Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Oksehjørnet 💰🐄

3 Likes

La FED få jekke opp renten 0,5% til så er vi over krakkteritoriet.

Så får vi se hva som blir «unnskyldningen» for at alle skal selge aksjer og gå over i cash og er rentepapirer.

Aksjer er fortsatt historisk høyt priset basert på PE. Fortsetter renten å øke(no det ligger an til mtp på at inflasjonen fortsatt er skyhøy) så skal prisen på aksjer ned

1 Like

Er de egentlig det?
Kanskje hvis du er all in i USA, men ikke hvis du har en global eksponering i porteføljen.

Er P/E for f.eks USA/Norge så representative når man tilsynelatende har kunstig høye energipriser? Altså at multippelen da blir kunstig lav?

Det er paradoksalt å se at Equinor ifølge diverse slike er billigere nå enn når den stod i 120kr for ikke altfor lenge siden :slight_smile: vil det vedvare?

Jeg tenker at de som går all in på OSE nå pga P/E forholdet er spinnville. Alle vet at dette blir krise den dagen gassprisene normaliseres.

Det er greit å se til andre og betydelig større markeder når man vurderer historisk prising som et parameter. Da holder det ikke å se til OSE pga av råvarene.

Godt illustrert av å se hvor avkastningen har kommet fra siste 10 årene…
Har ikke vært stas å være energi-investor i denne perioden versus det som driver de globale markedenes avkastning.

1 Like

Denne jeg siktet til

3 Likes
1 Like
1 Like

image

2 Likes

Ikke mye bjørneaktig over disse overskriftene fra E24 denne morgenen:

  • Pexip snudde til overskudd

  • Rekordkvartal for Höegh Autoliners

  • Resultathopp for Wallenius Wilhelmsen

  • Milliardresultat for SpareBank 1 SR-Bank

  • Sparebanken Vest økte renteinntektene – tjente 944 mill. før skatt

  • Mer jobb for Odfjell Drilling-rigger

  • Capsol Technologies reduserte tapet

  • Aker Solutions sikrer subsea-kontrakt verdt inntil halvannen milliard

  • Omsetningsøkning for Elopak i første kvartal

  • Kahoot i minus i første kvartal – men bedre enn i fjor

  • Carasent økte omsetningen og varsler kostnadskutt

  • KMC Properties dobler resultatet

  • Höegh Autoliners: Venter enda et sterkt kvartal

  • Pulverprodusent Tekna minsker tapet

4 Likes

Litt fristende å sitere meg selv fra november i Bjørnetråden, har hatt ett fint liv hittil som okse. Så får vi se hvordan veien bli videre, sitter fortsatt godt lastet.

2 Likes

Burde skrevet litt om BCS også selv om vi idag fikk ett lite besøk på 12 tallet, en aksje for de som tåler høy risiko, kan selvfølgelig slå begge veier. Benyttet anledningen til å fylle på litt,

Det ble ny toppnotering gitt. Olja er sterk nok til at vi kan må enda høyere også.

Mye som buller nå, uten om vix. Situasjonen gjør meg betenkt.

Bra innlegg i antagonist tråden

Avsluttet dagen på all time high, og tatt en del av bordet. Har over 10% cash for første gang på noen år :grimacing:

Ikke dumt. Mine selskaper ligger å slår i mot viktige motstandsnivåer (soff/pgs/shlf) og inntil oljen gir seg holder jeg.

Det gjelder nok å være på vakt som du indikere @Kaisovski

1 Like