Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nyhet: DAGLIGE aksjonærlister 🥳

Ser ut som listene er forsinket fra VPS i dag også, beklager det, jeg er på ballen :slightly_smiling_face:

VPS undersøker nå hvorfor vi ikke har fått listene vi skal ha.

Alt skal være på plass, og varsler skal ha blitt sendt ut. Jeg og VPS beklager forsinkelsen :slight_smile:

1 Like

Vet ikke om det er fortidig enda, men det er issues med infront. Noen som har det her på tek også?

Virker ikke som det er noen issues i dag nei.

2 Likes

Hadde en liten alvorsprat med VPS i går, så satser på litt færre problemer i fremtiden :slight_smile: :crossed_fingers:

7 Likes

Er der noen som har en god forklaring på aksjonærlistene, eller rettere hvordan er listene blitt oppdatert rundt d.24.12 og d. 31.12?
Har laga min egen oversikt med handler over en lengere periode, men der er blitt krøll med listen rundt de dage.

Har jeg forstått det rett at listene viser;

a) d. 29/12 er fra handler d. 23.12
b) d.30/12 fra d. 27/12.
c) d.04.01 fra d. 30/12.
d) d.06.01 fra d. 03.01?
e) og sist d.05.01 fra den 31.12?

Kan de store aktører handle seg imellom når Oslo børs er stengt a la darkpools?

@JaJahub
Tror Tekinvestor henter informasjonen fra oppgjørsdato i VPS registeret, dette er som regel 2 virkedager etter kjøpet/salget. Ved å gå gjennom mine egne transaksjoner(har vært på aksjonærlistene) virker det som at datoen etter oppgjørsdato, også er datoen for når det blir registrert i aksjonærlistene.
Kort oppsummert vil et kjøp i aksjonærlistene, være 3 virkedager tilbake i tid.

Dersom du logger inn i feks din VPS vil du se alle transaksjoner du har gjort, og der vil du samtidig se Handelsdato, Reg. dato og oppgjørsdato. Oppgjørsdato, er en slags bokføring av beløpet, slik at det først må bokføres før informasjon kan hentes ut :slight_smile:

Tusen takk for svar. Det er/var som jeg trodde.

Hvor stammer kjøp og salg listene d.5 januar fra?
3 virkedager bør være den 31.12. Da børsen var stengt, eller tar jeg feil?

1 Like

@JaJahub
Det må stamme fra 30.12, da børsen var stengt den 31.12

Ok. Da må d. 03.01 være feil og burde være tallene fra d.04.01. Ser at de fleste lister ikke har registrert verken kjøp eller salg på dagen (3 januar).

@pdx Finner ikke Autostore i listene…det er noen måneder siden ipo.

De er hovedregistrert på Bermuda, så da kan dessverre ikke VPS selge meg listene deres. Du kan se det ved at ISIN nummeret ikke starter med NO, men BMG.

Takk for forklaring.

Hei. Jeg ser på aksjonærlistene til MPCC at Klaveness invest sitter med to aksjebeholdninger fra 2 ulike kontoer - både nr. 19 og 30 med lik reduksjon av antall aksjer. I Infront finner jeg kun at Klaveness er nr. 19. Kan dere sjekke opp hvorfor dette vises ulikt? Jeg mistenker at det er en feil i tekinvestor sine lister.

1 Like

Takk, skal sjekke :slightly_smiling_face:

Hva skjer med dagens aksjonær lister ?:relaxed:

Det kan se ut som vi har fått korrupte data fra VPS i dag, sjekker… kan ta litt tid før det er på plass. Beklager det!

1 Like

Infront også

1 Like

Fikk beskjed fra VPS, de er klar over problemet og jobber med en løsning :slightly_smiling_face: