Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nyhet: DAGLIGE aksjonærlister 🥳

Flere som har problemer idag, gitt, DN investor helt ute å kjøre. Vet ikke om det har med VPS å gjøre da:

07:24:03

DN

Kursene i DN Investor er ikke oppdatert mandag morgen. Vi jobber med å løse problemet.

Listene skal være på plass nå, beklager problemene :slightly_smiling_face:

4 Likes

Har VPS problemer idag også ?:relaxed:

Det ser sånn ut :sweat_smile:

1 Like

De er på saken :slightly_smiling_face:

Når listene vedlikeholdes eller oppdateres må man ta ned hele funksjonen? Eller kunne man hatt lister som er oppdatert tom igår operative?

Det er klart det er teknisk mulig :smiley: Trykk på like hvis du også ønsker at listene er tilgjengelig hele tiden.

3 Likes

Obs obs til alle som følger aksjonærlister: kom etter laaang diskusjon med VPS till bunns i at forsinkelsen i listene ikke er to hele børsdager, men én.

Det vil si:

Mandag: Kjøp/salg skjer på børsen
Onsdag morgen: Lister med handelen i sendes til TekInvestor og offentliggjøres

Positivt at forsinkelsen er kortere enn vi har fått beskjed om tidligere, men beklager at det har tatt så lang tid å få et endelig svar :slight_smile:

5 Likes

Synes det var noe rart med volumet vs listene :smiley:

1 Like

Jeg også, får håpe det de har sagt nå stemmer da, jeg synes ikke alltid det ser ut som det går opp, men jeg har inntrykk av at VPS selv ikke alltid vet hvordan “pølsa lages” :smiley:

Tror de forsatt ikke har helt kontroll, her vises T+2:

1 Like

Takk, den var fin, sender den til de :slight_smile:

Lurer på denne. Noen som kan forklare?
Børsmelding flagging 2. februar. Regner med at denne melding fra folketrygdfondet er en tjeneste de abonnerer på fra euronext vps så den burde være korrekt. Men kommer på tekinvestor lister først 8. februar 6 dager etterpå, men med helt annet totantall aksjer 4 518 502 og eierandel 4,3268%??

Folketrygdfondet har i dag, 2. februar 2022, kjøpt 300.000 aksjer i Pexip Holding ASA og eier etter dette 5.458.442 aksjer i selskapet, tilsvarende en eierandel på 5,2 %.


Lånt ut til short??

Folketrygdfondet låner ut aksjer til shortere. De er langsiktige eiere og gir faen i kursen dette tiåret.

2 Likes

Oceanteam ASA:
Torsdag og forrige Fredag så gikk det mer volum enn det som vises. Noen god forklaring for det ?:relaxed:

Det som er veldig artig er jo det euronext vps vet veldig godt hvem som er den
Riktige eier til enhver tid. De vet at folketrygsfondet kommer over flaggegrense uavhengig hva som er lånt ut til short eller ikke. Derfor PDX må tekinvestor få riktige lister fra vps.
Tekinvestor må presisere dette i sin bestilling av lister fra vps.

Handler intradag…
Om jeg har forstått det riktig viser listen netto endringer pr handelsslutt (16.30), sammenlignet med forrige dags handelsslutt (16.30).

1 Like

Er det for reals? Har det alltid vært sånn?

Utrolig at vi ALDRI får landet dette.

5 Likes