Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nye Nordnet.no

Regner med at Nordnet har en brukbar økning i kurtasjeinntektene i denne perioden :

2 Likes

Vi får håpe det hjelper.
Hva er forskjellen på morregnskap og konsernregnskap?

https://www.proff.no/selskap/nordnet-bank-nuf/oslo/banker/IG8YGU407ZD/

Konsernregnskap er for alle selskapene i konsernet samlet. Mens morselskap er når du kun ser på øverste selskap i konsernet.

Her er link til årsrapporte: https://nordnetab.com/wp-content/uploads/2020/03/Nordnets-års-och-hållbarhetsredovisning-2019.pdf

2 Likes

image
Stadig slike eksempler i nye Nordnet, dette gjør meg usikker på stabiliteten til hele systemet…

2 Likes

Regner med det er en aksje som ikke handles i NOK ?

Nope… Bare aksjer i NOK og ingen innskudd/uttak som kan lage trøbbel

1 Like

Bruker for det meste appen til Nordnet. Ofte når jeg går ut av Nordnet-appen, ikke avslutter, men går ut, så må jeg logge inn med bankID etter ikke så veldig langt tid uten å være aktiv.

Skjønner at det er en fordel mtp på sikkerhet, bare noe irriterende til tider :joy:

Finnes det noen innstillinger på dette i appen eller mobilen?

Cheers

Logger bare inn med brukernavn og passord…
Litt dårligere sikkerhet, men bruker kun en fast pc til nordnet, så da er det ok likevel

Nordnet bare fortsetter å imponere altså.

Skattemelding oppdatert for investeringskonto

Svar
Fra: Nordnet Kundservice
29.4.2020 | 20:19
Hei,

Vi har sendt nye opplysninger til Skatteetaten vedrørende formuesverdier for din investeringskonto. Formuesverdiene for aksjedel og kontantdel er justert, slik at de nå er korrekte.

I år har mange fått skattemelding i nytt format mens andre har den samme som i fjor.
For deg som har fått skattemelding i nytt format og ikke har levert denne ennå.
Du har mottatt en oppdatert versjon av skattemeldingen med de nye korrigerte beløpene. Dersom korreksjonen har betydning for skatteberegningen din vil du ha mottatt en melding fra Skatteetaten om at Skatteetaten har mottatt nye opplysninger fra en tredjepart. Dersom du ikke har mottatt en slik melding vil ikke korreksjonen ha medført endringer i skatteberegningen din. Du må kontrollere at opplysningene i skattemeldingen din er korrekt før du leverer. Opplysningene som står på siste versjon av skattemeldingen vil bli benyttet som grunnlag for skatteberegning med mindre du endrer dette.

For deg som har samme skattemelding som i fjor (gammelt format) og ikke har levert denne ennå
Skattemeldingen vil ikke bli oppdatert med nye opplysninger. Du må derfor kontrollere opplysningene og eventuelt endre skattemeldingen før du leverer.

For deg som har levert skattemeldingen
Hvis du har levert skattemeldingen eller leveringsfristen har gått ut før du har fått disse nye opplysningene vil skattemeldingen ikke bli oppdatert automatisk. Du må derfor kontrollere at opplysningene er korrekte og selv endre skattemeldingen før du leverer den på nytt. Om du tidligere har levert skattemeldingen på nytt format vil det ligge klar en korrigert versjon for levering på skattemeldingssiden til Skatteetaten. Har du levert skattemeldingen på gammelt format må du gjøre korreksjonene selv. Du må kontrollere at opplysningene i skattemeldingen din er korrekt og levere på nytt

For de aller fleste vil ikke denne korrigeringen ha noen stor effekt og du trenger ikke foreta deg noe.
Vi ønsker å gjøre deg oppmerksom på dette da normal innleveringsfrist for skattemeldingen er 30. april.

Hilsen,
Nordnet kundeservice

1 Like

Dette var en faktisk helt uforståelig forklaring!

Edit. Begynner å skjønne den nå…

1 Like

Noen som vet hvor jeg kan sette på nyhetsvarsling? Får per i dag fra Skandiabanken, men i og med at det er årevis siden jeg brukte de er det greit å få flyttet det over :slight_smile:

Nordnet gjør det godt på at konkurrentene stort sett sover i timen.

Lett å få 27 mill på bunnlinjen når man kan shafte norske kunder såpass på kurtasje:

Det er en vesentlig forskjell ja, jeg bruker kun Nordea til Norske for kurtasjen der er langt lavere :slight_smile:

True, men jeg prøvde å gå til nordea, men den nettbanken ble rett og slett for steinalder til at jeg orker.

Hadde differansen mellom brukeropplevelse bare vært halvparten hadde jeg nok gått til nordea, hvorav “konkurrentene sover i timen” jeg nevnte over.

1 Like

Jeg betaler ikke mer i kurtasje bare fordi at siden ikke like god, synes heller ikke siden til Nordea er så dårlig. Nye Nordnet er verre en det meste der ute…

Den dagen «gamle Nordnet» sidene fases ut, og Nye Nordnet fremdeles er som i dag er Nordnet historie for meg,

1 Like

Samme her, hater den nye siden :slight_smile:

Den kommer seg (veldig) sakte men sikkert, jeg sa nøyaktig det samme som dere lenge, men merker jeg stort sett bruker den nye nå.

Har da prøvd, men den faller ikke i smak på noen måte :slight_smile: