Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) Fundamentale forhold (VACC)

Intervju med CEO i Vaccibody:

3 Likes

Veldig positivt at styremedlem og primærinnsider kjøper idag. Storaksjonær Andenæs gruppen laster også opp.

2 Likes

Vaccibody tredobler antall ansatte, fra rundt 20 ansatte ved starten av året til rundt 60 mot slutten av 2020. Administrerende direktør Michael Engsig sier dette er begynnelsen på en spennende ny reise for selskapet.

Sier bare: Sit down, relax and enjoy the journey :slight_smile:

5 Likes

Fantastisk lesning! En investering på 13 millioner i Vaccibody har nå blitt til 1,5 milliarder kr. All verdi som bygges opp går videre til kreftforskning. Så blir nok mange spennende år fremover innen norsk biotek! :grin:

8 Likes

Veldig bra intervju med Agnete Fredriksen i Vaccibody på Tv2 Nyhetskanalen nå. I programmet “bare business”.

6 Likes

MANDATORY NOTIFICATION OF TRADE - PRIMARY INSIDER

1 Like

Interessant artikkel på E24

Vaccibody inn i pandemi-kampen

Kreftvaksiner var bare det første målet for det norske biotekselskapet Vaccibody. Nå vil det være med å bekjempe pandemier.
– Vi har mange store tanker og ambisiøse planer nå, sier Agnete B. Fredriksen (42), gründer og forskningsdirektør i Vaccibody, og ser mot administrerende direktør Michael Engsig (48) inne på et møterom i kontorlokalene i Forskningsparken.

– Vi har den mest førende vaksineplattformen i verden. Vi kan bli en «game changer» innen vaksinemedisin, sier Engsig.

2 Likes

Vet ikke om denne er delt her før, men veldig interessant:

1 Like

Har kommet ett stykke videre på 11 år, men løpet var lagt allerede da:

4 Likes

Litt interessant fra advokatene som bistod Vacci med avtalen.

5 Likes

Vaccibody announces the closing of the worldwide license and collaboration agreement with Genentech

8 Likes

Ny presentasjon holdt hos Arctic Securities i dag.

De sa blant annet at de jobbet tett med regulatoriske myndigheter med tanke på å få ut en vaksine tilpasset de nye mutasjonene. Så på meg virket det som om det kan komme noe nytt ganske snart på Covid gen 2 vaksine. Også interessant å merke seg at de ser for seg en terapeutisk vaksine som et alternativ, og det sier jo litt om mulighetene de ser i sin teknologi plattform. :crossed_fingers:

Ellers så sa Fredriksen at safety data fra VB10.16 kombo studien var rett rundt hjørnet.

6 Likes

Vaccibody has initiated a process to explore a possible
listing on the Nasdaq (US)

Dette er vel første gangen di sier. Tidligere har det vel vært “a major stock exchange” som har vært ordlyden.

2 Likes

Da har du nok gått glipp av denne som kom 5 mars:

1 Like

Jeg veit at di har lagt om til IFRS, men fikk ikke med meg at de spesifikt sa Nasdaq der. Takker.

1 Like

Ny presentasjon er lagt ut fra en faglig presentasjon holdt av Agnete Fredriksen den 22.4. Ikke nødvendigvis så mye nytt men ambisjonene innen infeksjonsvaksiner er det ikke noe i veien med.
TARGETING ANTIGENS TO ANTIGEN PRESENTING CELLS INDUCE EFFECTIVE ANTI-TUMOR EFFICACY AS MONOTHERAPY AND AS COMBINATION THERAPY.
European Neoantigen Summit, 22 April 2021.

7 Likes

Deler den her også:

1 Like

Vaccibody skifter navn til Nykode Therapeutics og inngår (nok en) gigantavtale. Investering på 269MNOK, EK-investering på 179MNOK, og ikke minst muligheter for opp mot 7,8 milliarder i milepælbetalinger…

3 Likes

Jeg har for dårlig nett til å se webcasten som går nå kl 16, men jeg hørte det meste av den tidligere presentasjonen de holdt på ABG sitt onkologi seminar tidligere i dag. Og derfra var det et oppklarende spørsmål som kom om hvordan endrer dette Vaccibody/Nykode sin fremtidige pipeline?
Svaret var innholdsmessig omtrent som følger: Avtalen med Regeneron går IKKE på bekostning av selskapets egne planer. Regeneron bringer inn sin egen teknologi som de betaler for å bruke Vaccibody / Nykode sin leveringsteknologi til å bringe Regeneron sine proprietære produkter inn i kroppen. Dette er altså utviklingsløp som kommer i tillegg til det Vaccibody / Nykode selv har i sine egne planer fra tidligere.

Så min konklusjon er at dagens deal er en ren bonus, dette er en potensiell inntekt som kommer i tillegg til det selskapet selv har planlagt å satse på og heller ikke ville hatt kapasitet til å følge opp. Regenron har altså 10.000 ansatte og Vaccibody / Nykode har 100!!!

2 Likes