Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Off topic: Hva irriterer deg med strømleverandøren din?

Hvordan blir summen da?

Innrømmer gladelig jeg aner ikke hva jeg betaler i dag :stuck_out_tongue:

Fikk akkurat regning selv før jeg så denne tråden. Fjordkraft lovet meg 1000kr avslag på januar regningen, men det er ikke gjort når jeg ser på grunnlaget! Sånt irriterer meg spesielt mye! Forøvrig helt enig i at strøm er uoversiktlig og vanskelig å sammenligne.
Jeg jobber daglig med forsikring, og burde ha en helt ok forutsetning for å forstå basics. Men har gitt opp😂

3 Likes

Brukte 7000 på strøm i 2018. 90kvm leilighet.

5600 på 1 mnd? Har du basseng i hagen som du bruker om vinteren?
image

3 Likes

Innendørsbasseng har stått tomt siden 2012 :sweat_smile:
Bassenget dro 7k i strøm i måneden alene siste vinteren
397m2 villa

Dog tok jeg en sjekk i dag og vurderer sterkt solceller på låven.

2 Likes

Sjekk ut Otovo også.

2 Likes

image

4 Likes

Trenger ikke basseng for å komme opp i 4-5 000 kr. 180kvm tek 10 varmt som faen bare av solen selv på vinteren. Men 3 unger, kone, …

1 Like

Hva bruker du strøm på da? :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

I Tibber sin app, så er sammenligning med tilsvarende boliger litt forvirrende. Fruen har stussa et par ganger på hvorfor vi alltid ligger så høyt i forhold til andre, men med 2 elbiler som lader 500-1000 kWt pr mnd, så blir det jo litt ekstra.
image

I gang med tiltak for å få ned forbruket. Satt opp nattsenk på varmekabler på kjøkken. Bytter ut panelovner til mill. Bestilte også en sensibo sky til å styre varmepumpa.

3 Likes

Enova refunderer litt av utgiftene til bl.a. mill panelovner osv. https://tilskudd.enova.no/Tiltak/11

3 Likes

Topp stemning!

2 Likes

Holy balls

Hos tibber er det ihvertfall enkelt å konstatere ståa

1 Like

Å mer skal det bli! Blir ikke billigere med karbonskatt og utfasing av billig fossilstrøm, samtidig som vi er koblet på EU sitt nettverk med tørre vannmagasin ? :sweat_smile: Forhåpentligvis får vi importert litt billigere i vinter da :thinking:

1 Like


Cup and handle. Ser hvor dette igår.

Blir nok ille utover vinteren. Her må noe gjøres. Dette går særs utover småbarnsfamilier med ofte litt anstrengt økonomi fra før.

Litt tidlig å si før høstregnet er ferdig? I fjor var det vel latterlig billig, så det jevner seg ut?

Ifjor hadde vi 2 mindre eksportkabler + problemer og vedlikehold på flere av de andre kablene. Iår funker alt slik det skal, så nå tappes produseres og eksporteres det for fulle mugger.

Tipper dette kartet jevner seg ut heller? Hadde vært gøy å sett oversikt fra 2020 og 2021

1 Like