Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nye Nordnet.no

Gamle design til venstre, nye til høyre.

Det nye er så jævlig bloated og ubehagelig å bruke på desktop at jeg rett og slett ikke orker.

image

7 Likes

Skjønner ikke hvorfor de gjør dette, ting fungerte jo helt fint som det var!

2 Likes

Nuvel, det kan jeg forstå. Den gamle weben var sikkert etterhvert vanskelig å videreutvikle, f.eks var de nødt til å gjøre store endringer på ordresiden sin pga regulatoriske endringer.

Men de har tydeligvis gått seg så vill i tanken om at designet skal være responsivt og det samme på desktop og mobile flater at de har helt glemt at det er totalt forskjellig ux som er ønskelig når man sitter med en stor skjerm og mus enn med mindre skjerm og touchscreen.

Edit:

Dette var forøvrig DET ALLER FØRSTE som ble skrevet i denne tråden ser jeg.

3 Likes

Hjelper bittelitt å zoome ut men det er langt fra optimalt ja.

slett hele dritten !

2 Likes

Er jo ikke slik at f. eks Pareto har noe bedre websider, snarere tvert imot. De er mye dårligere enn de nye sidene til Nordnet

Pareto har god kundeservice og fin pris på infront web.

1 Like

Andre anbefalinger?

Det spørs hva som er viktig for deg?

Pareto er god på kundeservice og analyser og har ett større marked på de største aksjene, både Nordnet og Pareto har forskjellige Infront pakker som du kan kjøpe forholdsvis billig om du er en aktiv kunde.

Selv har jeg analyseverktøy og tradinglogg utenom, og har dermed ikke det store behovet for en fancy plattform

Brukte selv cmc tilbake i 07, selv nå 12 år etter har ikke hverken Nordnet, Pareto eller av det jeg vet, de store bankene en løsning som når dette til anklene. En plattform med alt.

Enkelt og greit.

Hvordan er prisene der? På nettsiden så fant jeg ingenting om det, som forsåvidt er et dårlig tegn…

EDIT for å svare på meg selv, måtte bare gå via google for å finne det

Er handel i cfd’s. Og en låner på alle posisjoner og har svært høy gearing på enkelte produkter. Indexer kan man vel geare 200 gangeren. Her er det fort gjort å både tjene og tape mye. Perfekt for den jevne ti investor :sweat_smile::money_with_wings:

Hva angår prisen er den som hos mange diskutabel. Er man aktiv, langt billigere en villedende priser.

Å geare 200x høres ut som en fin måte å miste alle pengene sine på :stuck_out_tongue:

Effektivt det :smiley:

Joda, man slipper å bruke åresvis på å miste pengene sine :sunglasses:

1 Like

Noen som har lagt merke til dette i prislisten?
"Strømmende realtidskurser på aksjer og warranter med ordredybde, som er gratis ut året på de nordiske markedene. " Ligger som aktiv på mine profiler.

Ja, det ble aktivert når de lanserte nye Nordnet.no, jfr. https://www.nordnet.no/no/kunnskap/nye-nordnet

Nå får du strømmende realtidskurser på Oslo Børs og de øvrige nordiske markedene gratis. Strømmende realtidskurser (level 1 og 2) aktiveres automatisk og er gratis fra og med 1. juni og ut året. Foreløpig er dette tilgjengelig på instrumentsider og ved ordrelegging og, på sikt vil det også bli tilgjengelig på lister og på kontooversikten. I Nordnet-appen er kun level 1 tilgjengelig.

er litt mer skeptisk på at det er aktivert en tjeneste som er aktiv som vil koste penger fra nyttår. Better not take my money!

Enig. Er ikke overbevist at de “automagisk” avslutter betalingstjenesten når året er omme gitt erfaringene med nye Nordnet.no hittil :face_with_raised_eyebrow:

Regner med det blir en klagestorm på nyåret :stuck_out_tongue_closed_eyes:

1 Like