Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Off topic: Hva irriterer deg med strømleverandøren din?

Jeg jobber i strømbransjen, og trenger litt innsikt: Hva irriterer deg med strømleverandøren din?

Takk :smiley:

2 Likes

Regning hver måned i stedet for hver tredje slik det var før.

Bare ordet smartstrømmåler gir meg utslett :grimacing: Vil ikke ha.

Alt ok ellers.

7 Likes

Hvorfor vil du ikke ha smartmåler? :slight_smile:
Hvorfor vil du ha regning hver 3. måned? :slight_smile:

Fordi jeg ikke er ferdig å bygge om og da ser de skapet mitt og får noia. Så kommer eltilsynet og det blir bare helvete

7 Likes
  1. Forstår fordelen for strømselskapet, ser ingen fordeler for meg. :grin:
  2. Jeg klarer å planlegge økonomien min 3 måneder frem i tid, og ser absolutt ingen grunn til å få regning hver måned. :grin: (Sikkert fint for strømselskapene som kan sause inn 4 ganger så mange purregebyr i året fra trege betalere)
9 Likes

At de (strengt tatt nettleverandøren) nekter å gi meg innsyn i timesmålte verdier selv om de har de, at strømmåleren er vanskelig å interface mot og at nettløsningen deres ikke har et API for å hente ut strømforbruk i sanntid fra.

Fordelen med smartmåler (som er timesavlest) er jo helt klart at de gir deg muligheten til å ta gevinst på bruk av strøm til mer odde tidspunkt. På sikt kan det føre til jevnere forbruk OG lavere effekttariff for alle.

3 Likes

Enig, og kjenner veldig på den problemstillingen da vi nesten ikke får ha kontakt med nettselskapet (pga NVE) så det er vanskelig å lage løsninger som bruker data fra målerne.

Hva irriterer deg med strømleverandøren din? - PDX jobber der :stuck_out_tongue:

4 Likes

Kanskje ACER?

Blir mørkt hjemme hos deg i morgen evil :smile:

12 Likes

Er det sånn nå at det sekundet jeg får smartmåler så betaler jeg timespris?

Slipper jeg smartmåler om jeg ruller rundt i gangen og strigråter (mens jeg brøler “strrrrååååållllingennnn”) inntullet i denne habitten når montøren kommer? (Spør for en venn :joy:)

5 Likes

Oppsøkende salg ved inngangen til butikken :face_vomiting:

5 Likes

Nei, det er ingen automatikk i det, og så vidt jeg vet er det få strømleverandører som tilbyr timepriser :smile:

At nettleien er så vanvittig høy samtidig som kommuner tar ut vanvittige utbytter.

12 Likes

At de registrerte feil adresse da jeg bestilte strøm (har flere adresser), og kom hjem til 4 grader i huset etter juleferien. Umulig å få strømmen tilbake før dagen etter. Men det var litt koselig med stearinlys da.

Jeg vil heller ikke ha smartstrømmåler. Enda.

1 Like

Blir irritert av et vanvittig høyt fastbeløp.

Har Eidsiva-nett og betaler 6 788,- per år i fastbeløp. (90kvm. leilighet)

Når Eidsiva i tillegg reklamerer med at de er blant landets billigste på nettleie er det mer enn bare litt irriterende.

2 Likes

Lite som irriterer meg med dagens strømleverandør, Tibber. Fin oversikt i appen og integrert med Futurehome.

Irriterer meg over strømleverandører jeg har hatt tidligere da de stadig ringer og har verdens beste tilbud på lager, men aldri kan sende noe skriftelig ang. de gode tilbudene.

5 Likes

at hver gang jeg skifter skal de ringe og mase noe jææævelig :sweat_smile:

4 Likes

At de plutselig skal bytte meg over til et annet abonnement uten noe mer beskjed enn en diskrè e-post.

2 Likes