Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nye Nordnet.no

Se der ja.
Med de siste endringene kan jeg faktisk vurdere bruke det nye designet.

Funksjonelt begynner det å bli en del forbedringer nå, men det er så STYGT!

Edit:

Fikk denne:

Snart lanseres nye nordnet.no

Hei,

Lørdag 1. juni lanseres nye nordnet.no. Med ny meny, nye oversiktssider og nye funksjoner er det store forandringer, men også en klar oppdatering. Mange av endringene som er gjort, er basert på tilbakemeldinger vi har fått fra deg som kunde. Takk til alle dere som har sendt inn idéer og forslag til siden mens vi har jobbet med den.

De mest besøkte sidene som konto- og markedsoversikten, samt startsiden «min økonomi» har fått ekstra fokus, og er bygd fra bunnen av. Min økonomi er lansert, mens konto- og markedsoversikten kommer før 1. juni. Alle nye sider er utviklet i vår nye grafiske profil og fungerer like godt på mobil som på desktop eller nettbrett.

Målet med den nye nettsiden er å skape en enda bedre spare- og investeringsopplevelse for deg som handler på børsen. Du kan allerede nå logge deg inn og gjøre deg kjent med nye nordnet.no og de nye funksjonene.

For deg som ikke er helt klar til å forlate vår gamle nettside enda, kan du benytte den ut 2019 når du er innlogget.

Har du noen spørsmål om den nye nettsiden, kan du lese mer her, eller ta kontakt med kundeservice på telefon 23 33 30 23.

Kundeservice vil holde åpent mellom 10:00 og 15:00 lørdag 1. og søndag 2. juni.

Hilsen Nordnet Kundeservice

Bruker fortsatt det gamle grensesnittet https://classic.nordnet.no/mux/web/nordnet/index.html til å handle ved å sette handelsinnstillingen “Handle på nye nordnet.no” til “nei” under

  • “Min konto -> instillinger”

i det gamle grensesnittet (se bilde under).

handelsinnstillinger

Tidligere når jeg hadde satt denne innstillingen til “nei” så ble jeg automatisk logget inn på gamle nordnet.no selv om jeg logget inn fra den nye login-siden. Nå må jeg klikke meg til den gamle siden fra den nye siden, alternativt bruke classic-lenken nevnt over for å logge inn direkte på gamle nordnet.no.

Forøvrig, på nye nordnet.no liker jeg følgende to ting:

  1. Totaloversikt (alle kontoer)
  2. Felles meldingsboks (for alle kontoer)

Ellers foretrekker jeg det gamle brukergrensesnittet til stort sett alt annet :roll_eyes:

2 Likes

Flere som har problemer med nordnet idag?

Ca alle.

classic.nordnet.no skal dog fungere

1 Like

Funker ikke her

1 Like

EDIT: Endret tittelen på tråden fra “Nordnet Beta” til “Nye Nordnet.no” :wink:

2 Likes

Satans Non ingen order dybde i dag

Hørte på siste episode av #pengepodden i går. Her kommenterer Anders bl.a. den nye nettsiden. Han “innrømmer” at nye Nordnet.no ikke er ferdig og at den sannsynligvis ikke skulle vært lansert før til høsten.

Årsaken til at det ble en tidlig lansering av et “beta-produkt” er integrasjonen av Netfonds. Nordnet ønsket ikke først å integrere nye Netfonds-kunder på den gamle nettsiden for så å flytte de over til den nye nettsiden på høsten igjen. Kanskje de heller burde ha ventet og integrert Netfonds-kundene først på høsten :roll_eyes:

(fra 12:51) Det har skjedd mye i Nordnet det siste halve året. Først snakker Anders litt om securities lending, som er et nytt tilbud vi har gitt til våre kunder. Dette er et samarbeid med Citybank der man får betalt for å låne ut sine aksjer, uten risiko for å ikke kunne selge aksjene. Dette er også noe du som kunde blir betalt for.

Videre snakker Anders om den nye belåningsmodellen som vi har introdusert til våre kunder. Denne er dynamisk og noe annerledes enn det gamle Superlånet. Dette har fått både positive og negative tilbakemeldinger og Anders forklarer litt av rasjonale bak det.

Videre har vi også lansert en ny hjemmeside som har skapt mye oppmerksomhet, denne er dynamisk og utvikles kontinuerlig.

2 Likes

Jeg bruker det “gamle” grensesnittet hele tiden. Synes det nye er rotete og uoversiktelig. Det er sikkert bare en vanesak og dette er jo noe som har “kommet for å bli” men jeg utsetter bruk til jeg blir absolutt nødt til å bruke det.

5 Likes

Nye GUI, lurer på når de skal fikse denne(fra “Mine Lister”):
image
Scanship er i Pluss…
Skremmende dårlig det nye GUI´et

3 Likes

Har samme feil. Og går ikke ann å sortere listene. Her kan enkle grep gjøre UX mye bedre!

1 Like

En del å gå på. Ble sagt i nordnetpodkasten at hadde det ikke vært for at netfonds sine nettsider skulle stenges ned og nye siden måtte på lufta til da hadde de nok ventet en stund til før den gikk online. Men DevOps er jo så forbanna populært, så da får de praktisert det i det minste :stuck_out_tongue:

2 Likes

jeg liker ikke nye Nordnet, bruke utelukkende den gamle, når den blir faset ut blir jeg nødt og se på andre løsninger, noen som anbefaler noe? tenker muligens Pareto.

Gamle Netfonds var vel blandt de beste.

3 Likes

…alikevel lanserer de den nye nettsiden :man_facepalming:

Gamle NON og Netfonds sine kurssider… Savn!

2 Likes

Dark-mode før skikkelig grafer og god aksjeoversikt!? Fokuset er ikke helt på rett plass :man_facepalming:

5 Likes