Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nyhet: DAGLIGE aksjonærlister 🥳

Hvis jeg forstår det riktig ville du gjerne hatt et filter over tabellen med handler med valg for aksje og fra/til dato? :slight_smile:

1 Like

Ja, tabellen med handler filtrert på aksjonær, (gjerne med flere konti dersom aksjonæren har flere) og til fra dato.

2 Likes

Jeg kunne virkelig tenkt meg det filteret som har blitt nevnt noen ganger.
Ringet i rødt, kan jeg få et filter felt her, så kan jeg skrive f.eks “Targovax” For å se alle goldmans transaksjoner i targovax over tid.

24 Likes

hashtag pdx hjelper sikkert på synligheten :smiley:
@pdx

1 Like

Setter pris på tilbakemeldingen! Sett gjerne en “like” på innlegg her som dere ønsker dere, så får jeg målt hvor mange som ønsker hva :slight_smile:

Jeg har spekket opp og bestilt denne funksjonen fra utvikleren nå, så håper å ha det på plass om ikke så lenge :slight_smile:

10 Likes

Fikk du ønsket mitt om at du kontakter Shortregisteret ssr.finanstilsynet.no og hører om du kan få ut posisjonene mellom 0,2% og 0,5% og? De samler de inn, men de er ikke offentlige.

20 Likes

Hvis de vil dele de så regner jeg med at de hadde gjort det allerede, men klart jeg kan høre :slight_smile:

1 Like

Evnt - Kan en kanskje be om totalposisjoner i firmaer på short ned mot 0,2% uten å be om enkeltposisjonene mellom 0,2 og 0,5?
(Men sånn rent generelt: Dersom utgangspunktet er at det skal være åpenhet rundt finansielle institusjoner og papirer, så synes det merkelig at man ikke skal kunne dele dette som er det diametralt motsatte)

7 Likes

Vil og kan er ikke det samme alltid.

3 Likes

@pdx Se på dagens liste for PCIB. Er noe galt der mtp størrelsen på postene

Her er alternativt datasett. Ser ut som nr 9 på lista er ufrivillig frafalt TI’s lister.
(står som største selger på TI+ listene med -461500 aksjer.)

Se på nr 14 i listen til sjakk, den finnes med navn i “vår” liste.

Takk, skal grave litt :slightly_smiling_face:

Som en kuriositet kunne det vært interessant å se hvor mange % av aksjene på topp-50 listen det er som er “TI-kontrollert”. Det krever vel gjerne mye vasking og mye tid på proff.no, men det hadde vært gøy å se!

De selskaper/personer som har dato når man går inn spesifikke selskaper lister, disse er helt ute av aksjen? eller har jeg misforstått?

1 Like

Datoen er når de sist var sett i listene, men kanskje du kan utdype spørsmålet hvis jeg misforsto :slightly_smiling_face:

1 Like

skulle stå gul dato… antar disse var ute av listene på det tidspunktet

Gul dato betyr at vi ikke har sett handler fra den investoren på >30 dager. Det kan skyldes at de ikke har handlet eller at handelen er for liten til å vises i topp 50 endringer (Insider Pluss).

1 Like