Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nytt medlem fra Hegnar Online? Les dette først :smile:

Hei :smile:

Hvis du har brukt Hegnar Online og leter etter et bedre forum har du kommet til rett sted :slight_smile: Jeg startet forumet for 7 år siden som et alternativ til HO, og siden da har vi vokst fra 50 gode venner til over 4000 flinke medlemmer.

Her er noen av grunnene til at mange foretrekker og bytter til TekInvestor:

  1. Lite trolling Upassende innlegg rapporteres (bruk flagg-knappen under innlegg) så får moderator (yours truly) varsel og fjerner upassende ting så fort som mulig. Får man flere rapportere innlegg kastes man ut. Vi har også noen enkle forumregler som du faktisk får et merke (eller “badge”) for å lese.
  2. Moderne forumplatform Vi kjører på Discourse, som jeg etter å ha prøvd de fleste mener er det beste forumet man kan kjøre. Det er brukervennlig, sikkert, raskt, mobilvennlig og fremtidsrettet.
  3. God kultur Medlemmene her er hyggelige og hjelper hverandre lære. Vi diskuterer sak, ikke person.
  4. Bredde Nå diskuteres hundrevis av forskjellige investeringer på TekInvestor. Husk å legge til favorittene dine i sidemenyen på forsiden (eller nederst på mobil).
  5. Eksklusive rabatter, veddemål (krever Insider-medlemskap), filmtips og mye, mye mer :slight_smile:

De som sørger for at TekInvestor kan drives, videreutvikles og modereres er Insider-medlemmene. Som takk for at de betaler litt i måneden får de tilgang til et eksklusivt underforum kun for Insidere, og en Insider-chat der man kan prate børs (og litt skit) hele uken lang. Akkurat nå er ca. 85 pålogget i chatten.

Du kan lese mer om Insider-medlemskap her og prøve det gratis i 7 dager, uten risiko.

Eksisterende medlemmer: Er det noen flere grunner til at man burde bytte til TekInvestor? :smiley:

Hilsen Jørgen / pdx

25 Likes

Du har vel dekket det meste. Ble insider i januar/februar i år, angrer ikke et sekund på det. Masse dyktige folk og gode råd stadig vekk, også er man med og bidrar til å ha et høykvalitets forum. Alle skjønner at ting ikke er gratis, så de få kronene betaler jeg villig! Velkommen til alle nye, regner med det kommer en del av de særdeles dyktige skribentene fra HO over hit framover, det blir velkomne tilskudd i forumet :smiley::+1:

5 Likes

Betaler litt i måneden?
Insider-medlemskapet virker for meg å være alt for dyrt.
199,- i måneden? Jeg må kanskje være kortsiktig trader og faktisk medlem for å se verdien? Fra utsiden er jeg spørrende. Ikke vet jeg hva det koster å drifte serveren og forumlisensen, men å moderere noen innlegg i ny og ne kan vel vanskelig forsvare en lønnet heltidsstilling?

Heldigvis helt frivillig å være innsider

7 Likes

Jepp, heldigvis :slight_smile: - men man må få lov til å vurdere og diskutere varens pris.

5 Likes

Enig at det er stivt.

Men greia er at det utgjør en - etter min erfaring her inne - en svært hensiktsmessig høy terskel mot både useriøse og det jevne HO-troll.

Konklusjon: Dyrt, men verdt det hvis du bryr deg om kvalitet og ønsker minst mulig støy.

6 Likes

Tja, etter 13 år på HO så har jeg lært meg å lett filtrere ut tullingene.
Det er mye god info å hente fra gode skribenter, uavhengig av hvor de skriver.

1 Like

Bevares - tror mange her føler det slik. Blir litt som med andre “luksusgoder”, du betaler litt ekstra for å slippe tiden som ellers går med til nevnte filtrering andre steder (eks. HO).

1 Like

Er det lov å anta at 13 år var nok…? Jeg betaler gjerne 199 i mnd for å slippe å kjøre 1000kubikk med dritt før jeg finner et lite gullflak…

4 Likes

Absolutt lov å stille spørsmålstegn ved prisen, men som andre har nevnt, siler det i seg selv bort en del grums. I tillegg tror jeg nok man må være “relativt” aktiv for å føle det er verdt prisen, noe som også er målet; aktive medlemmer. Videre tror jeg @pdx legger ned adskillig mere tid enn å “moderere noen innlegg i ny og ne” for at vi skal ha en god og stabil platform å ha utviklende, lærerike og inntektsbringende diskusjoner på.

4 Likes

Absolutt rett av deg å si din mening om prisen, forumet o.l, det er jo sånn det skal være :smiley:
Jeg anbefaler deg å være vanlig medlem en stund, bli vant med forumet, så ser du etterhvert om du har lyst å prøve Insider. Det er vel en uke gratis prøvemedlemskap @pdx ?
Jeg gjorde hvertfall det @olsen , var medlem ca 1 måned før jeg testet insider.
Opp til deg, her er det null press for det ene eller andre, velkommen er du uansett :smiley::+1:
Edit: som @steart78 sa her, admin er tilgjengelig hele tiden her ved spørsmål o.l, så han bruker nok mye mer enn en vanlig arbeidsdag/uke på dette forumet.

6 Likes

Dette er meget overdrevet. Beklager, men da har du ikke knekt HO-koden.

Oilimp,

Fint innspill.
Jeg har vært vanlig medlem her i over et år, og trives godt med det.

1 Like

Det har du helt rett i. :wink: Og «koden» har jeg nok kanskje ikke knekket…Poenget mitt var egentlig bare at jeg begynte på Hegnar. Så oppdaget jeg tekinvestor og frekventerte begge fora en god stund. Før jeg nå bruker 99 % av tiden min som insider her og 1 % på HO. Hovedgrunnen til det for meg er at jeg trives best med å slippe å scrolle igjennom en god del dialog som egentlig kan kokes ned til 2 varianter:

Variant 1
«Der er jeg helt uenig med deg!» - «Hvorfor det?» -«Fordi du er mindre intelligent» -«Hva har det med fallet på 10% å gjøre? «Skal du bare drite i, kjempeaksje fordi…»

Variant 2:
«Nå bør dere laste opp i aksje x»
«Jaha men den ligger jo i en nedadgående trend? «Skal du bare drite i!» « Hvorfor d? « Skal du også drite i» «Om det skal være på den måten så gidder jeg ikke å diskutere» «Stakkars meg…her prøver jeg bare å gjøre alle rike og se hva jeg får igjen for det…Ja j…more rally for me suckers»

6 Likes

knegg - flirbart

1 Like

Oi, heftig debatt å våkne til :smile:

Jeg har brukt ca. 7 år og mange timer i uka på å bygge opp forumet til det det er nå, og nærmer meg 30% av en heltidslønn. Timeslønnen fordelt på tiden jeg har brukt opp gjennom er nok ganske lav enda :wink: Drømmen er å kunne leve av og drive med dette på heltid.

Forstår at noen synes 199 kan være mye, men jeg ønsker at å være Insider skal være en eksklusiv greie så det må være et filter av noe slag. I dag er de fleste Insidere nokså aktive brukere. (Ca 90% har vært innlogget i løpet av de siste 24 timene). Jeg sitter også bare igjen med halvparten av det dere betaler inn etter mva og skatt. Servere og utviklere koster også en god del, og kostnadene vil øke etterhvert som forumet vokser. At jeg tjener litt bidrar også til at jeg holder motivasjonen oppe når jeg må opp midt på natten og fikse serverproblemer osv. Jeg prøver også å svare alle som tar kontakt eller sender mail så raskt som mulig, så jeg er «på» 24/7.

Er heller ingen tvang om å være Insider, og 80% av innholdet på forumet er gratis og uten reklame.

Hvis du ønsker at et sted som TekInvestor skal finnes så setter jeg pris på om man blir Insider :smile: Men jeg er uansett glad for alle som er her og deltar :smile::clap:

31 Likes

Er verdt å nevne at man det å være insider er fradragsberettiget på selvangivelsen som utgift til aksjehandel.

5 Likes

199kr er det man betaler for et spotify-abonnement, og en måned på HBO.
Hverken Game of Thrones eller Karpe Diem har lært meg hvordan jeg skal tjene penger på aksjer.

(Eller, Karpe skrev jo: “Putta penga’ mine i aksjer, og porteføljen grodde som om pengene var plaster”. Hadde han bare skrevet hvilke aksjer - Var ikke APCL i alle fall :grin:)

Mitt medlemskap kommer nok etterhvert - Men inntil videre sitter jeg long i overnevnte aksje, så jeg vil ikke ha verdi av medlemsskap før jeg begynner å trade igjen.

8 Likes

Sant nok. Men det er en del tråder som kùn er for insidere med god info også. De får du ikke sett uten medlemskap :wink:

2 Likes