dette må være et tegn på at jeg aldri noensinne skal inn i noe som har med medisin å gjøre.
Var ferdig med biotek, så tenkte en inngang her i april på ca 400 dkk burde være en grei investering, men føles ut som å være tilbake i Norsk biotek igjen 
Jeg er positiv til mulighetene aksjen tilbyr i svingninger, og når de i mai plutselig varslet bytte av CEO etter push fra stiftelsen og styret var det et tegn på at noe uheldig ville komme.
Men at den skulle nedom 316 fra 530 innen en måned var jo helt vilt og umulig å forutse.
Aksjene gir rom for å gjøre grep innenfor tre - fire måneder pr gang, det er ikke nødvendigvis en aksje for å eie i evigheten. De får litt å rydde opp i 6.august nå!
Usikker på om det er godt nok at vice president erstatter CEO, sikkert noen som hadde håpet på en ekstern.
Mitt første inntrykk er at aksjefall ned på 30 % etter aksjen allerede har halvert seg fra toppen for 12 - 18 måneder siden er ganske så i overkant. Det blir spennende å se hva analytikerne mener er berettiget nedjusteringer av kursmål.
Her er noen kommentarer fra DN, man mener det er taktisk at ny sjef er amerikansk.
Novo Nordisk-aksjen har falt nesten 60 prosent på København-børsen det siste året, og den svake kursutviklingen ble eksplisitt trukket frem som en av grunnene da Jørgensens avgang ble kunngjort.
Forvaltere DN snakket med i etterkant mente det kanskje var på tide med en amerikansk sjef i møte med varslede Trump-grep for farmasi-industrien i USA. I tirsdagens pressemelding viser Novo også til at markedet i USA er blitt oversvømt med «billige kopier» av deres slankemedisiner, noe selskapet mener amerikanske myndigheter må komme på banen for å bekjempe.
Det er i tillegg blitt vist til stadig kraftigere konkurranse fra blant annet Eli Lilly.
Mye som kan sies og diskuteres. En ting som jeg bet meg spesielt merke til er at investortilliten må være syltynn, når selskapet kom med prognose i mai som to måneder etterpå radikalt nedjusteres.
Det betyr i mitt hode at det like gjerne kan bli enda en nedjustering om to måneder.
Spreaden i prognosene blir ganske enorme når i mai så var resultatsvekst anslått i 2025 til å bli 16-24%, nå to måneder etterpå snakker vi 10-16%.
Worst case i mai er nå best case i juli.
Ut ifra tallene som kommer til å presenteres i rapporten så vil nok aksjen se billig ut, men kursreaksjonen er nok pga frykten for at dette er begynnelsen på negativ trend, og at Eli Lilly spiser opp mer og mer av kaken.
Enig, tilliten faller i kjelleren, men Eika Norden-forvalteren kan ha et poeng:
Ifølge Storvik faller aksjekursen mer enn det forventningen til inntjeningen gjør.
– Da faller multiplene også. Tilliten til selskapet faller. Man lurer på i hvilken grad de har kontroll, sier han, men legger til:
– Man kan også snu på det og tenke at her kommer det inn en ny sjef med guiding som er mulig å slå.
Gamle CEO sa jo at 2025 ville bli et “trough year”. Trauet blir bare dypere og dypere 
Nå mangler det bare et uforutsett makrokrakk av dimensjoner, men så blir det endelig köpläge i NVO (?)
Kan forsåvidt bemerke i forbifarten at ZEAL sympatistupte 7-8% sammen med NVO. Så dagens deal er kanskje ZEAL?