Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nye Nordnet.no

Bruker Nordea selv og forstår ikke hvordan det går an å ha så dårlige nettsider. Det burde da gå lett å lage et skin utenpå det gamle rammeverket i f.eks. Angular. Burde kanskje ta 5-20 årsverk og kunne gjøres unna på et år eller så.

Begynte på en tilsvarende prosjekt på jobben, det ble bare avbrutt av at sjefen kjøpte tilbake deler av et selskap han hadde solgt for fem år siden med softwaren via hadde laget i 2001 med tre mann. Var fortsatt bedre enn det rakkelet vi nå satt å jobbet med som var laget av 10 personer siden rundt 2010 en gang… :stuck_out_tongue:

Endte på Nordea anyway, bruker Tradingview til charts samme hva, Nordnet er ubrukelig. :stuck_out_tongue:

Nordea skal skifte ut hele sin teknologiske infrastruktur, skulle vel egentlig være i mål i 2019. Kan ha noe med de å gjøre.

2 Likes

Så for meg som straks er ute av nordnet, hvilken leverandør bør jeg velge?
Har dnb fra før.

• Sbanken
  • DNB
  • Nordea
  • Annet:

0 stemmegivere

Nordea, men vær obs på at det er rimelig basic. Kurtasjen er super, spes hvis du handler for 20-50k av gangen.

Jeg bruker tradingview.com eller investing.com til TA.

2 Likes

Stort sett i dette området jeg handler, høres bra ut! Skal sjekke ut siden i ettermiddag!

Tsk, i dag ser man ikke prisene i åpningsauksjonen skikkelig.

Takk Savepig, lurte på om hva eg hadde gjort nå, men det et såklart dritten som ikke fungerer :joy:

Någon som kan ta en print på hur det ser ut hos Nordea ?

1 Like

På sluttauksjonen i dag så jeg kun laveste og høyeste bud.

Hei, vet ikke om dette er korrekt sted å skrive men prøver. Virker som jeg har blitt låst ute fra Nordnet etter å ha skrevet brukernavn / passord feil for mange ganger. Hvis jeg forsøker å logge inn med BankID på mobil får jeg beskjed om å opprette en konto…
Syns det er bare merkelig at det ikke kommer opp en feilmelding om at kontoen er låst.

Har kunnet logget inn på Nordnet via BankID på mobil tidligere uten problemer.

Har noen vært borte i lignende tidligere? Bare å ringe Nordnet på mandag?

Irriterer meg med selskap som ikke ser verdien av ett godt kundeforhold.
Så, på tide med en poll her nå som det nærmer seg slutten på “gratis” realtidskurser på Nordnet.no.
(Som kjent innførte de “gratis” realtidskurser pga elendig overgang til nytt system. Den ordningen skal avvikles 30/6 og prisen etterpå er de selvfølgelig tilbakeholden med for å prøve å kuppe flest mulig i panikkmodus når de plutselig slår på pris og informerer om hva det vil koste i siste liten).

Og interessant nok, med denne som bakteppe:

• Når det går som det suser for selskapet, burde de tenke seg både en og to ganger før de stikker drensrøret enda lengre inn i kundemassen sin?
  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

• Kun for eksisterende Nordnet kunder: Vil du vurdere å forlate Nordnet.no når du må betale for realtidskursene som i dag er gratis?
  • Ja
  • Nei

0 stemmegivere

Jeg svarte nei på siste spørsmål.

Mitt spørsmål til de som svarer ja:
Var dere kunder hos Nordnet før de nye sidene kom og realtidskurser kostet, samt at det kun var tilgjengelig i “mine lister”? Hvorfor?

Lag en om hvem som vil beholde gammle Nordnet ? Takk på forhånd.

Poenget med dette er at det nesten alltid er en håpløs avgjørelse av en bedrift å ta tilbake noe man først har gitt bort/innført gratis.
Litt av gevinsten av å gi det bort ser man på veksten i selskapet.

Nå blir det litt sånn blod-på-tann greie med at de skal prøve å se om de klarer å beholde kundemassen som ble værende pga gratis kurser selv om de belaster de. Mye vil ha mer. Kundene sitter igjen og tenker at det egentlig er en unødvendig kostnad.

Får litt bompengefølelse av slikt og nå tenkte jeg vi skulle se om det er mulig å synliggjøre hvordan temperaturen er blant brukerene. For de spør jo ikke selv :sweat_smile:

edit:

Det skipet har nok seilt for lenge siden.

Nordnet-sidene minner meg om en hjemmside som ble spikret sammen en gang mellom 2005-2009. Ser så fattig og utdatert ut at man skulle tro de var på konkursens rand.

Netfonds sidene så ut som de var laget i 2001, men de fungerte veldig bra. Ble flyttet til nordnet og har flyttet ASK til nordea som har sider som ser ut som de er fra 2005, men er elendige å bruke. Bra kurtasje da. Nordnet sine sider er greie, men ting som fungerte bra hos netfonds, med litt mer avanserte ordre finner jeg ikke hos nordnet.

1 Like

Kort spørsmål, jeg håper noen kan hjelpe meg å svarende.

Hvis en salgsordre går delvis igjennom, hvordan blir kurtasje regnet da? Jeg la en ordre ut for salg i dag, og 2 av 600 aksjer ble solgt.

Blir dette full kurtasje, evt hvordan beregnes det?

Full kurtasje såvidt jeg vet, hvis det er forskjellige børsdager. Jeg byttet til nordea med 1kr i minimumskurtasje.

Kurtasjene i Norge er horribelt høye pga for lite konkurranse.

1 Like