Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nyhet: DAGLIGE aksjonærlister 🥳

Ser ut som VPS har vært trege med å levere deler av dataene våre, jeg er på saken.

Alt skal være OK nå, og varsler sendt ut.

Obs: Enkelte med @online.no-eposter får ikke handelsvarsler om dagen, fordi de har et veldig strengt spamfilter. Hvis dette gjelder deg, bytt til en annen e-postadresse i innstillinger her på forumet :slight_smile:

Ser ut til å være noe issues med dagens liste?

Undersøker, takk! :slightly_smiling_face:

Beklager forsinkelsen, det var en feil hos VPS i går natt som gjorde at topp 50 endringer listene kom forsinket. Skal være i orden nå :slightly_smiling_face:

@pdx hei, Kunne du ha sjekket om det er noe muffens med MPCC listene? Er kommet noen dobbeltføringer med unge banker født i 1990 på topp 50 listene blant annet :slight_smile:

Det gjelder mange andre aksjonærlister også @pdx .

Skal ta en kikk :slightly_smiling_face:

1 Like

VPS har gjort noen endringer i dataene sine, vi er på saken men jeg antar at det vil ta litt tid å fikse. Ignorer duplikate handler inntil videre :slightly_smiling_face:

Vi jobber fortsatt med dette, men jeg tar bort infomeldingen øverst på forumet nå. Oppdaterer her når ting er fikset. Det er mulig vi samtidig må kjøre en større oppgradering av forumet som det av erfaring lønner seg å ta i en helg :slight_smile:

edit: Fikset :slight_smile:

Det har vært gøy å se mange medier bruke TekInvestor sine lister i det siste for å skrive saker om politikere og aksjehandler. Jeg har også blitt kontaktet av flere politikere som ønsker å se hva vi “har på de”.

Men en del aviser har også tatt seg friheter og kopiert masse data fra oss inn i artiklene, som ikke er helt “fair use” og rettferdig for de som faktisk betaler for listene. Så fra nå av vil jeg presisere at kommersiell bruk av listedata må avklares med meg på forhånd :slight_smile:

19 Likes

Det skulle (pokker) bare mangle.

Bladfyk!

2 Likes

Du skal i det minste ha skryt for å ha tilgjengeligjort aksjonærlistene. Og gjort det enkelt holde øye med enkeltaktører

Neste er protection money fra de som har svin på skogen og ikke vil være synlig i listene :laughing:

2 Likes

@pdx går i fotsporene til J. Edgar Hoover når det kommer til kompromat :wink:

1 Like

Onsdag skrev E24 om en liste fra investortjenesten og databasen Tekinvestor, som dekker de fire siste månedene av Solbergs tid som statsminister.

1 Like

Mer “reklame” i dag:

“Aksjefondet DNB SMB har lempet ut det meste av sine aksjer i selskapet, viser en oversikt fra tjenesten Tekinvestor.”

https://www.dn.no/havbruk/dn-investor/laks/atlantic-sapphire/atlantic-sapphire-i-fritt-fall-dnb-fond-lemper-ut-aksjer/2-1-1515881

3 Likes

Bør snart starte egen finansnettavis ser jeg :smiley:

3 Likes

I helgen fikk vi skrevet om litt kode så nå laster aksjonærlistene ca. 5X raskere :slight_smile:

2 Likes

Vi har tydeligvis litt trøbbel med å få sendt ut handelsvarsler i kveld, men vi er på saken. Takk for tålmodigheten :slightly_smiling_face:

Plz, det blir aldri bra. Det er en grunn til at man følger forum og ikke nettaviser. :sweat_smile:

1 Like