Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Off topic: Hva irriterer deg med strømleverandøren din?

Jeg er for solidaritet med verden, men narrativet som ble lagt fram var at strømprisene ikke kom til å øke med kabler til Europa. Men vi visste jo at de ville øke.

Kanskje fører det til mer solcellepanel rundt omkring, men de fleste nordmenn vil nok tape på kablene totalt sett.

1 Like

Greia nå er rimelig spesiel.

Kull er 3x så dyrt som vanlig ( sa noen future kull spekulasjon).
co2 kvoter er fryktelig dyre ( sa noen co2 future kontrakter).

Både kull og co2 kvoter kan det spekuleres i. Sistnevnte er helt latterlig. Så da blir det dyrt.

Det som er kjipt er at Staten har satt ned subsidiene på solceller. Aner ikke hvor mye i prosent men for et “vanlig” anlegg på et hus er det endel tusen kroner. Samtidig er solceller dyrt nå pga handelskrig.

Det sykeste her er at kraftprodusentene har tappet magasinene noe sinsykt for å profitere mest mulig. Samtidig begynner artiklene å komme som advarer mot tørr sommer og tomme magasiner ( men de glemmer å nevne at de er tomme fordi vi har eksportert ALL strømmen kablene makter).

6 Likes

Det var en pen måte å si at vi alle blir r@vkjørt de luxe, med viten og vilje på.
Hvorfor? Fordi de kan. Ingen bryr seg.

3 Likes

Folk bryr seg, men de skjønner ikke at de blir lurt. Se på MDG nå, Rystad kommer med en relativt bra og gjennomarbeidet rapport som sier det alle egentlig vet er sannheten.

MDG får med seg alle trollene sine og spammer ned kommentarfelt etter kommentarfelt og selv avisene bruker “omstridt” rapport.

Sannheten er det første som dør i en revolusjon.

4 Likes

Någon som har Tibber här med ladeboks til bil på 4G ? Funderar på att skaffa detta. Då ladeboks inte har kontakt med WIFI nätvärk hemma må man använda 4G. Kostar dette extra eller inkluderat ?

Du må ha simkort i laderen, du betaler.

Easee har støtte for dette

1 Like

At de alle «er billigst på strøm». Som jeg pleier å si: han forrige som prøvde seg var også billigst. Bytter ikke før dere begge er enige.

1 Like

Inte aäker på det. Det är e-sim. Sitter i easee. Men tror det är inkluderat i tibber avtal. Men vet inte 100%
Precis som det ingår i en bil

Ahh, da vet jeg ikke.

1 Like

Får slå på tråden och höra

At du ikke jobber for de så jeg kan få rabatt :wink:

1 Like

Med mdg i regjering blir det sikkert fart i subsidiene igjen :grin:

Neh, Oslofolk har jo ikke tak å putte solceller på.

1 Like

Jeg tror jeg sparer 10kr i måneden på ansattavtalen min, så spesielt lukrativt er det ikke :slightly_smiling_face:

2 Likes

Jeg løfter denne tråden her……:blush:

1 Like