Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nyhet: DAGLIGE aksjonærlister 🥳

Ja vel

men det kan fortsatt si de innehar en posisjon i selskapet? får å få det inn med teskje

Ja, de kan fortsatt ha akkurat like mye som da de sist var sett, men hvis de har solgt seg ned eller opp gradvis med mindre beløp (<100k NOK) kan vi ikke se det i topp 50 endringslistene våre, og dermed heller ikke oppdatere beholdningen. Vi får derimot alle endringer (også småkjøp/salg) for de som er på de vanlige topp 50 listene, så de vil ha en “fersk” dato i tabellen.

1 Like

takker :smiley:

@pdx Er det en logisk forklaring på at kun blokk-salget i Desert Control vises og ikke kjøper?

Jeg sjekker opp de rare tingene vi ser med VPS, var akkurat på tlf med de :slightly_smiling_face:

1 Like

Da har VPS funnet ut av det, det var en feil i koden deres. «Når en PRIVAT investor flytter en del av beholdningen sin fra en konto til en annen og SAMTIDIG tømmer en konto OG beholdningen er så stor at er blant de 50 største så registreres det som et salg av alle aksjene». Dette forklarer de store nedsalgene vi har sett.

Feilen blir rettet fra og med listene i morgen, men det vil ta noen uker å rette opp i de tidligere listene.

Jeg fikk også bekreftet at vi fremdeles er de eneste som har/tilbyr de utvidede listene (Pluss) :slightly_smiling_face::ok_hand:

6 Likes

God morgen @pdx,

Jeg ser dagens liste i TRVX ikke er helt på nett med flere dobbeltføringer, feks plass nr 1 & 2, samt litt lengre ned i topp50

Det er noe rart der ja, tipper VPS har gjort flere endringer i dataene enn de har varslet…blargh

1 Like

Jeg skrur av listene midlertidig, beklager eventuelle rare handler i epostvarslene som gikk ut i morges også :upside_down_face:

Det forklarer nok noen selskaper hadde økt beholdning med 50% i flere aksjer

VPS er på ballen, de hadde gjort en feil. Beklager igjen!

TI burde jo snart få betalt av VPS for å være kontrollerfunkksjonen deres :joy:

5 Likes

VPS sier de har fikset feilen, men jeg må reimportere og kverne alle listene på nytt for å se om fiksen deres hjalp, så listene blir dessverre utilgjengelige ut dagen.

4 Likes

Da er listene fikset og tilgjengelige igjen :slight_smile:

2 Likes

Vet ikke om dette er nevnt allerede. Det virker som om “informasjonsvinduet” til utviklingskolonnen blir låst til tabellrammen dersom man må utvide tabellen. I Reach Subsea (lavt volum) er det ikke nødvendig å utvide Største kjøp tabellen og man kan se at “informasjonsvinduet” går ut over rammen til tabellen.

I Ultimovacs må jeg ekspandere tabellen og da ser man at “informasjonsvinduet” avgrenses til tabellens ramme.

1 Like

Takk, den er på todo-listen :smiley:

Nå er det mulig å filtrere handler til en aksjonær etter aksje. Takk til alle som ønsket seg dette :slightly_smiling_face::ok_hand:

6 Likes

Er det muligheter for å få til liste over kjøp og salg av tegningsretter ? (tenker da på TRVXT)

1 Like

@pdx Siden det er egen ticker på dette så skulle vel ikke det være umulig, eller?
Gjelder forsåvidt alle emisjoner hvor det omsettes tegningsretter. Er det ett sted hvor interessant info finnes…

2 Likes