Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nykode Therapeutics (Vaccibody) småprat (NYKD)

Nykode Therapeutics - Quarterly report Q1 2023

Nedprioriterer Covid-19 og undersøker om potensielle partnere kan ta over. Forventet og fornuftig!

1 Like

Spennende nyheter jeg ser etter i år er data på immuntoleranseprosjektet og off-the-shelf vaksinekandidaten deres.

Autoimmune sykdommer er jo et stort område, som også tydeligvis er i vekst i dagens “sterile” samfunn, så det er helt klart spennende. I presentasjonen under kapitalmarkedsdagen i fjor nevnte de MS som et eksempel, men det er jo også allergier og andre sykdommer de kan begynne på.
Når det gjelder en ny “standardisert” terapeutisk kreftvaksine så er det naturlig å tenke at den kommer i en indikasjon hvor kreftcellene har lav grad av mutasjoner, NEO vaksinen er jo ment å ta de tumorene som har et vidt spekter av mutasjoner. Hvilke indikasjoner og hvilke kombinasjoner med sjekkpunkthemmere er det vel ikke så lett å gjette på, annet enn at de nok har forrettningsans nok til å velge en relativt stor indikasjon.

Ellers var det jo vært å merke seg at de hadde ca 10 MNOK i inntekter fra forskningsoppdrag fra Regeneron og Genentech, og om det holder seg på dette nivået så dekker det jo opp en del av deres fastekostnader til ansatte.

3 Likes

Kan bli interessant om Wellington ser seg nødt til å starte inndekning på dette nivået.

Grant of share options

"Han er iskald… " Kanskje fordi det ikke er hans penger og at resultatet ikke betyr noe som helst ettersom de er en ideel organisasjon som ønsker å støtte oppstartsbedrifter?

Nå synes jeg du er veldig urettferdig og urimelig.

Han drives åpenbart av andre motivasjoner enn egen pengebok, ikke minst muligheten til å hjelpe mennesker rammet av en grusom skjebne. Den eneste måten å gjøre det på er å utvikle legemidler. Og sånn verden er bygget opp er den eneste måten å utvikle legemidler på gjennom industrien.

Å være iskald er den eneste måten å lykkes på :ok_hand:

5 Likes

Resultatet betyr jo selfølgelig mye for radforsk. Men jeg tror ikke kaldheten eller avslappeteten til Einarsson har noe med hans evne til å holde hodet kaldt. Jeg tror det har noe med at de ikke risikerer sine egne penger og ikke risikerer sparken slik som i private fond. En forvalter i privat næring hadde vært ferdig hadde de vist til de samme resultatene. Men radforsk er ikke det. Dette har Einarsson selv sagt flere ganger. Kursutviklingen betyr lite fra måned til måned, der som betyr noe er å hjelpe norske oppstarts selskaper lykkes. Og om noen feiler så er det helt greit for radforsk. Dette er hans egne ord så og si. Men den diskusjonen hører nok ikke hjemme her kanskje.

Nykode Therapeutics to Present at Jefferies Healthcare Conference

Nykode Therapeutics Announces Expansion of Clinical Collaboration with Roche to Evaluate VB10.16 in Combination with anti-PD-L1 in the next trial in Advanced Cervical Cancer

Veldig bra at Roche fortsetter å gi sin sjekkpunkthemmer til neste steg i utviklingen av VB10.16 :+1:

I tillegg bekrefter de tidsplanen med oppstart 4Q23 og at studien vil ha “registrartional intent”, og det bekrefter i mitt hode at diskusjoner med FDA om veien videre er positive.

5 Likes

Nykode Therapeutics – updated company presentation July 2023

Nå kommer Thor Christian Jensen i DN til å skrive en ny børskommentar om norske biotek CEOs som børsmelder når de går på do. For her var det ingen ting nytt hva?

1 Like

Det som er nytt er at det var en ny børsmelding. Synes det var lenge siden de gav en ny børsmelding på tilstedeværelse på en investorkonferanse, men nytt deck er kanskje second best?

Ny børsmelding for august deck også eller?

Nei, det har de kanskje ikke…

1 Like

Något nytt här ?

Så vidt jeg kan se ikke store forskjeller. Sammenligner man med forrige presentasjon fra tidlig i juni ser jeg følgende forskjeller:

  • Slide på side 5, 7, 9, 23, 30, er nye, men ikke ny info
  • Første pasient er ennå ikke dosert i VB-C-03 studien, var forventet i 1H er nå satt til 3Q.

Ellers så er vel den neste spennende triggeren her når de kommer med planene sine for autoimmune sykdommer og allergi i august/september.

2 Likes

Grant of share options