Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Off topic: Hva irriterer deg med strømleverandøren din?

image

3 Likes

Fikk ikke engang en epost når de jeg hadde før bestemte seg for å endre abonnementet mitt helt ut av det blå. (Agva)

La heldigvis merke til det og sendte de en mail, og fikk til svar at avtalen jeg hadde inngått om spotpris kun gjaldt for 1 år. Litt merkelig at endringen da skjedde nærmere 2 år etter at avtalen første ble inngått da men …

1 Like

Det som irriterer meg mest er at andre strømleverandører ringer og kommer på døra og står på gata og vil ha meg til å bytte -bort- fra strømleverandøren min. Heia Fjordkraft :grimacing:

1 Like

Irriterende at strømleverandør går med tildels store overskudd (som riktignok delvis går tilbake til eierkommunene), men lar lnjenettet forfalle!

Er også irritert over at det ble gitt tillatelse til at Altibox (det var strømselskapet som startet Altobox) skulle få bygge ut og ha monopol på internettilgang via fiber inn i min bolig! Jeg skulle gjerne betalt for fiberen inn jeg, så kunne jeg i ettertid shoppet rundt og benyttet billigste tilbyder.

Smarte målere er garantert noe dritt, bare vent å se. Det kommer til å straffe seg å ha høyt, periodevis, forbruk. Den dagen effekttarriff blir innført kommer det til å svi, men heldigvis har vi enn så lenge lave strømpriser i Norge.

2 Likes

Don’t get me started!
Jeg har konsekvent hatt høyere strømregninger etter at den nye måleren ble montert, det har mange merket leser jeg flere plasser.
Og peiser opp prisen i Norge på vinteren, men selger strøm til utlandet så det hyler etter, de tjener penger som gress. Jæklar😡

5 Likes

Mange sliter med det samme, skyldes at gamle målerene var for snille.

Jeg måtte bytte ut den gamle med en elektronisk for noen år siden fordi den gamle slutta å funke. Regninga økte etterpå ( merk jeg har ikke fått de nye automatiske, kun en elektronisk).

1 Like

Slenger meg på manglende tilgang til data fra smartmåler.

Ønsker timesmålinger og fordeling utifra elektriske signaturer fra forskjellige apparater.

1 Like

Gjerne i en APP eller API jeg kan knytte til andre dashbord/enheter i smarthjemmet mitt!

2 Likes

Ja, det skal du få meg til å tro. Dette kommer uten tvil til å føre til høyere strømregning for de aller fleste husstander i Norge.

2 Likes

Er dette smart?

Reisestrøm fra fjordkraft

Nei.

Kort fortalt, selskapene som har mye reklame for hvor billige de er, er ofte ikke billige i lengden. De er kjent for å lage en ufattelig mengde med abonnements typer, hvor den typen du har plutselig får prisøkning uten at du egentlig får beskjed.

1 Like

Tar opp denne igjen.
For 2 eller 3 vintre siden så hadde jeg strømregning på ca 2300 kr for januar og februar, de 2 kaldeste månedene i året (bor i Alta), nå fikk jeg regning for kun januar, nesten 2400 kr!!
Så prisen irriterer meg mest, og grunnene til at de er så høye, at de får lov å selge strømmen til utlandet og ikke lar oss kundene få nyte av det i form av billigere strøm. Og utbyttet de tar…
Vi burde hatt billigere strøm når arvesølvet fra norsk vind og vannkraft selges ut!
Mener forsåvidt det samme om bensin og dieselprisene, når Norge tjener mer på å selge arvegullet olje og gass til utlandet, så bør vi få mye rimeligere drivstoff, ikke dyrere! :imp:

2 Likes

2700 i januar, 3190 i februar.

Jeg kan ikke skrive hvor mye jeg hater politikere. Jeg ville blitt satt i forvaring :face_with_symbols_over_mouth:

4 Likes

Enig, they truly do suck!

What grinds my gears: Det er for dyrt med strøm, det er for uoversiktelig, og det varierer uten at eg vet hvorfor. Det er som et sugerør ned i grøten min som det ikkje finnes noen god regulasjon eller forklaring på.
Det føles ikkje rettferdig og eg får dårlig samvittigghet på toppen… det burde være lettere å forstå.

Men
Det som egentlig plager meg aller mest er at naturen rundt meg forsvinner, i takt med at det koster mer penger for hver gang… men det
er komunen sin suppe… utbyggerne lager ikkje fine demninger lengre, slik som for eksempel ringedalsdammen… Naturen og det estetiske byttes bort mot snitter sprit og rundstykker som bare noen få har glede av.

Beklager eg ble litt vel off topic her…
Trollet mitt budde noen år like ved ringedalsdammen. Derfor litt følelsesladet…

Håper min mening kom til nytte :slight_smile:

Edit: Det burde og være myyye lettere for privatpersoner å produsere strøm med solceller, tillskuddene burde vært mye høyere, og utviklingen og prisingen av transparente solceller burde vært en større satsing enn naturen vår.

Edit 2: synes eg.

4 Likes

5600 i Januar, gleder meg til februar :sweat_smile:

2 Likes

Spiser du grøt med sugerør?

3800 het

Er tibber bra?

du betaler litt ekstra for at de skal finne et b ra tilbud til deg?