Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oivrans trading-tråd

Absolutt. Jo høyere likviditet, jo mindre kan én persons valg påvirke kursen, og jo mer kan man stole på teknisk analyse.

1 Like

Jeg bruker TD Ameritrade. Veldig lav kurtasje, fungerer veldig bra for trading av amerikanske aksjer.

3 Likes

Bitcoin med bear break uten follow-through. Er spent på å se om det indikerer at ny daily higher low er satt. Holdt også daily Ema20 som også markerte forrige bunn. Må komme over hourly resistance på $35200.

Trader du på fulltid nå @Oivran?

Jepp, har gjort det noen år nå.

4 Likes

Er i gang så smått med litt kryptotrading igjen. Følger med på ETHUSD hourly rising wedge opp mot ATH for øyeblikket.

8 Likes

Rising wedge bull break og ATH-test. Normalt et bearish pattern, men bryter ofte bull i ekstremt sterke markeder.

Ser etter climax-bunn på crypto her for en oversolgt bounce.

2 Likes

Inn på 2500-flushet på ETH.

2 Likes

Var det volume climax? Synes ikke det ser sånn ut på Coinbase, candlen er jo en reversal, men bouncen (foreløpig) kan jeg ikke si er så mye å skryte av… tolker det som svakhet foreløpig.

Tja, 13% bounce på 30 min. Trenger et 15 min trend change her.

Tipper Coinbase var nede, det volumet der er helt unaturlig. Se Bybit til sammenligning.

2 Likes

Jepp, der snakker du sånn volum man ønsker å se på capitulation bottom :smile:

1 Like

Ser etter samme trade på nytt climax.

1 Like

Inn på 1900-flush.

2 Likes

Holy shit, for noen bevegelser!

Veldig lignende det som skjedde i 2018

5 Likes

Flere store børser var nede 5-10min rundt bunnen.

Hva er taktikken din når du legger inn ordre for å treffe disse flushene? Har hatt både kjøps og salgsordre inne for å forsøke å treffe de, men ofte bommet med noen prosent.

Ser at du spør Oivran, men for min del så bruker jeg å legge inn mange ordrer istedenfor 1 stor ordre. Husk at i Crypto så betaler du fee i %, så teoretisk sett så kan du legge inn 1000 ordrer og summen av fees vil være den samme. Ved å legge inn flere ordrer så snitter du deg inn og noen ordrer fylles rett før det bouncer.

1 Like

Det varierer litt. I disse tilfellene markedskjøpte hele posisjonen på det jeg trodde kunne være en siste flush og traff veldig bra. Hadde gjort som @vanderbilt om det ikke var lokal bunn, og økt på 1700- og 1600-tallet.

2 Likes