Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nyhet: DAGLIGE aksjonærlister 🥳

I dette og tilfeller der det ligger små poster nederst i topp 50 er forklaringen ofte at aksjonærer som ligger med flere konti i topp 50 er slått sammen til én rad, og det derfor blir én eller flere ledige rader i bunn av topp 50. Disse fylles av aksjonærer som kommer fra topp 50 kjøp og salg-listene. Disse har ikke nødvendigvis like stor beholdning som de som er nederst i en vanlig liste.

1 Like

En annen ting jeg merket i dagens NOM-liste er at jeg ikke står oppført under største kjøp. Dagens liste er vel fra fredagen, og da hadde jeg et kjøp som burde sendt meg langt opp på «dagens kjøp».

Man blir litt usikker på om man alltid kan stole på listene, men skjønner at du trenger tid til å luke ut alle barnesykdommene når du lager en så fiffig løsning for oss.

1 Like

Det forstår jeg godt! Send meg gjerne detaljene for handelen på privat melding, så kan jeg sjekke opp :slightly_smiling_face:

BASF ANTWERPEN N.V. 15,769,561 17.42%

Er ikke på listen til Qfuel.

1 Like

Fått noen update på hvorfor?

Jobber fortsatt med saken (og flere andre!):slight_smile:

Ekstra forslag:
Har en følelse av at listene “forandrer” seg minutt for minutt om morgenen, sammenfaller nok med den IT-trente sjimpansen din bruker litt tid på å punsjer inn listene fra VPS.

Sette en liten info boble på hver liste, om at listene oppdateres evt ferdig oppdatert? (så slipper du forvirringen med lister som er halvferdige)

1 Like

Ja, jeg har allerede en slags “maintenance mode” som viser en sånn beskjed, mulig vi skal skru på den akkurat mens importen pågår. Edit: Har bestilt det nå fra utvikleren :slight_smile:

1 Like

Fant ut av det nå, ca. 50 aksjonærer mangler ID-nummer i listene vi får fra VPS, BASF er en av disse. Når det er på plass vil vi få de og de andre riktig inn i listene. VPS har ferie ut uka, men satser på at vi kan få det ordnet i neste uke :slight_smile:

1 Like

Hei!
Hva skjer med AXXIS sin topp 50 liste? Den ble litt rotete og uoversiktlig etter spleisen er utført.

Man mister nok dessverre historikk og komplett oversikt når de byttet navn vil jeg tro. Men topp 50 på CARBN skal være korrekt?

Ser ikke riktig ut nå, det mangler flere navn på lista og mange navn er på lista med litt for små antall aksjer. Det er nok lite teknisk feil med denne

Takk, skal undersøke :slightly_smiling_face:

Takk😀


image

De med Innsider + kan jo søke opp First Partners Holding 5, og finne ut hvilke 4 selskaper Peter har investert i så langt, og hvor mange aksjer han kjøpte i Europris

1 Like

Ser at MPC Energy (MPCE) mangler i aksjonærlistene. Kan du legge denne inn @pdx ?

De kan jeg dessverre ikke få lister for siden de er hovedregistrert i Nederland :confused:

1 Like

@pdx Hadde det vært mulig å korrigere for splitt av aksjer i historikken, slik at historiske kurver over utvikling i eierskap ikke får plutselige dropp. Sjekk fex. BOUVET som splittet aksjene i 10 for noen uker siden.

1 Like

Jeg tror det er en ganske stor jobb å kvalitetssikre, men kanskje vi kunne evt. vist eierandelen i % i stedet for antall aksjer i grafen… må grave litt :slight_smile:

Et ønske fra meg, det hadde vært fint å kunne se alle handler i en aksje for en aktør i en gitt tidsperiode. Det er ofte mer interessant enn å se alle andre aksjer de eier. Samme data som nå men filtrert på aktør og ikke dato eller i alle fall for mange datoer på en gang. For det er vel ikke mulig i dag, eller?

1 Like