Relativt lett vil jeg ikke si…men på en partner avtale med ferdig full godkjent produkt i en så stor indikasjon. Så er det vel overkommelig med 20 milliarder mcap. Men det er ikke lett.
Nei, aldri lett i biotech!
Men svært mye bør etter hvert ligge til rette for at ONCO blir en skikkelig “hit” i tiden fremover.
Jeg sitter nå langsiktig i denne og tror at 20 milliarder i Mcap. er fullt mulig dersom de lykkes med godkjenninger og partneravtaler.
Forstår det slik at de tenker partnere med unntak for Tyskland og Østerike som de inntil videre tenker å ta selv.
Ja jeg er enig. For å si det sånn. På FDA melding positivt burde den gå opp mot 100 kr. Det er omkring 8 milliarder kroner mcap. Dvs nesten 9,5 med dagens ekstra aksjer. Så partner avtale. Da tenker jeg vi er på 15 milliarder og 150 ca i kurs. Så spørs det helt på salg eller oppkjøp etter det. Hadde vært fantastisk å fått 300 kr askjen I salg.
Men her skal alt klaffe. Men i dagens melding om emisjon nevnes partner. CEO she nevnt at det har vært samtaler og at disse knyttes opp mot FDA avgjørelse. Så at det ligger noe i gjære er jeg ganske sikker på som settes i verk på positiv FDA melding.
Fytti så spennende. Jeg har 4000 aksjer. Ikke så masse men old et blir en million er det ganske heftig.
Ja her var det en flott emisjon. Sånn kan det gjøres på positivt momentum. Uten rabatt og til langsiktige aktører. Slippe unna de emisjonsrytterene man kjenner fra norsk børs. G
Med ett produkt på markedet og ettervært godkjenning i USA, vil jeg tro man fort kan få ett oppkjøp fra en aktør som ønsker produktet i sin portefølje.
Enig der. Ingen interesse på chat heller. Nå med finansiering i boks tror jeg ingenting holder den tilbake. Spørsmålet er når shorten begynner å få kalde føtter. Nesten 4% short og det har økt siste uke
4% har du en link? Så inne på shortnordic og der finner jeg ingen short siste uka??
…sorry et selskap ja …jeg som roter nå! Er jo en oversikt der over de mest shorta aksjene og ser ingen onco på den lista???
https://www.fi.se/sv/vara-register/blankningsregistret/emittent/?id=549300J9WWQ5CBYQ1M77
Altså 3,62 %
Ok takk!
Tror den shorten skal få kjørt seg! Ingen short satt etter 23 ser jeg……
Inngang på open ish idag hadde vært klokkerent om folk hadde greid å se vekk i fra alle de norske taperne. Onco er lav mcap og med godkjent medisin. Det er hundre ganger nærmere algeta enn all annen biotek man ligger under vann i på dette forumet.
50 kr tilsvarer rundt 3,9 milliarder kroner etter emi.
Vi får se hva FDA sier. Men om ikke en full godkjenning etter fase 3 er verdt mer enn 10 milliarder er det nesten ikke vits å ta risiko på utviklings selskaper. Hvor mange milliarder svir de av på 3 faser? Dagens prising er ihvertfall rimelig. Med EMI spøkelse ikke bare ute av bildet men gjennomført på en måte som vi ikke har sett på lenge så lukter det gull. Opp 16% på EMI i dagens marked??? Denne skal jeg holde til alt er avgjort. FDA partner og EU igangsetting. 5x bo ihvertfall være innenfor rekkevidde.
Skjønner egentlig ikke hvorfor dette ble godkjent når resultatene fra OCEAN-studien er som de er. Enda mindre om hvordan de skal klare å få til salg med den bagasjen som melflufen har.
Tror du leger kommer til å stille spørsmålstegn ved om melflufen egentlig er bedre enn melfalan når Oncopeptides aldri har gjort en studie som inkluderer begge legemidlene?
EMA har aldri avvist den, det er FDA som først godkjente også kom med en safety warning senere grunnet større risiko for dødsfall i en liten aldersgruppe.
Denne vurderingen var selskapet totalt uenig i og trakk medisinen fra markedet og har bygd opp en sak i over ett år nå med fortolkning og evidens av resultatene i studiene fase 2 Horizon og fase 3 Ocean. Fra EMA fikk de full anbefaling til å selge produktet i EU. FDA var tilstede på møtene mellom ONCO og EMA, retningslinjene for FDA og EMA er like, så det er nærliggende å tro at også FDA vil følge etter med full godkjennelse, denne gangen uten safety warning.
Ocean studien er Melflufen med dexamethason (Oncopeptides) vs Pomalidomide med dexamethasone (Celgene).
Celgene er kjøpt opp av Bristol-Myers.
Medisinen heter Imnovid og har vært i markedet siden 2013. Så når EMA gir full godkjenning til Pepaxto på bakgrunn av denne studien så sier det seg selv at resultatene er gode/bedre enn tilsvarende produkt i markedet.
100%. Hvorfor skal man ta i bruk melflufen når man ikke vet om det er bedre enn melfalan? I tillegg var den negative trenden hos pasienter som har gjennomgått HMAS. Dette er SOC i en stor del av verden og melfalan er cellegiften som vanligvis brukes i denne behandlingen. Det er i pasientgruppen som ikke har fått HMAS at de har visst lovende resultater sammenlignet med Pomalidomid. Men denne gruppen er jo ikke tidligere eksponert for melfalan så hvorfor skal man egentlig bruke melflufen istedenfor melfalan når de aldri har visst at produktet deres er bedre?
Melfalan har ikke patentbeskyttelse og er mye billigere. Melfalan ble godkjent i 1964 så å prøve å markedsføre en svindyr erstatning uten at du har vist at du har bedre effekt høres ikke enkelt ut.
Ja kan skjønne at det regulatoriske i EMA må ha sett opp ned når de godkjenner produktet for salg i EU. Å hva med de som har nettop har tegnet 500 mill. Aksjen er enda billig gutta. Plass er det nok av. Men å stige 16% i en emisjon uten rabatt i disse tider. Vel……sier sitt om potensial & forventninger til godkjennelse av FDA. Jeg TVILER på at de sier nei. Melfalan har vel gjort sitt.
Det billigste alternativet når den nye versjonen ikke er vist å være bedre.
Deres CEO har klart gitt uttrykk for at det ikke er optimalt å være eid av avanza og at det nok var viktig å få inn langsiktige eiere.
Og for å snu på din argumentasjon. Det er viktig å ha cash i banken når man forhandler med partner, da trenger man ikke godta hva som helst.